Het is 03 mei 2025 01:47

Plaats hier je foto's die je wel met de leden wilt delen, maar waar je geen beoordeling over wenst te krijgen.

Auteur canon eos 3 testfotootjes...
 canon eos 3 testfotootjes...
BerichtGeplaatst: 22 nov 2010 19:40 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
wat testfotootjes met de eos-3 en een el cheapo 22-55 f/4-5.6 usm lensje, wat ik van een canon ix7 aps-camera afgetrokken heb... heb een met de camera gekregen rolletje kodak kleurenfilm asa200 wat w.s al over de datum was, en enkele jaren in de vriezer gelegen heeft.. :D

fotootjes zijn niet nabewerkt, alleen verkleind, wat wel gevolg had dat de korrel iets meer naar voren kwam.. :blush

daarom dus in ratjetoe... :P

zal tzt es een afdrukje maken, en dan is het mss beter toonbaar dan op het internet.. :)

F1

Fotografie

F2

Fotografie

groetjes, alex!

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 22 nov 2010 19:42 
Lid
Fotografie

Lekker aan spelen :D

Oude bessie kan het zo opnemen tegen de digitiale monsters van vandaag :)

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 22 nov 2010 20:01 
Lid
Fotografie

thx! die eos-3 is een hele lekkere camera.. en nog vrij jong.. ze zijn nog tot 2007 gemaakt, en de mijne is gelukkig een ´laat´ type..zgan dus, en het is een superlekker dingetje om mee op pad te gaan..

volgend rolletje wordt diafilm.. denk aan velvia spul of zo.. zou welicht nog wat scherpere resultaatjes kunnen geven.. :up

nu nog een fijne 5dmkII erbij, en nog wat betere lensjes (L) en we kunnen de komende jaartjes weer lekker voort.. :D

byebye sony.. :zwaai :cry :D

hij is zo nieuw.... ongelooflijk..

ik zal het niet gauw toegeven, maar deze canon is lekkerder dan alles wat ik gebruik..

Fotografie

Fotografie

een echte klassieker, die nooit meer weggaat.. hij is zo lekker hanteerbaar..en ik moet er echt geen grip bij.. met 7 fps icm die grip schiet je in iets meer dan 5 seconden een rolletje vol, en dat wordt nogal een duur grapje.. :rof ik moet nu al uitkijken, want een rolletje zit zoo vol..ik moet nog wel even die eye-control calibreren op mijn eigen ogen, en ik weet nog niet precies hoe dat in zijn werk gaat.. :blush

dit ding was ´second best´ in verhouding tot de eos 1v...., ongelooflijk, dat ze nu voor een appel en een ei weggaan.. nieuwprijs was toch een slordige 1600 euri´s toendertijd..momenteel gaan ze voor body only rond de 200-350 euri weg, dus ik was wel spekkoper met mijn 100 euri´s.. :shock

BerichtGeplaatst: 24 nov 2010 18:03 
Lid
Fotografie

Goede aanschaf zeg!

BerichtGeplaatst: 24 nov 2010 18:10 
Lid
Fotografie

...en je hoeft je niet druk te maken over stof op je sensor :D

Profiel op dit foto forum
BerichtGeplaatst: 24 nov 2010 18:32 
Lid
Fotografie

Henry schreef:
...en je hoeft je niet druk te maken over stof op je sensor :D

grappig dat je dat aanhaalt, want het is idd zo... :D

kan met gemak tot f/22 gaan, en dan nog weet ik dat er geen stofdeeltjes zichtbaar zullen zijn..

heb ook het idee, dat de lichtmeting van die eos icm film wat gemakkelijker of nauwkeuriger gaat dan bij mijn sony....geen belichtingscompensatie moeten toepassen, geen nabewerking nodig, terwijl mijn sony digitale plaatjes toch enige nabewerking behoefden....(beetje met de schuivertjes spelen dus)..iso van de sony stond gelijk, en de FL was ook bijna hetzelfde..(sluitertijd ook btw..)

maar.. digitaal is wel superhandig hoor! je kunt meteen zien of eea een beetje gelukt is, je kunt je histogram bekijken, en je kunt meer experimenteren zonder dat het meteen in de kosten loopt..

was wel verrast door die goedkope 22-55 mm, want ik had eerst eea gelezen op internet, dat ie zo slecht zou zijn.. maar zelfs op 22mm zie je op zich niet al teveel vervorming.. mijn sony 18-70 kitlens heeft er veel sneller last van..wel jammer, dat je meer korrel ziet met film, als je gaat verkleinen, en gaat uploaden naar internet... :( wordt nog es wat afdrukjes maken, en kijken wat eruit rolt..)

maar ja, toen film nog ´hot´ was, bestond internet nog geeneens.. :D

ik heb nog wel diverse soorten film liggen, van iso 50 tot en met iso 800 van verschillende makelij.. wordt nog ff uitproberen dus..

ik vind zelf kodak bw-400 cn een erg fijne film, zeer fijne korrel, bijna niet te zien, en echt superscherpe resultaten, al geeft het wel een wat bruinige kleur..niet echt zwart-wit dus..en voor landschapjes is het ook niks hoor..

heb momenteel fuji asa 200 kleurenfilm erin zitten, maar da´s soms ook nogal heftig qua kleuren..vooral met mijn leica geeft dat erg felle en oververzadigde kleuren, terwijl het bv met een oude minolta srt weer hele andere resultaten geeft.. :wacko

ben superblij met dit toestelletje,hij blijft gewoon gaaan!

soms denk ik wel es, zat er maar een dikke en vette FF sensor in die eos-3, ik zou het wel weten, hahahahaha!!

maar ja, daar hebben ze bij canon wat op gevonden, de 5dmkII... :cool

sparen totdat ik een ons weeg.. ik spaar en ik spaar, ik word er niet goed van..maar het is voor het goede doel moet je maar denken.. :proost

heb nog ff getwijfeld tussen een 16-35 of een 17-40, maar ga toch voor die laatste, want het scheelt eigenlijk maar 1 stopje of zo, en het prijsverschil is toch wel erg groot..

17mm op FF, dat is toch wel behoorlijk heftig.. :yahoo

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp