Het is 19 mei 2025 06:28

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Auteur Nikon D7000 of Canon EOS 7D
 Nikon D7000 of Canon EOS 7D
BerichtGeplaatst: 10 jan 2012 01:05 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Tja... een Clio RS is iets anders dan een basisversie van de Clio met spoiler :)

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 10 jan 2012 01:49 
Moderator
Fotografie

Ah ok, Je had 't over een Renault Clio Sport en de letters RS staan voor "Renault Sport", vandaar dat ik dacht dat je over een RS had. ;)

BerichtGeplaatst: 10 jan 2012 02:50 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Ik heb Nikon D3S en Canon 1D Mark IV. Ben dus niét bevooroordeeld. Ik gebruik ze voor verschillende doeleinden.
Ik heb beide genoemde camera's ook mogen proberen, en de D7000 Nikon viel me op door zijn snelheid, weinig geruis, en vooral het eindresultaat. De Canon is ook goed maar ik zou in dit geval de Nikon prefereren.

BerichtGeplaatst: 11 jan 2012 21:04 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Waw, dit zijn 2 toestellen waar ik alleen van kan dromen...

Misschien binnen een jaar een 7D voor mij? :angel

Ik volg de meesten onder jullie. Ikzelf ben begonnen met een Canon 1000D met kitlens. Later is daar een tele van Tamron bijgekomen.

Na anderhalf jaar was ik dusdanig gevorderd in de fotografie (lees= nog steeds amateuristisch) en was ik uitgekeken op mijn 1000D, dat ik een nieuwe body en lens wou aanschaffen. Sterk getwijfeld tussen 60D en 550D. Dan toch voor 550D gegaan en heb het mij nog helemaal niet beklaagd. Ik ben heel tevreden over die body en vind er na meer dan een jaar nog steeds mijn goesting in. Echter ben ik idd meer en meer beginnen beseffen dat goed glas minstens even belangrijk is, zo niet belangrijker!! Ik heb me indertijd bij het kopen van mijn 550 een Canon 70-300 IS USM bijgekocht, waar ik tot nu toe heel tevreden over geweest ben.

Onlangs kocht ik een 85mm 1.8, waar ik echt heel veel mee ben en vandaag kocht ik eindelijk mijn 70-200 L USM. Met die 2 lensjes heb ik voor wat ik wil echt mijn goesting.

Ik wil gewoon maar zeggen dat ook ik het gevoel heb dat je eerst foto's moet kunnen nemen die ergens op lijken. Een 7D of 7000D levert je niet zomaar mooi beeldmateriaal op. Je moet er echt mee leren werken. Dat geldt ook voor een beginnende fotograaf met een 1000D, zoals ik ooit ben geweest.

Dit is puur persoonlijk, maar ik zou me niet lekker voelen met een megacamera in mijn handen om dan te denken: "Zo, en nu... Hoe beginnen we eraan...?"
Ik bedoel dat niet aanvallend en wil daarmee niet zeggen dat je nog niets van fotografie af kent. Ik heb gewoon soms het idee dat mensen denken dat ze alleen maar met de beste camera's, de beste plaatjes kunnen maken. Mijn plaatjes zijn niet top, maar zijn ook helemaal niet slecht. Zélfs met mijn vorige lenzen die ik op zak had...

Ik vind dat ik een camera moet verdienen... Maar ik ben dan misschien ook iets té in mijn mening... :dk :dk

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
BerichtGeplaatst: 11 jan 2012 21:20 
Lid
Fotografie

Nee maar de leuke opties met kleurfilters HDR en hoge iso waarde met kwaliteitskwaliteit en vast nog veeeel meer heb je dan wel in huis :P

BerichtGeplaatst: 11 jan 2012 21:22 
Lid

Ja, daar heb je echt wat aan.... Een hoge ruisarme/vrije iSO is wel handig.

BerichtGeplaatst: 11 jan 2012 22:30 
Lid
Fotografie

....maar welk mooi hoge ruisarme / vrije iso foto wil je dan maken of wil je gewoon hoge ruisarme / vrije iso foto's maken :)

BerichtGeplaatst: 11 jan 2012 22:35 
Lid

Nee, ik gebruik meestal landschapsformaat. Zo hoog zijn ze niet. ;)

BerichtGeplaatst: 12 jan 2012 01:14 
Lid
Fotografie

Ik heb altijd geleerd dat ruis arm aan de fotograaf licht, en dat de camera hier niet boeiend bij is.. De ene camera kan net iets beter omgaan met belichtingsfouten, maar de basis van ruisvrij licht in het goed belichten.. Wil je een camera die daar weinig moeite mee heeft.. Dan kom je op de 5D of 1D uit.. Als dat niet te betalen is, dan wordt de 20D of 30D de beste keuze..

BerichtGeplaatst: 12 jan 2012 01:37 
Lid
Fotografie

De 7d is gewoon een dijk van een camera en idd ga ik er in mee dat je hem moet verdienen. Ik heb hem dan eindelijk na jaren en ik heb het geld ook niet op mijn rug groeien. ik heb hem dan ook tweedehands gekocht op marktplaats. Ik zie wel dat ik betere foto's maak kwa ruis. Ik maak geen beter foto's kwa compositie en belichting. En ik ben gewoon een amateur en ik leer iedere dag bij maar ik weet wel wat ik met deze camera kan en doe en ik liep tegen de grenzen aan van de 40d. voor mij was de keuze tussen een 5d of een 7d en het is de 7d geworden omdat ik merk dat ik toch heel graag vogeltjes enz op de plaat wil zetten en daarvoor vindt ik hem net even wat meer geschikt. Ik kom wat tekort op andere gebieden maar dat wordt weer gecompenseert met de cropfactor. Wie weet als ik ooit een dikke meevaller krijg dat er een 5d II bijkomt.. maar heb liever eerst toch een dikke telelens. waarschijnlijk zal dat eerst gebeuren met een teleconverter 1.4. Het belangrijkste voor fotografie en zeker natuur is toch wel het geduld en niet de apparatuur is mijn mening.. Mensen denken bepaalde foto's ook wel ff te doen. Maar weten niet dat sommige ook op dit forum soms dagenlang op een plekje zitten te wachten op dat ene moment.
Laat iedereen gewoon lekker zelf bepalen en ja mocht het niet lukken dan komen we ze voor een wat zachtere prijs weer tegen op marktplaats. En dat maakt het voor mij weer net wat makkelijker om zo toch op een redelijk niveau te komen kwa glas en body. Nu is het aan mij om daar een goed resultaat uit te halen. Voor bijvoorbeeld het mooie ijsvogeltje dat ik er op heb gezet ben ik 3 dagen verschillende plekken afgeweest. Uiteindelijk werd dit beloond Nu kom ik al bosjes fotografen tegen die heel geheimzinnig zijn en niets willen delen ik deel altijd alles op welke plekjes ik bepaalde dingen ben tegengekomen en gun een ander ook het moment om dat vast te leggen. Heel stom maar ik kan al dromen van een pensioen en heerlijk dagen lang erop uit trekken om prachtige foto's te maken. Nu zit ik in een andere periode waar ik soms wel een maand geen tijd heb om er is even op uit te gaan. Dat maakt wel de momenten die ik er op uit ben heel bijzonder en geniet ook ten volste van zulke momenten helemaal alleen in de natuur in de hoop op een ontmoeting met een prachtig dier in een parachtige setting. Kom ik thuis dan is mijn batterij weer helemaal opgeladen en de batterijen van mijn camera leeg en de geheugen kaarten weer vol. dan heerlijk nagenieten van wat ik heb vastgelegt soms met teleurstelling en soms van Wauw. Hoe beleven jullie deze hobbie?

BerichtGeplaatst: 12 jan 2012 01:50 
Lid

Exact hetzelfde als jij. Als ik weet dat ik iets aparts heb geschoten dan zit ik erna soms met een vette grijs in de auto. Als het op de pC vervolgens ook nog steeds goed uitziet dan slaap ik extra lekker, wordt het ook nog eens goed ontvangen dan is mijn humeur dagenlang goed. ik doe overigens ook niet zo moeilijk waar ik wat heb gezien.

BerichtGeplaatst: 12 jan 2012 01:58 
Lid
Fotografie

vrijwel op dezelfde wijze :) Ook ik heb mijn 40 en 50D verkocht en een 7D gekocht, Juist voor sport, dieren en vliegtuigen. Mijn 5D is toch echt voor hetgene Cinemovie beschrijft, alleen mag ik als ik vrij heb en vakantie altijd maar 1 dag per week voor mijzelf en moet ik de overige doorbrengen met de familie en de snapshots :)

BerichtGeplaatst: 29 jan 2012 21:51 
Lid
Fotografie

Ja een BMW is een rijders auto en Mercedes een taxi

BerichtGeplaatst: 30 jan 2012 00:37 
Lid

Het heeft allebei 4 wielen, je zit warm en droog, er zit een radio in en je hoeft niet te trappen. O ja, een trekhaak is erg handig. Die heeft mijn 107 niet. :) Die is wel heel wat zuiniger dan die slobberbakken....dat dan weer wel.

BerichtGeplaatst: 03 feb 2012 22:32 
Lid
Fotografie

Citaat:
Canon is een ervaring, Nikon een levenstijl .......... of was het omgekeerd ?

Ikzelf heb Canon gehad en nu Nikon D3S, D700, D300-S ... Waarom ? Moest een keuze maken bij het aankopen van duurder glas. En dat glas past maar op een bepaald merk. Gebruikshalve ga ik voor de NIKON waarschijnlijk omdat die mij beter ligt.

verstandige keuze !!!

Ik heb helaas het tegenover gestelde gedaan,... en zit nu met de gebakken peren :(
Ik kon mijn D700 incl de hele reutemeteut goed verkopen, en met maar € 500,- bijleggen heb ik 2x 5D II gekocht, een 70-200 en een 24-70,...(beide 2.8).

na uch jaren Nikon bleek ik daar toch meer aan gehecht dan ik zelf bij voorbaat dacht,...
De 5DII is erg licht en voelt vergeleken bij de D700 als poppenspul (voor sommige misschien juist een voordeel, maar voor mij niet.), en de ruis behandeling was niet een stukje slechter, maar ik schrok er gewoon echt van,... Waar ik bij de D700 niet terugdeinsde voor een ISO 6400 als ik intereur zonder flits wilde doen, moet ik dat nu niet eens in m'n hoofd halen.
Autofocus,.. 9 op de 5DII en 51 op de D700,...
Waar je al niet aan gewend kunt zijn he ,...

En ja, dan zijn er de kleuren, die zijn inderdaad mooier van de Canon, maar dat is met een schuifje op te lossen in Ps of RAW,... Ruis is nog steeds (ondanks noise ninja e.d.) iets wat niet goed te bewerken is. Natuurlijk moet e het vermijden,.. maar ja soms gaat dat gewoonweg niet (denk aan interieur of toneel waar je niet mág flitsen)
Ik sla mijzelf nog iedere keer voor mn kop dat ik niet eerst een paar dagen test geschoten heb met de Canon!!

Maar goed, ik mag niet té negatief zijn, de 5DII heeft ook zijn goede kanten. En ik werk meerendeel in de studio, waar je natuurlijk totaal geen last hebt van ruis,..
@alle Canon users, sorry jongens, het zal 100% aan mij liggen ben ik bang :blush
Maar op het moment dat Nikon de D800 aankondigd,.... solly :D

BerichtGeplaatst: 03 feb 2012 22:53 
Lid
Fotografie

Ow jee,... ik zie jeroentje online,... ik ga op m'n b*llen krijgen :D :D
bij voorbaat,... Maar jij hebt de TOP van Canon jeroen, daar heb ik de centjes niet voor ;)

BerichtGeplaatst: 10 feb 2012 22:58 
Lid
Fotografie

WTF!! heb ik zo liggen slapen !!
De D800 en de D800E zijn er !!!

http://www.youtube.com/watch?v=6rEIam8uQ50
http://www.youtube.com/watch?v=xCfP-2B7Kng&feature=related

Iemand nog een 5DII kopen :angel :angel :D

-edit-
in maart, april kun je ze kopen :D

Stiekum ook wel weer benieuwd naar waar Canon mee komt in de 5D III (als dat daadwerkelijk de opvolger wordt :D )

BerichtGeplaatst: 12 feb 2012 13:11 
Lid
Fotografie

Ik zeg altijd Nikon kan wat canon niet kan. :rof
Iedereen koopt een toestel naargelang zijn portemonee, en voor wat hij dat toestel nodig heeft. Maar er zijn mensen die een toestel kopen omdat zij mooie foto's zien van ander fotografen, en dan zeggen ze dat toestel moet ik hebben.
Dat is soms over hun budget en de foto's zijn dan nog niet van wat ze er van verwachten. Er zijn heel veel ameteurfotografen die beter materiaal hebben dan beroepsfotografen.
Je kan in de eerste zin ook nikon en canon omdraaien. ;)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3