Precies, dat vraag ik me dan ook af ....
Ik ben erg blij met alle reacties en meningen, dat voorop gesteld, want die helpen me wel bij de keuze maken welk statief het word. Maar de discussie is niet óf maar welk statief ik ga kopen ....
Ik ga m'n statief gebruiken voor oa landschaps- , avond/nacht- en macrofotografie. Ik gebruik al langer een statief die ik ook meeneem met wandelen in de bergen dus dat is voor mij geen belemmering. Ik merk alleen wel dat m'n huidige statief niet stabiel genoeg is, met name voor avond/nacht- en macrofotografie op het niveau waarop ik foto's maak ....

Ik ben dus absoluut geen professional dus hoef niet het duurste en beste, maar wel iets goeds waar ik jaren mee vooruit kan, ook als ik in de toekomst m'n materiaal ga uitbreiden of upgraden.
@ Storm :
Dat ziet er goed uit. Mooi ook dat dat een 2 in 1 is, lijkt me ook wel handig. Van die 6 jaar garantie had ik gelezen en dat doet me wel vermoeden dat het goede kwaliteit is.
@ Henry :
Bedankt voor de links naar de revieuws, ik zal ze eens gaan doorlezen.
@ Niels :
Tijdens het wandelen pak ik met enige regelmaat m'n statief. En dan las ik gelijk een stop in om even wat te eten of te drinken ....