mss is een 2e hands 40d nog wel een optie? met grip erbij, ben je ongeveer met 400 euri klaar.. 20d zit in dezelfde serie, en zal qua bouwkwaliteit wel ongeveer hetzelfde zijn. heb deze week es een 40d mogen uitproberen met een 300mm 2.8 L-prime erop, en dat knalde toch wel heerlijk weg vond ik.
er zijn wat err99 issues geweest op internet, maar deze birdpix-shooter was er dik en dik tevreden over.. toestel voelde erg fijn en stevig aan, lekker hoge framerate, en de AF vond ik ook erg goed..
40d schat ik nog altijd iets hoger in dan 50d of zeker 60d, 40d is een reuze fijn toestel.. 400d heb ik ook wle meerdere malen mee mogen spelen maar da´s toch echt een klasse minder, al hangt het ook weer af, van welk stukje glaswerk je erop zet.pleur er een 70-200 L op, en je ziet ook weer verschil in kwaliteit, als je een kitlensje gebruikt..
maar, zoals ik al zei, een 400d is echt al oud aan het worden, dan zou ik als ik echt op budget zou zitten, zelfs nog eerder voor een 450d kiezen ipv een 400d.
geheugenkaartjes, straps en kitlenzen mag je eigenlijk niet meerekenen in je bod. standaardstrap zit er als het goed is altijd bij, en kitlenzen zijn voor de weggeef, net zoals uv-filters.. ik geef echt gene moer om kitlensjes, straps of uv´s, want meestal pleur ik dat er toch allemaal wel af.. ik kies dat soort zaken liever zelf uit.