Verschil 50mm en 150mm...
- Remkodevos
- Lid

- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Man
- Contacteer:
mooi voorbeeld, goed om te weten. dan stop ik met het schieten met mijn 24 mm vast
en gan ik met mijn 70-200 op stap!! 
- Henry
- Lid

Maar... een 50mm is volgens mij wel degelijk bruikbaar voor portretten, alleen dan moet je er niet "bovenop" gaan staan met je lens. Ietsje meer afstand nemen en (als je deze uitsnede wilt hebben) dan croppen is volgens mij het recept 
inderdaad leuk om te zien, maar heb er vrij weinig aan.
ik schiet bijna nooit portretten en als ik het doet dan is het meestal met de zoomlens...
ik schiet bijna nooit portretten en als ik het doet dan is het meestal met de zoomlens...
- Vin1
- Lid

Geeft inderdaad stof tot nadenken.
Dan toch maar de 70-200 gebruiken voor close-ups en de 50 mm voor gehele portretten.
Probleem is dan weer dat je meestal een min afstand moet hebben van lens tot model.
Dus meer ruimte nodig en je kan ook minder strak inkaderen.
Stel je wilt alleen een oog pakken. Dan zal je dus een macro 80mm of hoger moeten hebben. Ik heb wel een 50 mm macro, maar dat geef vertekening dus.
Dan toch maar de 70-200 gebruiken voor close-ups en de 50 mm voor gehele portretten.
Probleem is dan weer dat je meestal een min afstand moet hebben van lens tot model.
Dus meer ruimte nodig en je kan ook minder strak inkaderen.
Stel je wilt alleen een oog pakken. Dan zal je dus een macro 80mm of hoger moeten hebben. Ik heb wel een 50 mm macro, maar dat geef vertekening dus.
ik denk zelf dat je gewoon iets verder van de portret af moet staan omdat ik al mijn portretten met 50 mm schiet met crop camera. het geeft misschien kleine vertekeningen, maar nooit echt opgevallen.