Nr 1. Update (tip Frans om groene reflectie op de borst te temperen).

Nr 2.

Ik denk dat de onscherpte gewoon een logisch gevolg is van het gebruikte diafragma in combinatie met het gebruikte brandpunt.....hoe groter je diafragma en hoe groter je brandpunt, des te sneller heb je last van onscherpte op de delen waar je niet op hebt scherpgesteld.BenM schreef: Dat "onscherpe" wordt vermoed ik veroorzaakt door de samen geplakte veertjes.

Het is inderdaad dezelfde Pelikaan, Ron. Tussen de twee opnamen zit één week. Wat ik leuk vind aan de opnamen is juist het licht en de verschillende kleuren, dat is wat mij aanspreekt. Als ik al die "kleurzwemen" eruit haal wordt het een, in mijn ogen, wat grijze en saaie opname en daarvoor heb ik die foto's niet gemaakt.Ron62 schreef: Als de Pelikaan in de 2e foto dezelfde is als in de 1e foto dan heb je nogal wat kleurverschil, alleen al als ik kijk naar de bovenkant van de koppetjes, bij de ene geel/groen en bij andere blauw/cyaan(de 2e foto is in z'n geheel wat koeler van kleur dan de 1e), dus ik weet ook niet welke kleur ie over een paar maanden heeft.