Het is 17 mei 2025 23:44

Auteur Canon 400D kopen?
 Canon 400D kopen?
BerichtGeplaatst: 19 mei 2011 20:30 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Hallo allemaal,

Mijn vriendje is opzoek naar een goeie spiegelreflex camera.
Zelf heb ik de 20D van Canon. Nu waren we even op marktplaats rond aan het neuzen,
en daar zagen we de Canon 400D staan. Tot nu toe is er een bod van 250 euro geplaatst.
Dit is inclusief een standaard 18-55 lens, UVfilter, nekband, draagtas en geheugenkaart van 2GB.
Er staat bij: zo goed als nieuw.

Iemand een reactie hierop?

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Canon 400D kopen?
BerichtGeplaatst: 19 mei 2011 21:07 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
250 euri lijkt me wat veel, toestel is toch al enige jaren op de markt, en is al menig keer opgevolgd door nieuwere modellen.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Canon 400D kopen?
BerichtGeplaatst: 22 mei 2011 10:10 
Lid
Fotografie

De 400D is nu al wat verouderd.

Bij nieuwe sensors zie je minder ruis en en groter dynamisch bereik. Dat laatste betekent dat hoge lichten minder snel uitgebeten worden en dat donkere partijen minder snel dicht lopen. Daarnaast heben nieuwere camera's meer pixels. De praktische waarde is daar soms van beperkt.

Wellicht zal je eerst moeten nadenken wat de beperkingen zijn van je huidige 20D + lens/lenzen.

Canon 400D kopen?
BerichtGeplaatst: 22 mei 2011 14:17 
Lid
Fotografie

mss is een 2e hands 40d nog wel een optie? met grip erbij, ben je ongeveer met 400 euri klaar.. 20d zit in dezelfde serie, en zal qua bouwkwaliteit wel ongeveer hetzelfde zijn. heb deze week es een 40d mogen uitproberen met een 300mm 2.8 L-prime erop, en dat knalde toch wel heerlijk weg vond ik. :D

er zijn wat err99 issues geweest op internet, maar deze birdpix-shooter was er dik en dik tevreden over.. toestel voelde erg fijn en stevig aan, lekker hoge framerate, en de AF vond ik ook erg goed..

40d schat ik nog altijd iets hoger in dan 50d of zeker 60d, 40d is een reuze fijn toestel.. 400d heb ik ook wle meerdere malen mee mogen spelen maar da´s toch echt een klasse minder, al hangt het ook weer af, van welk stukje glaswerk je erop zet.pleur er een 70-200 L op, en je ziet ook weer verschil in kwaliteit, als je een kitlensje gebruikt..

maar, zoals ik al zei, een 400d is echt al oud aan het worden, dan zou ik als ik echt op budget zou zitten, zelfs nog eerder voor een 450d kiezen ipv een 400d.

geheugenkaartjes, straps en kitlenzen mag je eigenlijk niet meerekenen in je bod. standaardstrap zit er als het goed is altijd bij, en kitlenzen zijn voor de weggeef, net zoals uv-filters.. ik geef echt gene moer om kitlensjes, straps of uv´s, want meestal pleur ik dat er toch allemaal wel af.. ik kies dat soort zaken liever zelf uit.

Canon 400D kopen?
BerichtGeplaatst: 22 mei 2011 14:22 
Lid
Fotografie

Een 40D is mijn back-up camera voor mijn 5D MK2. Tot en met 800 ISO prima camera. Snelle AF, ingebouwde sensorcleaning en in veel gevallen voldoende pixeltjes. Ook voldoende dedelijk gebouwd. Het scherm is groot maar resolutie is tamelijk laag.

Canon 400D kopen?
BerichtGeplaatst: 22 mei 2011 14:43 
Lid
Fotografie

heb zelf ook de 40d en idd tot 800 iso goed te doen daarboven is het niet leuk meer. Ik wil graag overstappen naar de 5dII of misschien eerst nog maar even de 5dI.. Ik wil ook een goede telelens dus moet een afweging maken eerst de body of eerst het L glas.. denk dat ik voor het laatste ga.

400 d zou ik ook niet doen en zeker niet voor 250 euro
de 40 d vind je zeker al op MP vanaf 350 euro

Canon 400D kopen?
BerichtGeplaatst: 27 mei 2011 21:22 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Hallo,

bedankt voor alle nuttige reacties!
Ik zal jullie adviezen meenemen en de ogen & oren nog even open houden.
Opzoek naar een 40d dus!

groeten

Canon 400D kopen?
BerichtGeplaatst: 28 mei 2011 11:11 
Lid
Fotografie

Mosterd na de maaltijd :)

Maar na 2 300d's ben ik op de 10D en toen 20D gestapt. Voor 100 euro extra kon ik de 20D inruilen voor een 2e 30D. Ik vond de marginale verbeteringen van de 30 tov de 20D wel prettig. Groter scherm, 1/3 ipv 1/2 settings, spotmeting en de geheugenkaarten en grip konden zo over.

Na een diefstal van een van mijn 30D's kon ik met het verzekerings geld een 40D kopen en later heb ik ook mijn 2e 30D verkocht en een 50D erbij gekocht. Ik heb beide nog en voor de 50D zit er een nieuwe grip op en op mijn 40D zit nog steeds de grip van de 20D. Dat is dus ook een overweging, dat de batterijen die ik vanaf de 300D heb nog steeds gebruik en zelfs op mijn huidige body een 5D MkI.

2Mp meer van een 400D vs 8.2Mp van de 20/30D is niet wat je wilt. De 400D is de instapper en het zusje van de 30D, ergo een klein stapje naar voren maar op veel vlakken weer terug. Ik zou nooit uit de xxD series naar een xxxD series stappen. Maar sinds de 60D in veel gevallen een architectuur stap terug is, zullen mijn 40 en 50D ooit wel geupgrade gaan worden naar een 7D.

Ik zou dus idd voor een 40D gaan of nog beter een 50D. Die laatste heeft wat Annoh ook aangeeft een hogere resolutie scherm op het zelfde Opp. Micro Adjustment mocht je dat nodig hebben en overal net allemaal lekkerder dan de 40D maar het is minimaal. En voor afdrukken tot A3 is een EOS 300D al genoeg me 6.3Mp dus.....

Mocht je nog batterijen, CF kaarten, grips ed hebben die passen ook op de 40D/50D.

Canon 400D kopen?
BerichtGeplaatst: 28 mei 2011 11:17 
Lid
Fotografie

Ik schiet anders vaak genoeg op ISO1600 met alle bodies die ik heb. Alleen zet ik mijn belichtings compensatie op +1/3. Ik schiet liever met belichtings compensatie in de plus en ene hogere iso ruis vrij dan met een te lage iso en 0Ev met ruis. Soms is een hogere ISO waarde met beter belichten beter dan verkeerd belichten of de camera dat te laten doen met een krampachtig te laag gekozen ISO waarde.

Ok deze is genomen met de 50D maar met ISO 1600 om 10 voor 10 des avonds in Denemarken waar het toch al snel donker was.

Fotografie

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp