Het is 30 jul 2025 21:07

Ga naar pagina Vorige  1, 2

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Nestfotografie is niet toegestaan!

Auteur Buizerd
 Buizerd
BerichtGeplaatst: 02 maart 2011 21:13 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
foto Geplaatst: 02 maart 2011 18:28

Riick-y schreef:
Shit shit shit, net de vraag die ik niet wou hebben. :blush

Hij hing aan de andere kant van de sloot... Levensloos..... :dash

En waarschijnlijk nog niet zo lang, aan zijn prachtige lichaam te zien. Ontzettend balen!

(Als zulke foto's niet mogen, zal ik hem direct verwijderen!)

Geplaatst: 02 maart 2011 18:34

Riick-y schreef:
Foto was voor schooltijd gemaakt. (3 uur).

Na op school de nodige reacties te hebben gelezen, toch terug gegaan..
Samen het weiland in gegaan met de desbetreffende boer. Zaklamp mee uiteraard, toch wat veiliger voor ons.

Hebben hem er samen uit weten te krijgen, toch levend! Hij kon niet vliegend wegkomen, dus heeft de boer zich over het dier ontfermt. Hij zou het regelen met de dierenambulance..

Ik heb me vanmiddag dus heel erg flink verkeken, ik heb hem gewoon niet zien bewegen. :blush :(

Excuus is dus wel op zijn plaats.... :blush

Geplaatst: 02 maart 2011 19:48

18:34 zeg je niks gedaan te hebben..en 19:48 zeg je dat je hem heb gered, nu kan het aan mij liggen maar maak daar geen overtuigend verhaal van?

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website

Buizerd
BerichtGeplaatst: 02 maart 2011 21:33 
Lid
Fotografie

Vind het allemaal een beetje raar verhaal worden inderdaad :S Lijkt er voor mij meer op dat er een sensatiefoto is gemaakt en dat dit prachtbeest gewoon is blijven hangen :kwaad
Dat is mijn mening

Profiel op dit foto forum

Buizerd
BerichtGeplaatst: 02 maart 2011 21:35 
Moderator
Fotografie

Citaat:
en dat dit prachtbeest gewoon is blijven hangen

Laten we hopen van niet. :(

Buizerd
BerichtGeplaatst: 02 maart 2011 22:02 
Lid
Fotografie

Riick-y schreef:

dus heeft de boer zich over het dier ontfermt. Hij zou het regelen met de dierenambulance..

Eerlijk dat je het toegeeft! Petje af.

Maar ik wil niet alle boeren over 1 kam scheren maar ik ben bang dat ik wel weet hoe de boer zich ontfermt over een havik, de predator in hun ogen voor weidevogels...... Net de vogels waar boeren weer subsidie voor krijgen....... :jj Deze heeft de vogelopvang denk ik niet gehaald helaas.
Maar zoals ik al zei: wellicht zit ik er helemaal naast en zit hij daar wel! Laten we het hopen.
gr Jan

Buizerd
BerichtGeplaatst: 02 maart 2011 22:33 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Nou boeren en de havik, ik zal maar niet teruggaan zon 60 a 70 jaar terug toen zij deze vogel haast hadden uitgeroeid in Nederland/Belgie door vergiftiging.
Nog steeds is het geen talrijke rover.
Het verhaal klopt ondertussen inderdaad van geen kant meer maar dat beest is nu toch wel dood."helaas"
Maar we kunnen nu allemaal wel gaan zeiken op Rick, maar dat slaat uiteindelijk ook nergens op.
Niet iedereen heeft de kennis van de soorten of weet wat hij op dat moment moet doen.
Ben blij dat je het niet op Birdpix of op waarneming.nl hebt gezet want dan kun je beter een bunker in ;-)
Je moet ook zeker zorgen dat je bij deze soort als je hem zelf wil redden goede dikke beschermende handschoenen hebt want anders kun je zelf naar de dokter, wonden tot op het bot en waarschijnlijk gebroken onderdelen van de kracht van de klauwen.
In dit soort gevallen, zoals eerder genoemd even de dierenambulance bellen en klaar is Kees.
Laat het gewoon een les zijn, waarschijnlijk had de vogel het toch niet overleefd gezien de zeer beschadigde vleugel en hadden ze hem moeten laten inslapen.

Dus mensen houd het fatsoenlijk verders, aan mensen zwart maken hebben we niks.

Laatst bijgewerkt door Paul Cools op 02 maart 2011 23:05, in totaal 3 keer bewerkt.

Buizerd
BerichtGeplaatst: 02 maart 2011 22:35 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
martijn1 schreef:
foto Geplaatst: 02 maart 2011 18:28

Geplaatst: 02 maart 2011 18:34

Geplaatst: 02 maart 2011 19:48

18:34 zeg je niks gedaan te hebben..en 19:48 zeg je dat je hem heb gered, nu kan het aan mij liggen maar maak daar geen overtuigend verhaal van?

Was ook hetgeen ik dacht...

Net thuisgekomen en een "leesinhaalmanoeuvre" gedaan. Het spijt me maar ik heb ook m'n bedenkingen bij het verhaal... :(

Buizerd
BerichtGeplaatst: 02 maart 2011 22:59 
Lid
Fotografie

ik ook wel Ans, maar ben het wel eens met de reactie van Paul.
Niet iedereen is misschien helder op zo'n moment....
Naar aanleiding van dit verhaal heb ik wel het nummer van de dierenambulance in mijn GSM opgeslagen, want dat had ik nog niet :blush

Je weet inderdaad nooit wanneer je het nodig kan hebben in de natuur...

Buizerd
BerichtGeplaatst: 03 maart 2011 00:04 
Lid
Fotografie

Foto gemaakt volgens zeggen van Riick-y om 3 uur zoals hij zelf schrijft: Foto was voor schooltijd gemaakt. (3 uur).

Vervolgens heb je de foto op dit forum om 18:28 uur geplaatst: foto Geplaatst: 02 maart 2011 18:28

Nadat Riick-y op school de nodige reacties had gelezen (...) Ik vraag mij af: Wanneer dan? De foto had je pas om 18:28 uur geplaatst. Tussen 18:28 uur en 18:34 uur zijn 2 reacties gegeven waarna je verklaarde dat "hij levenloos aan de andere kant van de sloot hing".

8 reacties later, om 19:48 uur verklaar je: "Foto was voor schooltijd gemaakt. (3 uur). Na op school de nodige reacties te hebben gelezen, toch terug gegaan.. Samen het weiland in gegaan met de desbetreffende boer. Zaklamp mee uiteraard, toch wat veiliger voor ons. Hebben hem er samen uit weten te krijgen, toch levend! Hij kon niet vliegend wegkomen, dus heeft de boer zich over het dier ontfermt. Hij zou het regelen met de dierenambulance.. Ik heb me vanmiddag dus heel erg flink verkeken, ik heb hem gewoon niet zien bewegen. Excuus is dus wel op zijn plaats.... ".

Op de vraag van Tony (19:55 uur) of je de "foto op school ook reeds hebt laten zien, en na die reactie's plaats je hem toch nog op een forum" verklaar je om 19:58 uur: "Nee, NEEEE! Ik leer voor automonteur, dus die jongens hebben niks met mijn foto's van doen. Ik bedoelde de nodige reacties op het forum! Hou hem op school ook altijd even in de gaten.".

Een aantal mensen hier zijn opgelucht, maar een aantal geloven je verhaal niet en eerlijk gezegd houd ik ook zo mijn twijfels...
- foto om 3 uur gemaakt, voor schooltijd.
- je plaatst je foto om 18:28 uur op het forum. Dat betekent dus dat je de foto hebt ge-upload op school en dat je tijdens de lessen op bijvoorbeeld je GSM of laptop de reacties bekijkt.
- je bekijkt op school de reacties, maar laat de foto niet op school zien, want je leert voor automonteur en de jongens op je school hebben niks met je foto's van doen
- je krijgt spijt na het op school lezen van de reacties op de foto
- de school eindigt of je stopt eerder met je school, je bent naar de boer gegaan en samen hebben jullie hem bevrijd.

Knap, want Paul Cools schreef: "Je moet ook zeker zorgen dat je bij deze soort als je hem zelf wil redden goede dikke beschermende handschoenen hebt want anders kun je zelf naar de dokter, wonden tot op het bot en waarschijnlijk gebroken onderdelen van de kracht van de klauwen.", wat ik wel wil geloven. Het is een wild beest en niet een handtam huisparkietje, dus knap dat de boer en jij gewapend met een zaklamp deze vogel hebben kunnen bevrijden. Hij zal vast en zeker uitgeput zijn geweest en kon om twee redenen waarschijnlijk niet wegvliegen (hij was dus zwaargewond en na minimaal 4 uur bungelen aan het prikkeldraad lag hij er volledig uitgeput bij), waarna de boer zich over hem heeft ontfermd. Dit verhaal vertel je ons vervolgens bij thuiskomst om 19:48 uur.

Chronologisch zou het moeten kunnen, maar ik blijf het toch een vreemd verhaal vinden :S
Als de dierenambulance om 3 uur was gebeld, was het nog maar de vraag of de vogel het zou hebben gered.

Buizerd
BerichtGeplaatst: 03 maart 2011 11:41 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
ik ga dit topic sluiten, ik denk dat het niet alleen voor Riick-y een hele goede les is geweest.....
het heeft mij in ieder geval weer eens laten zien wat men over heeft voor het "mooie" plaatje en daar maken zich heel wat meer Fotografen schuldig aan

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2