MarcoEOS schreef:
Dus je ziet deze beelden op je VR headset? Hoe maak je die foto’s dan? Ik heb nu geen idee waar ik naar kijk ;-)
Ik snap heel goed de vraag. Ik moet een keer wat opnames maken van hoe het er uit zien, gelukkig heeft onze club vannacht weer een evenement.
De foto's zijn gemaakt met een virtuele camera in het spel, wat lijkt op een mobiel. Je kan deze vasthouden, rondvliegen of overal neerzetten. Het zijn allemaal 3D omgevingen.
Instelmogelijkheden zijn diafragma/scherpte diepte, brandpuntafstand en focus, zowel handmatig of single point AF. Belichting is niet in te stellen, what you see is what you get in 8-bit/256 shades kleuren (Rec.709)
Mijn beeld staat los van wat de camera ziet, welke een eigen lens hebt. Ik kijk op het scherm van de camera om te zien wat de lens ziet. De camera laat alleen het live beeld zien, er is geen replay functie. gemaakte foto's worden opgeslagen naar de computer in de ingestelde resolutie.
Er is trouwens ook een polaroid camera die de gemaakte foto meteen kan afdrukken, om zo te laten zien en delen met anderen. Dat heeft bij deze foto's natuurlijk leuke reacties opgeroepen. En ziet er zo uit: