10m versus 8,4m is ook niet erg bijzonder moet ik eerlijk zeggen...
Voordeel van de Nikon is dat er (in noodgevallen) een converter op kan, mét werking van Autofocus!
Heb elders ook de vraag gesteld of het de moeite waard is.
Mijn vraag:
Dus een 300mm + 1.4 converter zou ongeveer dezelfde scherpte geven? (in vergelijking met de Nikon 200-500)
Antwoord:
Citaat:
Persoonlijke conclusie qua scherpte is ja, dat komt op ongeveer hetzelfde uit.
Mijn vraag:
Dan ben ik benieuwd of de 150-600 sport nóg scherper is.
Antwoord:
Citaat:
Ik vond persoonlijk de Sigma's overigens zeker niet scherper, maar dat is slechts een test met een enkel objectief gebaseerd en met dit soort lenzen heb je nogal een sample variatie. Het hangt dus mede van je exemplaar af, al heb ik het idee dat er bij de Nikon minder variatie is. Mijn belangrijkste reden om voor de Nikon te gaan is het constante diafragma en het feit dat hij goed samenwerkt met de TC14II die ik al had. Dat hij ook een stuk lichter is dan de sigma is mooi meegenomen.
Mijn vraag:
Ik heb een Lowepro Flipside 400AW, ik neem aan dat hij daarin past? (Nikon 200-500)
Antwoord:
Citaat:
Qua tas, de 300 f/4 past met gemak in je flipside 400, de 200-500 wordt erg krap (volgens mij is het me een keer gelukt om hem met body erin te plaatsen maar niet van harte). Ik weet nog dat ik het niks vond, alle padding moest er meen ik uit en het zat wat strak. De Sigma 150-600 Sport gaat dan denk ik zeker niet passen vanwege de nog lompere zonnekap. In de flipside 500 past de Nikon overigens prima, die gebruik ik als ik die lens meeneem.
Dit zijn de ervaringen van iemand die ervaring heeft met de Nikon 300 F/4, Nikon 200-500 F/5.6 en de Sigma 150-600 Sport getest heeft