Hi,
Ik heb mijn D3000 ondertussen voor een leuk bedrag verkocht en nu ben ik op zoek naar de ´volgende stap´. Mijn interesse is altijd uitgegaan naar de D90 van Nikon. Deze ben ik nog steeds van plan te kopen, maar ik twijfel een klein beetje tussen deze D90 en de nieuwe D5100. Deze heeft meer megapixels en is nieuwer (dus ook nieuwere sensor etc). Je kan er ook beter mee filmen, maar daar koop ik geen spiegelreflex voor
Ik heb een SB-600 en deze kan worden aangestuurd met de D90, niet met de D5100. Daarnaast hoor ik steeds dat de D90 op een aantal vlakken nog steeds beter is, zoals de viewfinder en ook het aantal pixels per oppervlakte vd sensor (kan iemand mij dit uitleggen?). De D5100 heeft meer pixels, maar de sensor heeft dezelfde oppervlakte, dit kan negatief uitgelegd worden blijkbaar. Daarnaast blijkt de handling van de D90 beter. Deze is iets groter en ligt bij de meeste mensen beter in de hand. Daarnaast zijn er twee wieltjes aanwezig op de D90.
Ik weet, het is een persoonlijke keuze. Ik vond mijn D3000 iets te klein en had daardoor soms wat moeite met de grip. Daarnaast moest ik me suf draaien en drukken om de gewenste handmatige instelling te krijgen. De handling vind ik dus belangrijk. Daarnaast wil ik mijn SB-600 remote gebruiken.
De keuze lijkt duidelijk, maar ik twijfel toch een beetje vanwege de leeftijd van de D90. De D7000 voldoet aan alles eisen, maar is iets buiten mijn budget
Graag jullie mening/advies.
Bij voorbaat dank.
Groet,
Danny