Het is 21 jun 2025 06:39

Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats hier je foto's die je wel met de leden wilt delen, maar waar je geen beoordeling over wenst te krijgen.

Auteur Het was weer een RAMP..
 Het was weer een RAMP..
BerichtGeplaatst: 07 mei 2010 10:42 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Heidelroosje.... stop maar hoor..... Weer één minder idd haha qua concurentie.
Ik heb nog even naar je foto's gekeken om te kijken wat het nu is. De 1e weet je al.

De 2e serie is volgens mij de rietzanger, een 1e jaars jong. (volwassen zijn de vlekken op de borst weg) Aangezien je aangeeft dat hij een leuk vlieggedrag heeft kan het haast niet missen. Ze vliegen in een keer op uit het riet en hangen als het ware stil om vervolgens weer naar beneden te duiken. Dit onder luid gekwetter natuurlijk.....

de 3e is idd een lijster en ik denk de grote lijster. De zanglijster is donkerder gekleurd namelijk. Maar 1 van de 2 is het.

Dan de eendjes. Je hebt het al gezegt: leuke kuifjes haha. Dit zijn kuifeendjes.

Als ik een tip mag geven voor iedereen die van vogels houdt: "ANWB vogelgids van Europa" Je hebt wel enige kennis nodig natuurlijk anders blader je suf om een soort te vinden maar alles staat er in en goed beschreven!

Fotografie

Gr Jan

Laatst bijgewerkt door janp op 08 mei 2010 17:02, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Het was weer een RAMP..
BerichtGeplaatst: 07 mei 2010 11:09 
Lid
Fotografie

janp schreef:
Als ik een tip mag geven voor iedereen die van vogels houdt: "ANWB vogelgids van Europa" Je hebt wel enige kennis nodig natuurlijk anders blader je suf om een soort te vinden maar alles staat er in en goed beschreven!

+1
Is eigenlijk wel verplichte kost.
Ik heb gelukkig de oude die heeft een softcover, veel lichter in mijn tas.

Wat ik ook heel handig vind is een cd, of mp3 bestand met vogel geluiden. Niet zozeer om in het bos te gebruiken (waarmee je vogels lokt, maar dat eigenlijk altijd verboden is) maar wel om zo een beetje door te krijgen hoe een vogel klinkt. Dan kun je ook op gehoor gaan zoeken naar een bepaalde vogel, hoor je hem dan is het wachten tot die er is..

Zet je die op je mobiel, dan kun je dus lachen als je een bepaalde vogel met iemand gaat zoeken. 1 keer met de boswachterij (40 mensen of zo) op zoek gegaan naar de bos uil. De boswachter had een oude krakende bandrecorder mee genomen met uilen geluid. na een minuut of 10 was ik wel in voor wat spanning dus ik mijn telefoon aan. Moet je eens kijken hoe 38 mensen dan als een gek gaan kijken waar die zit. Het wordt helemaal lachen als de vrouw voor je zegt ik hoorde er toch ook echt 1 achter ons. :rof

Het was weer een RAMP..
BerichtGeplaatst: 03 dec 2010 13:07 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Hhihih Naghtie...
Ik had de jouwe nog niet gelezen..

Vogelgeluiden meenemen in het bos :D ehehehe..
Ik zal eens voor de grap gaan proberen :D

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Het was weer een RAMP..
BerichtGeplaatst: 03 dec 2010 19:41 
Lid
Fotografie

oefening baat kunst.
ben er ook nog niet goed in :( ----- :)

Het was weer een RAMP..
BerichtGeplaatst: 12 dec 2010 10:35 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Zo heidelroos ben sinds een paar weken ook met de vogeltjes aan de slag gegaan met een 300mmm lens.(Er staan er nu een 3tal op drome :) ) maar moet zeggen het valt zeker nog niet mee.
Het donkere weer van de afgelopen tijd speeld natuurlijk ook parte en ik moet ook zeker nog de gewoonte van de beestjes een beetje leren kennen kan je daar een beetje op in gaan speelen.
En wat leuke locaties(die rustig zijn)gaan zoeken om rustig te gaan oefenen.
Maar ik zeg nog steeds op geven. Dom dom dom.

Gr julia-V (ook een beginner ;) )

Het was weer een RAMP..
BerichtGeplaatst: 12 dec 2010 14:03 
Lid

als het zo simpel maar was he.
je materiaal is niet geschikt voor vogeltjes en dan heb ik het over kleine vogeltjes zoals die blauwborst (die ik zelf graag es zou platen).
de lens die jij noemt heb het dan over de mm nl.250 mm is veel te kort voor dat soort vogeltjes.
je moet dan enorm gaan croppen om het vogeltje nog een beetje deftig te kunnen zien op je foto met als gevolg alle details verdwijnen en er schiet niks meer over van je foto.
je hebt minstens een 400 mm nodig om zon formaatjes te kunnen platen en dan nog.
en dan moet je zien om op een 3 a 4 tal meter van dat vogeltje zien te komen wat niet zo eenvoudig lijkt.
dus een schuiltentje of een kartonen doos maakt niet uit als je maar verstopt zit en dat vogeltje je niet kan zien.
het diertje observeren een tijdje zal ook helpen om zen plekjes te weten waar ie komt zitten.
voederplekje aanleggen en/of geluiden kunnen zeker helpen om het vogeltje te lokken.
een hoop geduld erbij, een paar dagen in zon verdekte opstelling zijn geen uitzonderingen om dat vogeltje te platen.
al met al veel succes met je volgende vogeltje shoot.

grts
Korandoke

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2