Citaat:
Canon is een ervaring, Nikon een levenstijl .......... of was het omgekeerd ?
Ikzelf heb Canon gehad en nu Nikon D3S, D700, D300-S ... Waarom ? Moest een keuze maken bij het aankopen van duurder glas. En dat glas past maar op een bepaald merk. Gebruikshalve ga ik voor de NIKON waarschijnlijk omdat die mij beter ligt.
verstandige keuze !!!
Ik heb helaas het tegenover gestelde gedaan,... en zit nu met de gebakken peren

Ik kon mijn D700 incl de hele reutemeteut goed verkopen, en met maar € 500,- bijleggen heb ik 2x 5D II gekocht, een 70-200 en een 24-70,...(beide 2.8).
na uch jaren Nikon bleek ik daar toch meer aan gehecht dan ik zelf bij voorbaat dacht,...
De 5DII is erg licht en voelt vergeleken bij de D700 als poppenspul (voor sommige misschien juist een voordeel, maar voor mij niet.), en de ruis behandeling was niet een stukje slechter, maar ik schrok er gewoon echt van,... Waar ik bij de D700 niet terugdeinsde voor een ISO 6400 als ik intereur zonder flits wilde doen, moet ik dat nu niet eens in m'n hoofd halen.
Autofocus,.. 9 op de 5DII en 51 op de D700,...
Waar je al niet aan gewend kunt zijn he ,...
En ja, dan zijn er de kleuren, die zijn inderdaad mooier van de Canon, maar dat is met een schuifje op te lossen in Ps of RAW,... Ruis is nog steeds (ondanks noise ninja e.d.) iets wat niet goed te bewerken is. Natuurlijk moet e het vermijden,.. maar ja soms gaat dat gewoonweg niet (denk aan interieur of toneel waar je niet mág flitsen)
Ik sla mijzelf nog iedere keer voor mn kop dat ik niet eerst een paar dagen test geschoten heb met de Canon!!
Maar goed, ik mag niet té negatief zijn, de 5DII heeft ook zijn goede kanten. En ik werk meerendeel in de studio, waar je natuurlijk totaal geen last hebt van ruis,..
@alle Canon users, sorry jongens, het zal 100% aan mij liggen ben ik bang

Maar op het moment dat Nikon de D800 aankondigd,.... solly