Ik weet wel wat ik er ongeveer me wil. Ik vind straat foto's en architectuur fotografie erg leuk. Maar ik vind het ook weer leuk om foto's te maken bij concerten , beurzen etc. En daar is vaak weinig licht maar is een zoom toch wel wenselijk . Dan vind ik foto's maken in de natuur ook weer erg leuk...
En portret fotografie vind ik dan weer helemaal niet leuk.
Dus tja , ik denk dat ik achter je advies aan ga van 2 lichtsterke lenzen en later over een paar jaar een mooie groothoek .
Dus ik ben alweer maar eens gaan rond kijken en toen kwam ik op deze lens uit :
Ik weet wel wat ik er ongeveer me wil. Ik vind straat foto's en architectuur fotografie erg leuk. Maar ik vind het ook weer leuk om foto's te maken bij concerten , beurzen etc. En daar is vaak weinig licht en is een zoom toch wel wenselijk . Dan vind ik foto's maken in de natuur ook weer erg leuk...
En portret fotografie vind ik dan weer helemaal niet leuk.
Dus tja , ik denk dat ik achter je advies aan ga van 2 lichtsterke lenzen en later over een paar jaar een mooie groothoek .
Dus als ik het goed begrijp kan ik beter nu (of rond kerst) een duurzame lens kopen voor de toekomst ?
Ik heb namelijk wel ooit eens wat over het type D glas in sommige Nikon lenzen. Die zouden erg goed zijn .
Maar ik denk niet dat ik de eerst volgende 3 jaar al een nieuwe body ga kopen.
Wat zou jij me nu aan te raden om te doen ? Ik heb geen idee vanaf welke prijs lenzen duurzaam zijn en lang mee gaan . Ik schat voorbij de 650 euro ?
Ik denk dat ik dadelijk even naar de fotospeciaal zaak ga en daar wat lenzen vraag om uit te proberen. Ik zit hier toch maar een beetje niks te doen achter de computer .
Bedankt voor je hulp alvast

.