Zo te zien heb je een beetje de veilige weg gekozen door de sluitertijd heel kort te houden. Zou ik waarschijnlijk ook gedaan hebben om er zeker van te zijn dat de foto's zouden lukken. Het is echter mooier om een iets langere sluitertijd te gebruiken en dan met de auto mee te pannen zodat er wat meer beweging te zien is. Met deze snelheden valt het alleen niet mee, maar het is zeker wel te doen. Bij #3 vind ik de crop niet echt mooi. Of je zou wat meer moeten inzommen op de coureur of minder zodat de hele auto erop staat of minimaal de coureur in het midden. #2 vind ik de beste, alhoewel ik niet voor een langwerpige crop gekozen zou hebben.
Op vlak van sluitertijd heb ik inderdaad het zekere voor het onzekere gekozen, ik heb niet wekelijks de kans om dit te doen en met gebrek aan ervaring met het pannen wou ik toch met enkele goede foto's naar huis gaan. De foto's kunnen wel wat lichter maar ik vind met het hard licht dat er was dat meestal minder aangenaam om naar te kijken. Ik heb net wat van de pits en de draad in de voorgrond gecropt omdat ik die net als storend ervaar.
Ik denk dat een lager standpunt zo goed als onmogelijk is in Francorchamps zonder accreditatie. Er staat overal zo een veiligheidsomheining rond en door het golvend landschap is de publiek zone bijna altijd hoger dan het circuit. Maar toch bedankt voor de tip op het Circuit van zolder is dit misschien wel mogelijk.