Foto gemaakt volgens zeggen van Riick-y om 3 uur zoals hij zelf schrijft:
Foto was voor schooltijd gemaakt. (3 uur).Vervolgens heb je de foto op dit forum om 18:28 uur geplaatst:
foto Geplaatst: 02 maart 2011 18:28 Nadat Riick-y op school de nodige reacties had gelezen (...) Ik vraag mij af: Wanneer dan? De foto had je pas om 18:28 uur geplaatst. Tussen 18:28 uur en 18:34 uur zijn 2 reacties gegeven waarna je verklaarde dat "
hij levenloos aan de andere kant van de sloot hing".
8 reacties later, om 19:48 uur verklaar je: "
Foto was voor schooltijd gemaakt. (3 uur). Na op school de nodige reacties te hebben gelezen, toch terug gegaan.. Samen het weiland in gegaan met de desbetreffende boer. Zaklamp mee uiteraard, toch wat veiliger voor ons. Hebben hem er samen uit weten te krijgen, toch levend! Hij kon niet vliegend wegkomen, dus heeft de boer zich over het dier ontfermt. Hij zou het regelen met de dierenambulance.. Ik heb me vanmiddag dus heel erg flink verkeken, ik heb hem gewoon niet zien bewegen. Excuus is dus wel op zijn plaats.... ".
Op de vraag van Tony (19:55 uur) of je de "
foto op school ook reeds hebt laten zien, en na die reactie's plaats je hem toch nog op een forum" verklaar je om 19:58 uur: "
Nee, NEEEE! Ik leer voor automonteur, dus die jongens hebben niks met mijn foto's van doen. Ik bedoelde de nodige reacties op het forum! Hou hem op school ook altijd even in de gaten.".
Een aantal mensen hier zijn opgelucht, maar een aantal geloven je verhaal niet en eerlijk gezegd houd ik ook zo mijn twijfels...
- foto om 3 uur gemaakt, voor schooltijd.
- je plaatst je foto om 18:28 uur op het forum. Dat betekent dus dat je de foto hebt ge-upload op school en dat je tijdens de lessen op bijvoorbeeld je GSM of laptop de reacties bekijkt.
- je bekijkt op school de reacties, maar laat de foto niet op school zien, want je leert voor automonteur en de jongens op je school hebben niks met je foto's van doen
- je krijgt spijt na het op school lezen van de reacties op de foto
- de school eindigt of je stopt eerder met je school, je bent naar de boer gegaan en samen hebben jullie hem bevrijd.
Knap, want Paul Cools schreef: "
Je moet ook zeker zorgen dat je bij deze soort als je hem zelf wil redden goede dikke beschermende handschoenen hebt want anders kun je zelf naar de dokter, wonden tot op het bot en waarschijnlijk gebroken onderdelen van de kracht van de klauwen.", wat ik wel wil geloven. Het is een wild beest en niet een handtam huisparkietje, dus knap dat de boer en jij gewapend met een zaklamp deze vogel hebben kunnen bevrijden. Hij zal vast en zeker uitgeput zijn geweest en kon om twee redenen waarschijnlijk niet wegvliegen (hij was dus zwaargewond en na minimaal 4 uur bungelen aan het prikkeldraad lag hij er volledig uitgeput bij), waarna de boer zich over hem heeft ontfermd. Dit verhaal vertel je ons vervolgens bij thuiskomst om 19:48 uur.
Chronologisch zou het moeten kunnen, maar ik blijf het toch een vreemd verhaal vinden
Als de dierenambulance om 3 uur was gebeld, was het nog maar de vraag of de vogel het zou hebben gered.