Dan heb je een mailprovider die hier niet op controleert. De meeste mailservers controleren wel of de hostname waarmee je verbindt bestaat en het IP adres echt bij die host hoort. Als dat niet zo is wordt de mail geweigerd.
Ik probeer het nog eens stap voor stap uit te leggen, want het is best lastig

:
De hostname van de machine die de mail verstuurd is genesis.photodrome.nl. Een ontvangende mailserver zal nu op internet gaan kijken of die host een IP adres heeft en dus bestaat. Aangezien er geen A record voor genesis.photodrome.nl is, kan de mailserver hem niet vinden en geeft deze foutmelding:
Code:
warning: hostname genesis.photodrome.nl does not resolve to address 178.18.95.32: Name or service not known
Ook wordt gekeken of het IP adres dezelfde host terug geeft (reverse dns). Die reverse DNS entry is er overigens wel:
Code:
host 178.18.95.32
32.95.18.178.in-addr.arpa domain name pointer genesis.photodrome.nl.
Vervolgens wordt de mail geweigerd, omdat de host waarmee wordt verbonden geen IP adres heeft (dus niet bestaat):
Code:
NOQUEUE: reject: RCPT from unknown[178.18.95.32]: 450 4.7.1 <vps8142.xlshosting.net>: Helo command rejected: [b]Host not found[/b];
Deze controle is er omdat veel spam verstuurd wordt vanaf verkeerd geconfigureerde servers. Reverse DNS kan alleen ingesteld worden door de eigenaar van het IP-adres en wordt daarom gezien als belangrijke indicator dat de mail van een legitieme mailserver komt.
Ik beheer mijn eigen mailserver en heb de host in een whitelist gezet, waardoor ik de mail nu wel binnenkrijg. Helaas zullen de meesten van ons afhankelijk zijn van hun provider en kunnen zij dit niet zelf oplossen.
Aangezien er al een reverse DNS entry is voor genesis.photodrome.nl is het volgens mij genoeg om een A-record aan te maken voor deze host met het IP adres 178.18.95.32. Hoe dat precies werkt in DirectAdmin weet ik niet, ik doe dat altijd in het Control Panel van TransIP. Als dat A-record bestaat is er een grote kans dat de meeste mailservers de mail wel zullen accepteren.
Wellicht zal het inschakelen van de TransIP mailservice, zoals rbwadden zegt, ook werken. Dan stuur je de mail uit via een mailserver van TransIP. Die zal goed geconfigureerd zijn. Ik heb daar zelf verder geen ervaring mee.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Mocht je er toch nog vragen over hebben wil ik natuurlijk altijd helpen...
Dan heb je een mailprovider die hier niet op controleert. De meeste mailservers controleren wel of de hostname waarmee je verbindt bestaat en het IP adres echt bij die host hoort. Als dat niet zo is wordt de mail geweigerd.
Ik probeer het nog eens stap voor stap uit te leggen, want het is best lastig ;):
De hostname van de machine die de mail verstuurd is genesis.photodrome.nl. Een ontvangende mailserver zal nu op internet gaan kijken of die host een IP adres heeft en dus bestaat. Aangezien er geen A record voor genesis.photodrome.nl is, kan de mailserver hem niet vinden en geeft deze foutmelding:
[code]warning: hostname genesis.photodrome.nl does not resolve to address 178.18.95.32: Name or service not known[/code]
Ook wordt gekeken of het IP adres dezelfde host terug geeft (reverse dns). Die reverse DNS entry is er overigens wel:
[code]host 178.18.95.32
32.95.18.178.in-addr.arpa domain name pointer genesis.photodrome.nl.[/code]
Vervolgens wordt de mail geweigerd, omdat de host waarmee wordt verbonden geen IP adres heeft (dus niet bestaat):
[code]NOQUEUE: reject: RCPT from unknown[178.18.95.32]: 450 4.7.1 <vps8142.xlshosting.net>: Helo command rejected: [b]Host not found[/b];[/code]
Deze controle is er omdat veel spam verstuurd wordt vanaf verkeerd geconfigureerde servers. Reverse DNS kan alleen ingesteld worden door de eigenaar van het IP-adres en wordt daarom gezien als belangrijke indicator dat de mail van een legitieme mailserver komt.
Ik beheer mijn eigen mailserver en heb de host in een whitelist gezet, waardoor ik de mail nu wel binnenkrijg. Helaas zullen de meesten van ons afhankelijk zijn van hun provider en kunnen zij dit niet zelf oplossen.
Aangezien er al een reverse DNS entry is voor genesis.photodrome.nl is het volgens mij genoeg om een A-record aan te maken voor deze host met het IP adres 178.18.95.32. Hoe dat precies werkt in DirectAdmin weet ik niet, ik doe dat altijd in het Control Panel van TransIP. Als dat A-record bestaat is er een grote kans dat de meeste mailservers de mail wel zullen accepteren.
Wellicht zal het inschakelen van de TransIP mailservice, zoals rbwadden zegt, ook werken. Dan stuur je de mail uit via een mailserver van TransIP. Die zal goed geconfigureerd zijn. Ik heb daar zelf verder geen ervaring mee.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Mocht je er toch nog vragen over hebben wil ik natuurlijk altijd helpen...