Het is 17 mei 2025 16:38

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Auteur 2e hands statief.....
 2e hands statief.....
BerichtGeplaatst: 20 sep 2015 23:38 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik ben zoekende naar een goed 2e hands statief.

Eisjes:

Moet minstens 4kg kunnen dragen...
Snelkoppelingenwisselplaat...
Minimum werkhoogte van ongeveer 20cm...
Maximumhoogte van 1,50-1,80... (ben zelf 1,85 dus hoger is alleen maar prettiger.)
Voorkeur voor videokop, balhoofd mag ook...

En dat was het wel zo'n beetje. Ik was al een beetje aan het zoeken op marktplaats maar ik weet niet waarop ik moet zoeken.

Wie kan mij helpen aan zo'n statief voor ongeveer €75-100?

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 2e hands statief.....
BerichtGeplaatst: 20 sep 2015 23:50 
Lid
Fotografie

Succes met zoeken.. ik heb laatst hierover ook al een vraag gesteld. Zoek even naar dat bericht. staan misschien ook bruikbare tips voor jou bij. Voor die prijs zul je toch echt ergens concessies moeten doen.. waar je dat gaat doen is aan jou. Ik zou ook even kijken waarvoor je hem wilt gebruiken en naar het gewicht van de gehele tripod.

Tips waarop je kan zoeken:
tripod, statief, benro, gitzo, redged, manfrotto ect ect.. ;)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 2e hands statief.....
BerichtGeplaatst: 21 sep 2015 00:11 
Lid
Fotografie

Waar je kunt zoeken: Marktplaats. Ik denk dat de kans klein is dat je hier een tweedehands statief gaat vinden, maar niet geschoten is altijd mis.

In zeeland vond ik op MP dit statief (ik ken het verder niet) . De statiefkop is er eentje waarbij je geduld moet hebben met instellen.
Ook zie ik dit statief of dit statief (beiden ken ik verder ook niet) voor een schappelijke (?) prijs. Afdingen kan altijd nog... :)

2e hands statief.....
BerichtGeplaatst: 21 sep 2015 01:35 
Lid
Fotografie

Hartelijk dank voor de moeite!!!

Ik zag het Eelke, maar tussen het budget van mij en die van u zit een aardig verschil. Juist het verschil om een goed en degelijk statief te kopen. ;)

Ik was eigenlijk wel geïnteresseerd in de 3e, Henry. Maar ik zie dat hij niet lager kan dan ongeveer 60cm. En aangezien ik het statief voor macro en landschap (lange sluitertijd) wil gebruiken zijn lage standpunten vaak handig.

Ik zat zelf een beetje rond te neuzen op "Velbon", en toen kwam ik op de Velbon Sherpa 600R + Calumet 7045 Uit. Iemand ervaring met dit statief?

Ik ga slapen, de wekker staat morgen ook weer om half 6... :P

2e hands statief.....
BerichtGeplaatst: 21 sep 2015 01:47 
Lid
Fotografie

Persoonlijk zou ik even doorsparen voor een carbon statief van bijv redged of benro. Minimaal gewicht en toch erg sterk.

2e hands statief.....
BerichtGeplaatst: 21 sep 2015 08:05 
Lid
Fotografie

Bedoel je deze?
Deze voldoet volgens mij (ik ken het statief niet persoonlijk) aan jouw specificaties.

2e hands statief.....
BerichtGeplaatst: 21 sep 2015 11:13 
Lid
Fotografie

Meksjoef schreef:
Persoonlijk zou ik even doorsparen voor een carbon statief van bijv redged of benro. Minimaal gewicht en toch erg sterk.

Ik heb het geld er wel voor, maar ik wil er niet zoveel voor uitgeven.
Vooral nu ik aan het sparen ben voor een back-up camera. :)

Henry schreef:
Bedoel je deze?
Deze voldoet volgens mij (ik ken het statief niet persoonlijk) aan jouw specificaties.

Exact, die bedoel ik! :)
Ben benieuwd of mensen ervaring hebben met dat statief?

2e hands statief.....
BerichtGeplaatst: 21 sep 2015 13:08 
Lid
Fotografie

Klinkt alsof hij aan jouw eisen voldoet.. Maar vergeet niet dat dit statief inclusief kop rond de 2,5kg weegt en daar wordt je denk minder vrolijk van met sjouwen.. succes ermee!

2e hands statief.....
BerichtGeplaatst: 21 sep 2015 13:54 
Lid
Fotografie

Matthijs, zoals ik al heb aangegeven, heb ik daar geen ervaring mee. Mijn advies zou zijn om te kijken of je dit statief in een winkel (van steen en glas) kan "bewonderen", vastpakken en uitproberen.

Om even op de reactie van Eelke hierboven in te gaan. Velen van ons (en dat staat ook in het statief-topic van Eelke) worstelen met het bekende dilemma. Er zijn steeds drie eigenschappen die we stellen aan ons materiaal, te weten de (een bepaalde maximale) prijs, de kwaliteit en het gebruiksgemak. Als je er maar twee mag kiezen, zul je de derde moeten accepteren. Matthijs kiest sowieso voor de prijs (€75-100). Dat betekent dat als hij vervolgens kiest voor:
- kwaliteit: hij inlevert op gebruiksgemak van het statief. Het statief is dan bijvoorbeeld zwaarder dan ideaal gezien wenselijk is of het statief kan bijvoorbeeld niet zakken tot op de bodem.
- gebruiksgemak: hij zal moeten inleveren op kwaliteit van het statief. Het statief is dan bijvoorbeeld minder stevig en stabiel dan hij wil hebben.

2e hands statief.....
BerichtGeplaatst: 21 sep 2015 17:36 
Lid
Fotografie

Eelke schreef:
Klinkt alsof hij aan jouw eisen voldoet.. Maar vergeet niet dat dit statief inclusief kop rond de 2,5kg weegt en daar wordt je denk minder vrolijk van met sjouwen.. succes ermee!

Dat klopt, maar aangezien ik vaak het statief gebruik op de fiets of met de auto is het gewicht niet echt van belang. Al zijn er wel avonden waarbij ik veel wandel en een statief bij heb, dan zou het wel prettig zijn dat hij wat lichter is. Maar om daar nou zo veel geld extra voor neer te leggen... :dk

Henry schreef:
Matthijs, zoals ik al heb aangegeven, heb ik daar geen ervaring mee. Mijn advies zou zijn om te kijken of je dit statief in een winkel (van steen en glas) kan "bewonderen", vastpakken en uitproberen.

Om even op de reactie van Eelke hierboven in te gaan. Velen van ons (en dat staat ook in het statief-topic van Eelke) worstelen met het bekende dilemma. Er zijn steeds drie eigenschappen die we stellen aan ons materiaal, te weten de (een bepaalde maximale) prijs, de kwaliteit en het gebruiksgemak. Als je er maar twee mag kiezen, zul je de derde moeten accepteren. Matthijs kiest sowieso voor de prijs (€75-100). Dat betekent dat als hij vervolgens kiest voor:
- kwaliteit: hij inlevert op gebruiksgemak van het statief. Het statief is dan bijvoorbeeld zwaarder dan ideaal gezien wenselijk is of het statief kan bijvoorbeeld niet zakken tot op de bodem.
- gebruiksgemak: hij zal moeten inleveren op kwaliteit van het statief. Het statief is dan bijvoorbeeld minder stevig en stabiel dan hij wil hebben.

Dit statief is niet meer in de winkel te koop.. Daardoor kan ik hem niet testen. En ik hem ook niet ophalen vanwege de afstand.

Ik heb hiervoor de Desq 325 gehad, die was binnen een paar maanden al kapot (voor mij dus de reden om nooit meer een goedkoop statief te kopen!) en ik zal er met dit statief zeker niet op achteruit gaan is mijn mening.

Vooral als je bedenkt dat het statief + balhoofd/videokop samen €160,- hebben gekost (volgens de verkoper......) kan ik er bijna niet op achteruit gaan vergeleken met een statief van zo'n €30,- (toen ter tijd)

2e hands statief.....
BerichtGeplaatst: 22 sep 2015 14:42 
Lid
Fotografie

Ik heb m'n Desq 325 nog kunnen repareren. :)

Omdat ik een statief hard nodig had wilde ik die eerst aanschaffen, maar nu deze gerepareerd is ga ik eerst sparen voor een back-up camera... (D7100) :) :) :)

2e hands statief.....
BerichtGeplaatst: 22 sep 2015 14:59 
Lid
Fotografie

Matthijs schreef:
Ik heb m'n Desq 325 nog kunnen repareren. :)

Omdat ik een statief hard nodig had wilde ik die eerst aanschaffen, maar nu deze gerepareerd is ga ik eerst sparen voor een back-up camera... (D7100) :) :) :)

No offence, maar waarom denk je een backup-camera harder nodig te hebben als een goed statief?

2e hands statief.....
BerichtGeplaatst: 22 sep 2015 15:03 
Lid
Fotografie

@Alchemist,

Omdat als ik nu een dag fotografeer met mijn Nikon D300s, heb ik hoogstens 2 gelukte foto's. Dit komt eigenlijk omdat de rest gewoon onscherp is, te weinig detail heeft of teveel ruis bevat.

Eigenlijk word de D7100 mijn eerste camera waar ik dan naar grijp en dat mijn D300s de back-up word (of de deur uit gaat........)

En met dit statief kan ik nog wel redelijk foto's maken, maar om echt goed te kunnen fotograferen zou een stevig statief fijner zijn. :)

2e hands statief.....
BerichtGeplaatst: 22 sep 2015 15:58 
Lid
Fotografie

Gelukkig dat je jouw statief nog hebt kunnen repareren. Scheelt weer wat centen.

De fotografie-sector juicht het hebben van een backup camera toe, alleen ik heb er nooit een backup camera gehad. Waarom denken jullie dat je een backup camera nodig hebt? Stap dan over op een merk waarvan je wel het vertrouwen hebt dat die het blijft doen.

Matthijs, ik snap niet dat je zo weinig gelukte foto's weet te produceren met je D300s. Ik heb jaren een D300 gehad en was daar heel tevreden over. AJL en Bjornc fotograferen volgens mij ook al jaren met een D300(s) en die hoor ik ook nooit klagen over het grote aantal missers wat ze hebben. Volgens mij doe je gewoon iets niet goed met je D300s.

Heb je de D3300 nog? ...of heb je die al verkocht?

2e hands statief.....
BerichtGeplaatst: 22 sep 2015 16:12 
Lid
Fotografie

@Henry,

Ik ben ook bang dat ik wat verkeerd doe, maar wat? :dk
Afgelopen zaterdag de IJsvogel gezien, zo'n 50 foto's, maar stuk voor stuk mislukt omdat ik te weinig kan croppen en te laag in de ISO moet blijven om ruis tegen te gaan.. :)

2e hands statief.....
BerichtGeplaatst: 22 sep 2015 17:13 
Lid
Fotografie

Overigens vind ik het fijn om een 2e camera te hebben, ik heb het er niet zo op om elke keer lenzen te verwisselen, vangt alleen maar stof op de sensor

De D3300 heb ik + de Sigma 18-250mm aan mijn zus verkocht, ik kan hem dus nog wel gebruiken. :)

2e hands statief.....
BerichtGeplaatst: 22 sep 2015 17:24 
Lid
Fotografie

Matthijs schreef:
@Henry, Ik ben ook bang dat ik wat verkeerd doe, maar wat? :dk)
We kunnen je alleen helpen als je ons je instellingen doorgeeft. Als die instellingen goed staan, dan heeft het pas zin om af te drukken als de camera scherp heeft gesteld. Heb je daar ook op gewacht?

Matthijs schreef:
...Afgelopen zaterdag de IJsvogel gezien, zo'n 50 foto's, maar stuk voor stuk mislukt omdat ik te weinig kan croppen en te laag in de ISO moet blijven om ruis tegen te gaan.. :)
Ik snap niet wat je bedoelt:
- hoe zijn je foto's mislukt? Zijn ze onscherp? Staat de ijsvogel er te klein op? Zat de ijsvogel op een tak of vloog hij door de lucht? Zit er beweging in de ijsvogel? Is de foto te donker?
- hoe hoog had je de ISO-waarde ingesteld?

2e hands statief.....
BerichtGeplaatst: 22 sep 2015 17:34 
Lid
Fotografie

Henry schreef:
Matthijs schreef:
Heb je daar ook op gewacht?

Uiteraard! Ik kan het geluidje wat je hoort als hij klaar is met scherpstellen, uitzetten maar in dit geval stond hij aan en hoorde ik hem piepen. Dus een teken dat hij klaar was met scherpstellen.

Matthijs schreef:
...Afgelopen zaterdag de IJsvogel gezien, zo'n 50 foto's, maar stuk voor stuk mislukt omdat ik te weinig kan croppen en te laag in de ISO moet blijven om ruis tegen te gaan.. :)
Ik snap niet wat je bedoelt:
- hoe zijn je foto's mislukt?

De meeste zijn onscherp (door het ontbreken van pixels?)
Bevatten op ISO-800 nog niet veel ruis met heeft weinig detail.
De vogel zat inderdaad te ver weg waardoor ik moest croppen wat ik nauwelijks kan doen door de missende scherpte (ook weer doen de weinige pixels? De sluitertijd was kort genoeg..)

Zijn ze onscherp?

Ja, maar de reden ervan weet ik niet. (ik houd het bij te weinig pixels..)

Staat de ijsvogel er te klein op?

Ook dat, daardoor moest ik croppen waardoor er te weinig detail in de vogel zat en te onscherp.

Zat de ijsvogel op een tak of vloog hij door de lucht?

Hij zat in dit geval op een paaltje.

Zit er beweging in de ijsvogel?

Nee

Is de foto te donker?

Ook, de belichtingsafwijking stond op 0.0..
- hoe hoog had je de ISO-waarde ingesteld?

2e hands statief.....
BerichtGeplaatst: 22 sep 2015 17:35 
Lid
Fotografie

Hmmm... plaats hier eens zo'n mislukte foto waar je niks aan hebt gedaan (dus ook niet gecropt). Ik ben eigenlijk wel benieuwd. :)
Laat de exif er wel in zitten.

2e hands statief.....
BerichtGeplaatst: 22 sep 2015 18:14 
Lid
Fotografie

Komt er aan Henry! :up

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Ga naar pagina 1, 2  Volgende