Het is 20 jun 2025 04:56

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Auteur nieuwe camera
 nieuwe camera
BerichtGeplaatst: 27 jul 2009 16:12 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
maar toch denk ik dat dit wel beter is. zeg het als ik het fout heb hoor.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 nieuwe camera
BerichtGeplaatst: 27 jul 2009 16:13 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Er is geen fout en geen goed ;)

Ik zou toch wel eens lezen over de in opkomst zijnde Sony Alpha's.

nieuwe camera
BerichtGeplaatst: 27 jul 2009 16:25 
Lid
Fotografie

Citaat:
Er is geen fout en geen goed ;)

uhm wat bedoel je ;) .

Citaat:
Ik zou toch wel eens lezen over de in opkomst zijnde Sony Alpha's.

oke ik ga meteen aan de slag.

maar ik heb eigenlijk nog steeds geen antwoord op mijn vraag, welke is beter?

nieuwe camera
BerichtGeplaatst: 27 jul 2009 16:29 
Lid
Fotografie

Ik bedoel eigenlijk dat wi niet kunnen bepalen voor welke jij moet gaan.

Verdiep je erin.
Ga naar een goede fotospeciaalzaak en laat je voorlichten.
Hou een paar camara;'s vast en voel ze.
Probeer wat lenzen uit.

Dat kunnen wij niet voor je doen.

nieuwe camera
BerichtGeplaatst: 27 jul 2009 16:36 
Lid
Fotografie

Er is niet te spreken over beter. Want hoe ga je dat testen.
Zoals ik aan het begin schreef, er zijn slechte camera's meer.
Er zijn camera's met live view, met video functie, image stabilizer in de body en noem maar op, nu proberen camera merken de systemen voor een zo groot mogelijk publiek aantrekkelijk te maken, maar een camera met alles er op zoals het moet en zoals iedereen die wilt hebben. De keuze zul je zelf moeten maken, wat je denk ik moet doen is bedenken wat je wilt fotograferen, wat daarvoor nodig is. En welke camera daar bij past. Als je macro wilt doen is live view boeien, als je portret gaat doen is een grip interessant. Ook je lenzen zul je hier op aan passen.
Behalve de prijs kan ik mij geen voordelen bedenken bij een 5.6 lens.

nieuwe camera
BerichtGeplaatst: 27 jul 2009 16:40 
Lid
Fotografie

nee maar jullie kunnen mij wel een advies geven.
en ik was van plan het net als mijn gitaar te doen; ik heb toen van tevoren een gitaar uitgezocht welke mij mooi en goed leek en ben toen naar de winkel gegaan om te vragen of ze die hebben en die dan (samen met andere gitaren) uitproberen.
zo kan ik ook aan mijn vader laten zien wat ik ong. wil (doe ik altijd met een korte powerpoint).
daarom wil ik graag weten of dat systeem goed is en dan kan ik die aan mijn vader laten zien zodat hij weet wat hij ong kan verwachten en ik hem dan ook weer dingen kan uitleggen die ik de afgelopen dagen heb geleerd.

nieuwe camera
BerichtGeplaatst: 27 jul 2009 16:42 
Lid
Fotografie

Sony is erg goed.
Helemaal in opkomst.
Heel veel lenzen voor te vinden.

Zo nou stop ik met advies :)

nieuwe camera
BerichtGeplaatst: 27 jul 2009 16:44 
Lid
Fotografie

oke het bericht van nagtie had ik nog niet gelezen. maar ik ben van plan vrij allround te gaan fotograferen:
ik ga alleen weinig macro en portret doen en iets dat mij aanspreekt is urban.

edit: nou was pdm_fotografie me weer voor.
maar ik wil sony niet buitensluiten ofzo hoor maar canon spreekt mij toch wel het meeste aan. maar wie weet loop ik volgende maand wel met een sony te fotograferen.

nieuwe camera
BerichtGeplaatst: 27 jul 2009 18:46 
Lid

Ik heb een canon EOS 1000D body gekocht met een 18-55 kitlens. Het was spotgoedkoop maar ik ben er zeer tevreden mee. Ik wil eerst leren goede foto's te maken en dan voor een nieuwe goede lens sparen. Als ik al besluit door te gaan met fotografie en ik heb genoeg geld dan koop ik dan wel een betere body van canon. Mijn canon lenzen passen daar dan ook weer op.

nieuwe camera
BerichtGeplaatst: 27 jul 2009 19:11 
Lid
Fotografie

ja maar ik kijk toch liever toekomstgericht. ik ben toch van plan verder te gaan met fotograferen. dan kan ik gewoon beter gelijk een goede camera kopen lijkt mij.

nieuwe camera
BerichtGeplaatst: 27 jul 2009 19:18 
Lid
Fotografie

ni3lsj4ns3n schreef:
beter gelijk een goede camera kopen lijkt mij.

Moet toch nog even reageren :)

Wat is een slechte camera dan? Sony, Pentax, Fuji, LG, Nikon, Sinar, Cambo, ???

Net word gezegd dat iemand de EOS1000 prima vind en ga jij eroverheen dat je liever gelijk een goede camera koopt?

Waarom vraag je hier dan om advies als je al weet wat slechte camera's zijn? :shock

nieuwe camera
BerichtGeplaatst: 27 jul 2009 19:25 
Lid

Ik ben door mensen die veel langer fotograferen verteld dat je beter goede lenzen kunt kopen dan een hele goede body. ( niet dat het niet belangrijk is wat voor body je hebt maar over het algemeen zit je als beginner met iedere dslr wel snor. ) Je zei in je introductietopic dat je nooit fotografeerde alleen soms met een compactcamera op vakantie. en nu wil je gelijk voor 2000 euro aan materiaal aanschaffen. Mijn advies is rustig beginnen en steeds sparen voor wat meer. Als je fotografie toch niks vindt zit je met 2000 euro aan materiaal wat tweedehands veel minder waard is.

nieuwe camera
BerichtGeplaatst: 27 jul 2009 19:51 
Lid
Fotografie

Citaat:
ni3lsj4ns3n schreef:
beter gelijk een goede camera kopen lijkt mij.

Moet toch nog even reageren :)

Wat is een slechte camera dan? Sony, Pentax, Fuji, LG, Nikon, Sinar, Cambo, ???

Net word gezegd dat iemand de EOS1000 prima vind en ga jij eroverheen dat je liever gelijk een goede camera koopt?

Waarom vraag je hier dan om advies als je al weet wat slechte camera's zijn? :shock

wowowow, sorry ik gebruik weer het verkeerde woord. je hebt helemaal gelijk. ik ga het anders zeggen oke:
ik koop liever gelijk een camera die veel functies heeft dan dat ik na een paar jaar nieuwe functies wil.
zo beter???????? :unsure

Citaat:
Ik ben door mensen die veel langer fotograferen verteld dat je beter goede lenzen kunt kopen dan een hele goede body. ( niet dat het niet belangrijk is wat voor body je hebt maar over het algemeen zit je als beginner met iedere dslr wel snor. )

dit is ook zo. ook jij hebt gelijk. maar ook hier. nu ben ik nog beginner :cry maar zoals ik hierboven al zij, ik wil graag gelijk een camera waar ik een tijd mee vooruit kan.

Citaat:
Je zei in je introductietopic dat je nooit fotografeerde alleen soms met een compactcamera op vakantie. en nu wil je gelijk voor 2000 euro aan materiaal aanschaffen. Mijn advies is rustig beginnen en steeds sparen voor wat meer. Als je fotografie toch niks vindt zit je met 2000 euro aan materiaal wat tweedehands veel minder waard is.

dat ik nooit fotografeerde is ook niet helemaal waar (achteraf(was meer om te zeggen wat voor een leek ik ben)), ik ben eigenlijk altijd al gefascineerd van fotograferen. en steeds sparen voor wat meer, dan geef je dus in totaal veel meer uit. als je dat in een keer koopt kom je op den duur goedkoper uit(dat is alleen een kwestie van tijd). en dat ik fotograferen niks ga vinden is al buitengesloten, want ik vind het nu ook al wel leuk alleen kan ik bijna niks fotograferen omdat je het verschil tussen een schaap en een boom bijna niet ziet met onze compactcamera ;) . en stel (gebeurt niet)dat ik het toch niet ga gebruiken, dan gebruikt mijn vader het wel, dus dat het ongebruikt blijft is echt niet waar.

nieuwe camera
BerichtGeplaatst: 27 jul 2009 19:53 
Lid
Fotografie

Welke camera je nu ook koopt............
Bij elke zullen er over een paar jaar nieuwe functies zijn die je dan waarschijnlijk wel wilt hebben.

nieuwe camera
BerichtGeplaatst: 27 jul 2009 20:06 
Lid
Fotografie

dat zal zeker waar zijn, maar als je die 1000d met de 40d vergelijkt heeft die 40d waarschijnlijk veel meer functies.

nieuwe camera
BerichtGeplaatst: 27 jul 2009 20:15 
Lid
Fotografie

Het gaat zo snel, zodra je een nieuwe camera koopt, loop je al weer achter net als vroeger met de computer!

De set die je aanraadt is heel goed! Als je het geld hebt, dan is het een goede keus!
Rolex spreekt geen onzin je zou ook eerst 500 kunnen uitgeven, om pas later voor de rest te gaan. Maar dat is echt jou keuze, alleen als je 500 uitgeeft zoek dan wel naar een systeem waar je verder in wil. Dus niet dat je nu een Nikon koopt en dan verder wilt maar dan wilt overstappen naar canon is het niet handig.

Ik ben het niet helemaal met Rolex eens over de lenzen, Wanneer je een kit lens vervangt voor een L lens, dan zul je heel veel verschil zien. En je foto's zullen niet echt beter worden wanneer je een kitlens van een 1000D naar een 1D verplaatst (al hoewel je ziet een zwarte vlek omdat je sluiter stuk gaat, maar stel dat het kan!). Maar of je een L lens op een 1000D of een 1D zet dat maakt toch echt wel wat verschil! Want je lens heeft een bepaalde resolutie, die worden niet met alle camera's benut.

nieuwe camera
BerichtGeplaatst: 27 jul 2009 20:37 
Lid
Fotografie

Nagtie schreef:
Het gaat zo snel, zodra je een nieuwe camera koopt, loop je al weer achter net als vroeger met de computer!

De set die je aanraadt is heel goed! Als je het geld hebt, dan is het een goede keus!
Rolex spreekt geen onzin je zou ook eerst 500 kunnen uitgeven, om pas later voor de rest te gaan. Maar dat is echt jou keuze, alleen als je 500 uitgeeft zoek dan wel naar een systeem waar je verder in wil. Dus niet dat je nu een Nikon koopt en dan verder wilt maar dan wilt overstappen naar canon is het niet handig.

Ik ben het niet helemaal met Rolex eens over de lenzen, Wanneer je een kit lens vervangt voor een L lens, dan zul je heel veel verschil zien. En je foto's zullen niet echt beter worden wanneer je een kitlens van een 1000D naar een 1D verplaatst (al hoewel je ziet een zwarte vlek omdat je sluiter stuk gaat, maar stel dat het kan!). Maar of je een L lens op een 1000D of een 1D zet dat maakt toch echt wel wat verschil! Want je lens heeft een bepaalde resolutie, die worden niet met alle camera's benut.

dat met die computers is nu nog steeds zo hoor. maar dat ten zijde.
waarom heb jij in die tijd eigenlijk voor die lens gekozen want ik zie hier dat je er veel commentaar op kreeg.
en dan die andere lens, is die goed of moet ik misschien net een stapje hoger zitten. en ik kan nergens vinden wat 28mm precies inhoud, hoeveel graden zou dat ongeveer geven met mijn camera(ik weet dat je dat natuurlijk niet precies kan zeggen(lijkt mij niet in ieder geval)).

edit: ik zie hier onderaan de pagina een tabelletje die zecht dat er toch wel degelijk verschil tussen de 1000d en de 40d zit.

nieuwe camera
BerichtGeplaatst: 27 jul 2009 21:15 
Lid
Fotografie

Geen idee hoeveel graden 28mm geeft....
Ik heb voor de Sigma gekozen omdat op de site van de link mensen lopen die alles van Canon willen hebben, zal me niks verbazen als zelf hun vrouw een canon logo op haar voorhoofd heeft! Dus alles waar geen canon op staat is fout slecht en moet verbannen worden.

Ik ken Vioto een beetje, en mag hem volgens mij ook tot mijn vrienden rekenen, ik kan mij herinneren dat hij een topic opende en dat iedereen zei dat die 70-200 zo mooi scherp was, toen hij onthulde dat het een sigma was, was het ineens niet goed! (herinner ik mij dat goed??)

Ik heb de foto's van Vincent bekeken, en aan de hand van wat hij maakt kan ik niet anders dan concluderen dat er hele mooie platen te maken zijn met die Sigma! Waarom dan 2x zoveel uitgeven? Dat was mijn beweeg reden te gaan voor de sigma

nieuwe camera
BerichtGeplaatst: 27 jul 2009 21:18 
Lid
Fotografie

oke dan is dat verder goed.
maar echt niemand een idee wat je met 28mm kan. ik bedoel kan je daarmee goed panorama fotograferen.

nieuwe camera
BerichtGeplaatst: 27 jul 2009 21:55 
Lid

ni3lsj4ns3n schreef:
dat zal zeker waar zijn, maar als je die 1000d met de 40d vergelijkt heeft die 40d waarschijnlijk veel meer functies.

ja maar bedenk wel als je net begint je zo veel moet leren dat je met een 1000d ook heel veel kan.
Zou tog jammer zijn als je een camera koopt waar je dan de helft niet van gebruikt eigelijk.
en tegen de tijd dat je misschien zo ver bent dat je het allemaal nodig hebt is het al weer oud...
begrijp me niet vekeerd maar je blind staren op de beste camera's dat is een fout die ik soms ook wel eens maak.
niks mis trouwens met die 40d als je begint.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende