Model D
- Niels
- Lid

- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Man
Wat betrefd licht goed gelukt, geen spannende belichting, maar je moet rustig beginnen.. Misschien is het nog iets te hard cq te direct, maar het begin is er.
Andere puntjes, let op de pose van je dochter, ze kijkt een beetje omhoog, dat geeft een uit de hoogte blik. de standaard pose van schouder vooraan is al even niet meer zo in.. Verder zou ik proberen haar haar mond iets open te doen, eventueel met het puntje van haar tong tussen tegen de binnen kant van de lippen. Dan krijg je gelijk een iets aansprekender beeld. Je moet wel opletten dat ze haar tong niet uitsteekt.
De gordijnen had je met een ander diafragma of iets anders belichten weg kunnen krijgen.
Andere puntjes, let op de pose van je dochter, ze kijkt een beetje omhoog, dat geeft een uit de hoogte blik. de standaard pose van schouder vooraan is al even niet meer zo in.. Verder zou ik proberen haar haar mond iets open te doen, eventueel met het puntje van haar tong tussen tegen de binnen kant van de lippen. Dan krijg je gelijk een iets aansprekender beeld. Je moet wel opletten dat ze haar tong niet uitsteekt.
De gordijnen had je met een ander diafragma of iets anders belichten weg kunnen krijgen.
- Frans
- Lid

Fotogenieke dame die je netjes geflitst hebt.
Wat me opvalt is dat de pupil erg groot is.
Zo zie je hoe snel alles gaat. De pupil heeft tijd nodig om te vernauwen.
Met een voorflits zou dat denk ik te verhelpen zijn.
Zou het leuk vinden te weten hoe je geflitst hebt.
Flitser op camera? Indirect? Hulpmiddelen?
Zie dat Mingus net iets sneller was.
Wat me opvalt is dat de pupil erg groot is.
Zo zie je hoe snel alles gaat. De pupil heeft tijd nodig om te vernauwen.
Met een voorflits zou dat denk ik te verhelpen zijn.
Zou het leuk vinden te weten hoe je geflitst hebt.
Flitser op camera? Indirect? Hulpmiddelen?
Zie dat Mingus net iets sneller was.
Ziet er netjes uit hoor kwa belichting wat vlak dat wel idd . Maar vind dat niet verkeerd hierbij . En de glittertjes dat is de leeftijd had een tijdje geleden ook een shoot met wat nichtjes en die hadden het er ook op zitten
.
.- AJL
- Lid

Ge moet uw ding doen, zoek de pose die gij mooi vindt, of die ge als voorbeeld hebt. Hier zijn geen wetten in.
Ik meen te kunnen zien dat ge ingebouwde lichtmeter hebt gebruikt (is wat donker)
Rustig verder oefenen.
Als ge zo'n model hebt,....dus geen probleem om te oefenen
Ik meen te kunnen zien dat ge ingebouwde lichtmeter hebt gebruikt (is wat donker)
Rustig verder oefenen.
Als ge zo'n model hebt,....dus geen probleem om te oefenen

- Schaeddy
- Lid

Jongens, wat een info
Ik ga me best doen om op jullie vragen een goed antwoord te geven
@Nagtie- bedankt voor je tips, zal er proberen aan te denken de volgende keer.
Wat betreft de belichting, ik dacht (toendertijd) dat je geen schaduwen mocht hebben, zodoende een vlakke belichting
@Mingus & @Frans - Grote pupillen, klopt, vroeg me erst af hoe dat kon, na jullie reactie snap ik 'm
Ze zat gewoon op de bank naar de tv te kijken, waarna ik om haar aandacht vroeg, dus zodoende denk ik die grote pupillen, en dat is ook de reden voor haar pose, gewoon ff omgekeken wat ik wilde
Daarom ook die glittertjes, en die haren zo, alhoewel dat een beetje en smoes is, want ik heb er ook niet bij nagadacht of stilgestaan, dit soort dingen worden me nu, dankzij jullie forumbezoekers en bijbehorende commentaren langzaam maar zeker duidelijk
Alhoewel ik weet dat ik nog heel veel te leren heb
@Frans- de flitser zat op de camera, diffuser op de flitskop, maar ik weet niet meer of ik direct of indirect geflitst heb
En zal de flitser wel gewoon in de auto-stand hebben staan, want ik had 'm net nieuw.
Bedankt voor jullie opbouwende leerzame reacties
Ik ga me best doen om op jullie vragen een goed antwoord te geven
@Nagtie- bedankt voor je tips, zal er proberen aan te denken de volgende keer.
Wat betreft de belichting, ik dacht (toendertijd) dat je geen schaduwen mocht hebben, zodoende een vlakke belichting
@Mingus & @Frans - Grote pupillen, klopt, vroeg me erst af hoe dat kon, na jullie reactie snap ik 'm
Ze zat gewoon op de bank naar de tv te kijken, waarna ik om haar aandacht vroeg, dus zodoende denk ik die grote pupillen, en dat is ook de reden voor haar pose, gewoon ff omgekeken wat ik wilde
Daarom ook die glittertjes, en die haren zo, alhoewel dat een beetje en smoes is, want ik heb er ook niet bij nagadacht of stilgestaan, dit soort dingen worden me nu, dankzij jullie forumbezoekers en bijbehorende commentaren langzaam maar zeker duidelijk
Alhoewel ik weet dat ik nog heel veel te leren heb
@Frans- de flitser zat op de camera, diffuser op de flitskop, maar ik weet niet meer of ik direct of indirect geflitst heb
En zal de flitser wel gewoon in de auto-stand hebben staan, want ik had 'm net nieuw.Bedankt voor jullie opbouwende leerzame reacties

- Schaeddy
- Lid

Savatage en AJL ook bedankt voor jullie reacties natuurlijk
Glittertjes, ja daar ontkom je haast niet aan
Ingebouwde lichtmeting...tja dat klopt, net nieuw, dus ff proberen, pose is ook niet bewust gekozen, gewoon een spontaan moment
Verder komt ze niet zo vaak meer mee (ze wonen bij de moeder in Duitsland), en anders is ze wel met d'r vriendinnen weg
Glittertjes, ja daar ontkom je haast niet aan
Ingebouwde lichtmeting...tja dat klopt, net nieuw, dus ff proberen, pose is ook niet bewust gekozen, gewoon een spontaan moment
Verder komt ze niet zo vaak meer mee (ze wonen bij de moeder in Duitsland), en anders is ze wel met d'r vriendinnen weg

- Schaeddy
- Lid

Mingus schreef:Schaeddy schreef:Savatage en AJL ook bedankt voor jullie reacties natuurlijk![]()
Glittertjes, ja daar ontkom je haast niet aan![]()
Ingebouwde lichtmeting...tja dat klopt, net nieuw, dus ff proberen, pose is ook niet bewust gekozen, gewoon een spontaan moment![]()
![]()
Natuurlijk begrijp ik wel dat die jonge meiden dat gebruiken, ik heb zelf ook twee dochters,ik weet er alles van.
Maar het was meer de bedoeling “hou het in je achterhoofd” bij een volgende shoot met misschien andere modellen.En als je het wel mooi vindt moet je het natuurlijk doen.
Mijn ervaring is dat je naderhand nogal wat uit kan gaan zitten stippen op de kleding, die rotdingen zitten na verloop van tijd overal op.
Dat heb ik ook al moeten doen ja
En als het en shoot moet worden, dan inderdaad geen glitters, en niet in donkere ruimtes