janp schreef:
Als ik een tip mag geven voor iedereen die van vogels houdt: "ANWB vogelgids van Europa" Je hebt wel enige kennis nodig natuurlijk anders blader je suf om een soort te vinden maar alles staat er in en goed beschreven!
+1
Is eigenlijk wel verplichte kost.
Ik heb gelukkig de oude die heeft een softcover, veel lichter in mijn tas.
Wat ik ook heel handig vind is een cd, of mp3 bestand met vogel geluiden. Niet zozeer om in het bos te gebruiken (waarmee je vogels lokt, maar dat eigenlijk altijd verboden is) maar wel om zo een beetje door te krijgen hoe een vogel klinkt. Dan kun je ook op gehoor gaan zoeken naar een bepaalde vogel, hoor je hem dan is het wachten tot die er is..
Zet je die op je mobiel, dan kun je dus lachen als je een bepaalde vogel met iemand gaat zoeken. 1 keer met de boswachterij (40 mensen of zo) op zoek gegaan naar de bos uil. De boswachter had een oude krakende bandrecorder mee genomen met uilen geluid. na een minuut of 10 was ik wel in voor wat spanning dus ik mijn telefoon aan. Moet je eens kijken hoe 38 mensen dan als een gek gaan kijken waar die zit. Het wordt helemaal lachen als de vrouw voor je zegt ik hoorde er toch ook echt 1 achter ons.