P.S. De camera levert beelden van 640p, dus in dit speciale geval vraag ik de mod's toestemming om onder de verplichte 900p te mogen blijven ...

F2

F3

F4

F5

F6

F7

F8

Geen exif bij dit cameraatje

...
). Je hebt overigens bv. in de NIK software ook filters die dit effect proberen te benaderen, maar er gaat niets boven de analoge ervaring 

petervaneekelen schreef:Pinhole photography is inderdaad erg leuk. Ik heb ooit samen met mijn dochter een camera obscura gemaakt voor haar eindwerkstuk voor de middelbare school. Dat was een schoenendoos met aan de binnenkant op de ene achterwand een onbelicht stuk fotopapier, en in de wand ertegenover een gaatje van 1mm of zo. Die heeft ze een dag ergens neergezet, en daarna hebben we het papier ontwikkeld in de doka, en dat weer via de scanner gedigitaliseerd. Heel erg leuk om te doen (ze had een dikke voldoende). Je hebt overigens bv. in de NIK software ook filters die dit effect proberen te benaderen, maar er gaat niets boven de analoge ervaring
,maar de interesse voor fotografie is op latere leeftijd gekomen.

petervaneekelen schreef:Dank allemaal, de keuze is gemaakt![]()
Harma, nooit een pinhole gebruikt - als die niet duur is zal ik het voor komend seizoen voorstellen bij m'n club, als opvolger van deze CCC, lijkt me leuk.