Ik kan het licht instellen zoals ik wil en op deze manier had ik een mooie egale witte achtergrond geheel uit gemeten met de lichtmeter.RK-Fotografie schreef:Bekende kop van de IJmond![]()
Hier is het wit echter wel allemaal wat té wit in mijn optiek. Ik zou de flitsers een paar stops zachter zetten. Als dat niet kan, kun je overwegen om een grijsfilter te gebruiken. Dan krijgt de camera ook minder licht binnen.

Dat is nou net wat ik hier minder mooi vind. Een perfect egale, witte achtergrond is perfect voor een pasfoto (of een productfoto) maar voor een portretfoto verkies ik toch wat gradiënt in de achtergrond, en in dit geval is daardoor het verschil tussen wit T-shirt en achtergrond ook volledig weg. Dus volg ik mijn voorgangers ivm het (felle) licht.Foto vriend schreef:Ik kan het licht instellen zoals ik wil en op deze manier had ik een mooie egale witte achtergrond geheel uit gemeten met de lichtmeter.

Dat snap ik niet want op mijn scherm zie ik zijn rechterschouder en armlijn nog wel.filipo schreef:Dat is nou net wat ik hier minder mooi vind. Een perfect egale, witte achtergrond is perfect voor een pasfoto (of een productfoto) maar voor een portretfoto verkies ik toch wat gradiënt in de achtergrond, en in dit geval is daardoor het verschil tussen wit T-shirt en achtergrond ook volledig weg. Dus volg ik mijn voorgangers ivm het (felle) licht.Foto vriend schreef:Ik kan het licht instellen zoals ik wil en op deze manier had ik een mooie egale witte achtergrond geheel uit gemeten met de lichtmeter.