Het is 10 mei 2025 08:38

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Een 1e probeersel; blauwe zeecontainer
 Een 1e probeersel; blauwe zeecontainer
BerichtGeplaatst: 22 nov 2012 20:37 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Hallo allemaal,

Een beetje een saai onderwerp misschien maar ik vond het zelf wel wat hebben. Ik ben mij er bewust van dat er heel veel dingen beter kunnen maar het is dan ook niet voor niet één van mijn 1e probeersels, zowel foto als bewerken. Ik zie een graag een aantal (nog niet al te moeilijke :D) tips waar ik op moet gaan letten! Dus bedankt voor jullie kijk. :upc

Staat de foto hier trouwens wel goed?

Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 23 nov 2012 12:32 
Lid

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Moet even kijken hoe ik moet beginnen zonder je het gevoel te geven dat ik je helemaal afbrand, want dat is echt mijn bedoeling niet.......................

Het onderwerp is eigenlijk niet interessant om naar te kijken, als je er niet bij had gezet dat het om een container ging had ik het nooit geraden. Zorg dat er iets herkenbaars in de foto zit, al is het maar een klein stukje.
De foto zelf heeft behoorlijk wat overbelichte delen, wat erg storend is, fotografeer liever onderbelicht, dat kan je namelijk nog rechttrekken in lightroom of photoshop, maar overbelichting wordt moeilijk recht te trekken.
Volgens mij heb je in ps de achtergrond zwart wit gemaakt om de blauwe kleur er meer uit te laten springen, je idee is leuk, maar werkt bij deze foto niet, daar er teveel storende factoren in zitten en het blauw echt te licht is.

Foto is voor mij een registratie en geen verhalende foto, sorry maar hij doet me echt niets.
Nogmaals, zie het aub niet als afbranden, maar meer als tips, gewoon blijven fotograferen en over een paar jaar deze foto nog eens terug kijken. :)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 23 nov 2012 12:38 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Voel wel mee met Senna.
De bewerking op zich lijkkt me prima uitgevoerd.
Kleuren zien er goed uit. Scherpte en contrast ook.

Heb wel een gevoel wlke kant je op wil. Ben benieuwd naar meer foto's van je.
Potentie zit er zeker in.

BerichtGeplaatst: 23 nov 2012 18:50 
Lid
Fotografie

Senna schreef:
Moet even kijken hoe ik moet beginnen zonder je het gevoel te geven dat ik je helemaal afbrand, want dat is echt mijn bedoeling niet.......................

Het onderwerp is eigenlijk niet interessant om naar te kijken, als je er niet bij had gezet dat het om een container ging had ik het nooit geraden. Zorg dat er iets herkenbaars in de foto zit, al is het maar een klein stukje.
De foto zelf heeft behoorlijk wat overbelichte delen, wat erg storend is, fotografeer liever onderbelicht, dat kan je namelijk nog rechttrekken in lightroom of photoshop, maar overbelichting wordt moeilijk recht te trekken.
Volgens mij heb je in ps de achtergrond zwart wit gemaakt om de blauwe kleur er meer uit te laten springen, je idee is leuk, maar werkt bij deze foto niet, daar er teveel storende factoren in zitten en het blauw echt te licht is.

Foto is voor mij een registratie en geen verhalende foto, sorry maar hij doet me echt niets.
Nogmaals, zie het aub niet als afbranden, maar meer als tips, gewoon blijven fotograferen en over een paar jaar deze foto nog eens terug kijken. :)

Bedankt voor je reactie. Je hoeft je niet zo vaak te verontschuldigen hoor ;-) het is niet voor niets een probeersel en ik weet ook echt wel dat ik na 3 weken fotograferen geen hoog staande fotografie in handen heb. Haha. Maar het zijn juist deze concrete tips die ik moet hebben want ik doe nog maar wat en wil mijn weg vinden. Bedankt dus! Ik sla het allemaal op ;-)

De reden van een extreme bewerking is omdat het anders en saai en vaag iets was en ik wil gaan leren of je saaie vage dingen interessant kan maken. Veel werk voor de boeg dus!

Laatst bijgewerkt door Lianne89 op 23 nov 2012 19:00, in totaal 2 keer bewerkt.

BerichtGeplaatst: 23 nov 2012 18:54 
Lid
Fotografie

Frans schreef:
Voel wel mee met Senna.
De bewerking op zich lijkkt me prima uitgevoerd.
Kleuren zien er goed uit. Scherpte en contrast ook.

Heb wel een gevoel wlke kant je op wil. Ben benieuwd naar meer foto's van je.
Potentie zit er zeker in.

Leuke reactie bedankt. De weg die ik op wil zou een beetje artistiek zijn denk ik? Althans dat merk ik aan wat ik leuk vind. Maar ik heb geen idee of dat een bepaalde stijl of wat dan ook is binnen fotografie haha. Natuur trekt mij bijvoorbeeld weer minder.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp