Oeps... Disclaimer: ik ben mijn nieuwe camera nog aan het ontdekken, dus het was gewoon domme pech
Met mijn oude camera deed ik alles op mijn beeldscherm, maar op de nieuwe zit de zoeker zo strategisch dat ik die als vanzelf gebruik. Ontdek ik dus nu dat werken met je schermpje bij straatfotografie beslist voordelen heeft, want dan zie je wat er om je heen gebeurt.
Nu was ik gefocust op dat echtpaar en ik zag die chique dame daar bij komen, vond ik wel een mooi contrast. Waar die meneer rechts vandaan kwam? Geen idee. Jammer, want die had het beeld nog wel mooier gemaakt en ik had best meer naar rechts kunnen mikken, dan had ik 'm niet helemaal afgesneden.
Nu ja, die man kon er nog net af, die lady in black met hondje vormde toch ook een mooi contrast met dat iets oudere stelletje. Roepen ze op PD natuurlijk dat ik rechts wel wat royaler had mogen kaderen en dat kan ik dan deemoedig toegeven. Maar wacht, kijk eens naar die lijn van de hond: die loopt helemaal naar links, waar je nog net een hondenriemhouder ziet. Die hond is helemaal niet van die dame. Als ik de eigenaar van de hond er nou ook nog op gehad had...