The royal Family

Behalve vogels en insecten
Plaats reactie
Lein
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

The royal Family

Bericht Geplaatst:

Wat waren ze weer moeilijk in beweging te krijgen...totdat een klein vogeltje hun aandacht trok...Uiteraard bleef meneer lekker liggen:)

1. Meneer houdt de wacht...Ik heb hier de achtergrond wat geblurred omdat die niet echt mooi is. Zie nu dat dat wat netter had gekund, dus dat ga ik voor mijn privécollectie nog even doen:)
Afbeelding
f/5.6
sluiter 1/150
iso 64

2. Dan trekken de dames er maar op uit...
Afbeelding
f/5.2
sluiter 1/100
iso 100

3. Even en profil poseren
Afbeelding
f/5.2
sluiter 1/125
iso 200
flipjetiel44
Lid
Lid
Geslacht: Man

Re: The royal Family

Bericht Geplaatst:

heb een voorkeur voor #3
Inderdaad is bij #1 het hekwerk te aandachtvragend.
Tenslotte bij #2 is de dame niet scherp, komt wat wazig over.

flipje
Peteralexander
Lid
Lid

The royal Family

Bericht Geplaatst:

Wat vind ik;
1e foto=ok mooie plaat van een leeuwenkop.
2e foto vind ik een mooie compositie maar ik mis scherpte. Alleen het gras lijkt scherp maar ook dat is het toch niet.
Verder een leuke originele plaat !.

3e foto; mooie pose, mooie foto. Aleen is dat wit zo pluizig of is dat onscherpte? Ook bij het been bij de staart zie ik iets.
Niet om af te kraken maar ik heb voor mezelf dan weer een raadseltje :D
Frans
Lid
Lid

The royal Family

Bericht Geplaatst:

de omgeving waarin je de beesten hebt gefotografeerd staat voor mij heel erg ver weg van wat ik denk dat hun natuurlijke habitat is.
mis daardoor ook het imposante, vervaarlijke van deze katten.
Lein
Lid
Lid
Contacteer:

Re:

Bericht Geplaatst:

Frans schreef:de omgeving waarin je de beesten hebt gefotografeerd staat voor mij heel erg ver weg van wat ik denk dat hun natuurlijke habitat is.
mis daardoor ook het imposante, vervaarlijke van deze katten.

That's what happens when you're in a zoo helaas :(
Lein
Lid
Lid
Contacteer:

The royal Family

Bericht Geplaatst:

Eens met alle commentaren! Vind het doodzonde dat foto 2 niet scherp is, want de dame staat er prachtig op ja.

Geen idee wat dat pluizige is in foto 3, voor mijn idee issie goed scherp namelijk. Heb m in de m stand geschoten....misschien daardoor?
Guppy
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Vind de tweede zeker de mooiste van compo. Ben het met de voorgangers eens, jammer dat die niet helemaal scherp was.
Tony
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

de bewerkingen zijn niet echt netjes gebeurt in de eerste en tweede. de foto's missen ook te veel scherpte. de derde is redelijk maar formaat en de Palen/boomstam uit de rug storen me wel.
ook al zijn dit foto's uit de zoo, dan is het toch de kunst om ze zo te maken dat dat niet opvalt :knip2
Lein
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Tony schreef:de bewerkingen zijn niet echt netjes gebeurt in de eerste en tweede. de foto's missen ook te veel scherpte. de derde is redelijk maar formaat en de Palen/boomstam uit de rug storen me wel.
ook al zijn dit foto's uit de zoo, dan is het toch de kunst om ze zo te maken dat dat niet opvalt :knip2

Ik had in mijn post al gezegd dat de bewerking van 1 niet optimaal is. maar in mijn privécollectie wordt aangepast. Ik zie het nu ook bij foto 2.
De bomen (gelukkig geen palen! haha) daar had ik het niet mee voor het uitzoeken...Een leeuw gaat nou eenmaal staan waar ie staat en ik was allang blij dat de dames uberhaupt in beweging kwamen haha
pafeme
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

nee dit zijn ze niet voor mij.
Foto 1 had ik helemaal niet geplaatst omdat ik het hekwerk in de achtergrond teveel vind storen. Daarnaast is het gras scherper dan de leeuw.

Foto 2 was een mooie geweest als de voorste dame scherp was geweest en ook de bewerking die je hier hebt gedaan met de achtergrond is hier echt geen verbetering. Waarom heb je de achtergrond zo vervaagd?

Foto 3 ook hier ligt de scherpte niet op de leeuwin maar op het gras in de achtergrond. Ik weet niet wat er mis gegaan is, maar het scherpstellen zit er telkens naast. Jammer want de pose van leeuwin vind ik hier het mooist.
Lein
Lid
Lid
Contacteer:

The royal Family

Bericht Geplaatst:

Geen idee wat er mis gaat met de scherpte...Stel elke keer weer scherp op t beessie en zeker niet op de achtergrond. Kan dit iets met de sterkte van het licht te maken hebben en het feit dat de foto's van achter glas geschoten zijn?
Plaats reactie

Terug naar “Dieren”