Het is 05 mei 2025 10:27

Auteur Vertekende beelden in VRChat
 Vertekende beelden in VRChat
BerichtGeplaatst: 03 mei 2025 20:34 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
VRChat is een sociaal computerspel wat je begaat met een VR headset. In tegenstelling tot de meeste andere computerspellen is vrijwel alle content gemaakt door medegebruikers.

Deze week heb ik een avatar gevonden met een paar rekwisieten die kunnen worden gebruikt om het beeld wat je ziet extreem te vertekenen, tot surrealistische proporties.

De camera laat dit vertekende beeld ook zien, mits in groothoek modus en dicht tegen je gezicht gehouden. Bij inzoomen laat de camera een normaal beeld zien. Dit maakt het ietwat moeilijk om foto's te maken. Een aansteker kan worden gebruikt als lichtbron met een goudgele gloed.

Veel mogelijkheden om hiermee te experimenteren, hier wat eerste probeerseltjes.

Fotografie
1. Clubwereld Umbra

Fotografie
2. Clubwereld Furality Legends, NightHowl & Corbelle

Fotografie
3. Clubwereld The Foundry

Fotografie
4. Clubwereld Umbra, WHSPRS

Fotografie
5. Clubwereld Umbra, WHSPRS

Fotografie
6. Clubwereld Umbra, NightHowl

Te zien zijn een aantal effecten die ik tot nu toe heb geprobeerd, dit is afhankelijk van hoe vaak je de rekwisieten gebruikt. Vooral in de laatste foto is te zien hoe extreem het beeld kan vervormen. Dit ervaar ik dan zelf ook, wat foto's maken wel lastiger maakt.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 03 mei 2025 21:00 
Lid
Fotografie
Online op het fotoforum

Dus je ziet deze beelden op je VR headset? Hoe maak je die foto’s dan? Ik heb nu geen idee waar ik naar kijk ;-)

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 03 mei 2025 21:19 
Moderator
Fotografie

Het "hoe dan" van Marco snap ik wel, ik hoor het graag, maar ik focus even op de inhoud. Die is nogal uitzinnig, maar ik vind het hele idee van "fotograferen" in de virtuele wereld wel fascinerend, mede omdat ik daar nooit kom (hoewel ik een beeld heb van die wereld, we leven niet onder een steen). En dan vind ik f4 de meest aansprekende omdat hier de meeste herkenning in zit, op de voet gevolgd door f6 omdat die suggestief genoeg is om me in je wereld te trekken.

Boeiend.

BerichtGeplaatst: 03 mei 2025 21:46 
Lid
Fotografie

MarcoEOS schreef:
Dus je ziet deze beelden op je VR headset? Hoe maak je die foto’s dan? Ik heb nu geen idee waar ik naar kijk ;-)

Ik snap heel goed de vraag. Ik moet een keer wat opnames maken van hoe het er uit zien, gelukkig heeft onze club vannacht weer een evenement.

De foto's zijn gemaakt met een virtuele camera in het spel, wat lijkt op een mobiel. Je kan deze vasthouden, rondvliegen of overal neerzetten. Het zijn allemaal 3D omgevingen.

Instelmogelijkheden zijn diafragma/scherpte diepte, brandpuntafstand en focus, zowel handmatig of single point AF. Belichting is niet in te stellen, what you see is what you get in 8-bit/256 shades kleuren (Rec.709)

Mijn beeld staat los van wat de camera ziet, welke een eigen lens hebt. Ik kijk op het scherm van de camera om te zien wat de lens ziet. De camera laat alleen het live beeld zien, er is geen replay functie. gemaakte foto's worden opgeslagen naar de computer in de ingestelde resolutie.

Er is trouwens ook een polaroid camera die de gemaakte foto meteen kan afdrukken, om zo te laten zien en delen met anderen. Dat heeft bij deze foto's natuurlijk leuke reacties opgeroepen. En ziet er zo uit:
Fotografie

BerichtGeplaatst: 03 mei 2025 23:16 
Lid
Fotografie
Online op het fotoforum

Ah, je fotografeert dus daadwerkelijk met een virtuele camera in een virtuele wereld. Nu heb ik beeld (pun intended) bij hoe ik moet kijken en kan ik de beelden beter interpreteren. Fascinerend, inderdaad. En heel gaaf dat je hier iets van laat zien!

BerichtGeplaatst: 04 mei 2025 07:32 
Lid
Fotografie
Online op het fotoforum

Ik vind er hele mooie belden bij zitten ,moet mezelf eerst inlezen in deze materie voordat ik een goed commentaar kan geven.

BerichtGeplaatst: 04 mei 2025 14:58 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Intrigerende beelden :upc

Mvg Yves

Profiel op dit foto forum