Groepsportret
- gjdenbesten
- Lid

- Bezwaar bewerken: Ja
- Geslacht: Man
Groepsportret van het top keukenteam van mijn favoriete restaurant Toscanini aan de Lindengracht in Amsterdam. Ze maken geen reclame, want ze zitten altijd vol. Reserveren is dus noodzakelijk. Plan 3 weken van te voren, anders gaat het niet lukken. Binnenkort ga het het team in actie op de plaat vastleggen. Ik kan mij nu al verheugen op de lol die we zullen hebben.

- gjdenbesten
- Lid

Henry schreef:Geweldig op de foto gezet
,,,en daarbij ook nog eens mooi belicht.
1 flitsertje of een hele opstelling?
Helemaal zonder flits. Nu moet je weten dat de voorzijde van de groep wordt aangelicht door een daglicht. Het restaurant is gebouwd in een oude garage zoals je in Amsterdam wel meer hebt. Op de begane grond was een garage. Achter waar de keuken is geplaatst is het magazijn geweest. Het daglicht is boven de plaats waar de hefbrug stond. Dus dat dus het effect dat je hier ziet. Het daglicht valt van boven door zogenaamd gewapend glas, mooi op de groep. In de keuken kunstlicht. En ja, jammer van die ketting. We hebben nog even overwogen die infrarood verwarming voor de gerechten weg te halen. Maar ja, dan wordt het ook weer onnatuurlijk. En hoe erg is het dat iemand voor een klein gedeelte achter de ketting zit. Ik had ook nog een plaat met het mes beter in beeld. Dus de platte zijde. Ik ga de plaat overdoen en kijken wat dat weer oplevert. In ieder geval veel kleine puntjes om te verbeteren. Ik heb 15 foto's genomen, en hier was iedereen gericht op de camera. Want inderdaad, wat zij mensen snel afgeleid.
Even de exif: 1/160 sec bij F?1.8 iso 500 85 mm
- Peteralexander
- Lid

- Bezwaar bewerken: Nee
Beetje raar,... niet jammer van die ketting... Jammer van die hele "balk".. wat doet die balk daar? Zonder dat ding op de foto word alles een stuk netter en rustiger.
Moet je je die balk aan die ketting eens wegdenken !

- gjdenbesten
- Lid

Peteralexander schreef:Beetje raar,... niet jammer van die ketting... Jammer van die hele "balk".. wat doet die balk daar? Zonder dat ding op de foto word alles een stuk netter en rustiger.
Die balk is de infrarood verwarming die de gerechten warm houdt, zodat je geen koude prak krijg geserveerd. Prak??

- gjdenbesten
- Lid

MHphotography schreef:Ik vind het erg mooi, het ziet er ook heel gezellig uit.
Geweldige zaak. Hebben ook een eigen kookboek uitgegeven! Is in het Nederlands uitverkocht, maar wie wil genieten en zelf ook een beetje kan koken: http://toscaniniventicinque.nl/
- Peteralexander
- Lid

Ok, ik snap dat het voor niemand die daar bekend is een hinderlijk accesoire in beeld is, maar ik weet niet wat het is (afgezien van nu) en zie liever die balk niet 

- Julia-V
- Lid

- Geslacht: Vrouw
Niet het makkelijkst om te doen een hele groep mooi op de plaat te zetten en vooral binnen is het een moeilijke klus.
Het eerste wat ik dacht toen ik de foto zag ,ziet er zeer gezellig uit een leuke groep.
Ook het licht vind ik zeer fraai.
De ketting en de balk stooren mij niet past toch een beetje in het keuken gebeuren.

Het eerste wat ik dacht toen ik de foto zag ,ziet er zeer gezellig uit een leuke groep.
Ook het licht vind ik zeer fraai.
De ketting en de balk stooren mij niet past toch een beetje in het keuken gebeuren.

- WietseH
- Lid

Mooie vrolijke plaat
Persoonlijk had ik hem ook mooier gevonden zonder de verwarming, vanwege de warme kleuren in de keuken waarbij de verwarming nogal afsteekt.Ik begrijp wel dat hij er bij hoort
Persoonlijk had ik hem ook mooier gevonden zonder de verwarming, vanwege de warme kleuren in de keuken waarbij de verwarming nogal afsteekt.Ik begrijp wel dat hij er bij hoort

- momentum60
- Lid

Goed geslaagde opname inderdaad. Ik hou wel van dit soort opnames met bestaand licht.
Vind ook de uitsnede, een beetje pano, geslaagd.
Peteralexander heeft wel een punt wat betreft die balk..... Maar het hoort bij het interieur dus eigenlijk ook bij deze opname. Misschien had je die balk beter kunnen gebruiken binnen de opname, bv door de armen van de mensen die er achter staan er op te laten leunen...
Maar fraai portret.
Peteralexander heeft wel een punt wat betreft die balk..... Maar het hoort bij het interieur dus eigenlijk ook bij deze opname. Misschien had je die balk beter kunnen gebruiken binnen de opname, bv door de armen van de mensen die er achter staan er op te laten leunen...
Maar fraai portret.
- gjdenbesten
- Lid

momentum60 schreef:Goed geslaagde opname inderdaad. Ik hou wel van dit soort opnames met bestaand licht.
Maar fraai portret.
Ik neem deze suggestie mee. Thxs