Het is 17 mei 2025 21:32

Auteur Problemen met mijn Nikkor AF 50 mm 1:1.8
 Problemen met mijn Nikkor AF 50 mm 1:1.8
BerichtGeplaatst: 02 jan 2012 00:43 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Op de één of andere manier heb ik problemen met het punt waarop ik scherpstel met mijn 50 mm lens. Ik gebruik deze lens in combinatie met mijn Nikon D5000, wat inhoud dat de autofocus niet werkt en ik handmatig scherp moet stellen (heel jammer, maar geen regelrechte ramp :D ). Het probleem is echter dat het zwarte vierkantje dat volgens mij aangeeft wat het punt is waarop de camera focussed niet elke keer op die manier lijkt te functioneren. De ene keer stelt hij daar wel op scherp, maar veel vaker stelt hij scherp op de rand van het zichtbare veld....en ik heb dus geen idee hoe dit komt/ wat ik fout doe. Ik hoop dan ook dat iemand hier weet waardoor dit veroorzaakt wordt, zodat ik het probleem kan verhelpen. Ik heb net een hele serie foto's gemaakt van mijn 3 weken oude baby en sommige zijn behoorlijk goed gelukt omdat hij dus netjes de focus legde waar ik hem wilde (dus op dat zwarte vierkantje) en de andere keer dus niet omdat hij op de rand focuste...voor mijn gevoel ging dat volkomen at random... :S

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Problemen met mijn Nikkor AF 50 mm 1:1.8
BerichtGeplaatst: 02 jan 2012 13:21 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Reset Camera?? ergens staat er nu iets verkeerd.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp