Citaat:
Een dslr met superzoom is in mijn ogen altijd nog klassen beter als een compactje.
Ik noem even hogere ISO , lagere ruis. Je kan zien wat je op de foto krijg (nee bij compactjes zie ik dat niet).
Ter verduidelijking, mijn oude Samsung A6 (compactje) gaat sowieso altijd mee. Al was het maar als reserve. Dit is ook niet groot en kan eventueel in de binnenzak van mijn motorjas (is nog waterdicht ook). Het compactje gebruik ik dan meestal als het weer te nat is voor de DSLR. Ook heeft mijn vrouw er nog iets aan, want met zo een compactje kan ook zij overweg (in de Automaische stand). De DSLR is net iets te ingewikkeld voor haar (trouwens ze heeft er geen interesse voor zegt ze zelf).
Mij gaat het er alleen maar om dat ik maar 1 lens hoef mee te nemen als ik met de motor onderweg ben. Dan kan ik nl een kleinere cameratas meenemen dan nu. Op een motor heb je sowieso al een hoop beperkingen wat bagage betreft.
Ik heb nu echter (door een tip in dit topic) eens geprobeerd mijn broer zijn bridge (Panasonic-Lumix FZ-18
http://www.kieskeurig.nl/product/525DCAF3103A14F1C1257324003E7940.htm) mee te nemen en ik moet toegeven dat dit toestel me niet tegengevallen is als reistoestel met de motor. Het is echter geen DSLR.
Ik weet het nog altijd niet. Ik hou jullie wel op de hoogte als ik een beslissing genomen heb of het een goede beslissing was (voor mij dan).
Greetz, Peter