Op de één of andere manier heb ik problemen met het punt waarop ik scherpstel met mijn 50 mm lens. Ik gebruik deze lens in combinatie met mijn Nikon D5000, wat inhoud dat de autofocus niet werkt en ik handmatig scherp moet stellen (heel jammer, maar geen regelrechte ramp

). Het probleem is echter dat het zwarte vierkantje dat volgens mij aangeeft wat het punt is waarop de camera focussed niet elke keer op die manier lijkt te functioneren. De ene keer stelt hij daar wel op scherp, maar veel vaker stelt hij scherp op de rand van het zichtbare veld....en ik heb dus geen idee hoe dit komt/ wat ik fout doe. Ik hoop dan ook dat iemand hier weet waardoor dit veroorzaakt wordt, zodat ik het probleem kan verhelpen. Ik heb net een hele serie foto's gemaakt van mijn 3 weken oude baby en sommige zijn behoorlijk goed gelukt omdat hij dus netjes de focus legde waar ik hem wilde (dus op dat zwarte vierkantje) en de andere keer dus niet omdat hij op de rand focuste...voor mijn gevoel ging dat volkomen at random...