Nou, dat was weer een hoop leeswerk. Daarvoor mijn dank aan allen. Het is zeker nuttig.
Het is inderdaad de vraag of het theoretische "pixel peepen" mij praktische voordelen biedt.
We hebben het hier immers over de bovenklasse van het Canon assortiment...
Ik denk inderdaad dat een 1D MKIII overbodig is wanneer je je niet (professioneel) bezighoudt met actiefoto's en dat daar de grens getrokken moet worden (in ieder geval voor mij).
Gevoelsmatig heb ik ook bedenkingen over de resolutie (10,1 megapixels), hoewel voorbeeldfoto's die ik inmiddels ontvangen met de 100-400 toch wel indrukwekkend zijn, ook na croppen.
Je hebt helemaal gelijk. Mijn fout.
Wordt aangepast!
Het is inderdaad de vraag of het theoretische "pixel peepen" mij praktische voordelen biedt.
We hebben het hier immers over de bovenklasse van het Canon assortiment...
Ik denk inderdaad dat een 1D MKIII overbodig is wanneer je je niet (professioneel) bezighoudt met actiefoto's en dat daar de grens getrokken moet worden (in ieder geval voor mij).
Gevoelsmatig heb ik ook bedenkingen over de resolutie (10,1 megapixels), hoewel voorbeeldfoto's die ik inmiddels ontvangen met de 100-400 toch wel indrukwekkend zijn, ook na croppen.
jeroentje schreef:ehm, mijn mk III heeft 45 focuspunten. Ik weet niet waar jij een model met 9 hebt gezien
Je hebt helemaal gelijk. Mijn fout.
Wordt aangepast!