poezemienie schreef:@ Henri.....ons topic....want we willen er allebei één...

...
De laatste tijd heb ik nog eens goed nagedacht of ik een 500mm f/4 ga aanschaffen. Uiteindelijk besloot ik mezelf te testen om te zien of ik echt bereid ben om de tijd te steken die nodig is om wilde dieren te fotograferen. Ik moest al snel de conclusie trekken dat ik geen zin had om vele uren in een tentje/schuilhut door te brengen voor die ene mooie foto. Ik heb voor mezelf wel bevestigd gekregen dat ik van de natuur kan genieten, maar dat die natuur voor mij meer is dan alleen maar de dieren die daarin rond lopen.
Wil je als serieuze landschapsfotograaf door het leven gaan, dan moet je minimaal over een polarisatiefilter beschikken. Vandaag heb ik eindelijk een polarisatiefilter aangeschaft

Omdat ik niet tevreden was over mijn Light Craft Workshop 77mm Variable ND Filter heb ik maar gelijk twee vaste ND filters gekocht (6 stops en 10 stops). Niet om er melkachtige watertjes mee te vangen, maar vooral mooie landschapjes.
Ook heb ik maar gelijk een afstandsbediening (draad) besteld om bewegingsonscherpte door het indrukken van de ontspanknop te voorkomen.
Al met al, ik ben tevreden.
Update: enkele storende typefouten verwijderd