Het is 16 mei 2025 02:36

Auteur Fuji Fine Pix HS 10 (brugcamera) Sony en Canon erbij?
 Fuji Fine Pix HS 10 (brugcamera) Sony en Canon erbij?
BerichtGeplaatst: 24 apr 2010 00:11 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Heeft er iemand ervaring met de Fuji Fine Pix HS 10 brugcamera
Volgens mij is deze nog maar net uit.
Ik vraag dit omdat dit schijnbaar een goede en snelle camera moet zijn voor op vakantie,zodat je niet loopt te zeulen met lenzen en statief omdat ik veel (berg)wandel en fiets.
Er zit een 30x telelens op die je handmatig kan zoomen en hij zou ook snel moeten zijn.
En er zitten ook de standen A,S,P,M op dus toch nog veel mogelijkheden denk ik.
De bedoeling is dat je er goede macro opnamens mee kan maken en vogels in het wild en dieren.
En mooie landschappen,deze kan ook mooie panorama`s maken.

Nou dus ik ben benieuwd of het allemaal wel zo is... :)

Laatst bijgewerkt door Louise.V op 28 apr 2010 21:39, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 24 apr 2010 00:27 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Ik ken deze camera niet.
Wel had mijn vader denk ik 8 jaar geleden zo'n fuji finepix gekocht.
Dit was een mooie snelle camera.
Uiteraard is het allemaal een tandje minder dan een slr.. waarbij vooral de kleine sensor zorgde voor een hoge ruis bij iets hogere iso standen.

In wat jij wil klinkt dat niet als perse nodig. Bij wandelingen is een slr ook niet heel handig.. Maar hoe groot is het verschil met een slr met superzoom? misschien een goedkopere oplossing waarbij je wel de volledige functionaliteit van je DSLR houdt.

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 24 apr 2010 11:42 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Ziet er allemaal mooi uit Louise, maar ik zou nog even wat reviews afwachten.

BerichtGeplaatst: 24 apr 2010 11:46 
Lid
Fotografie

Nagtie schreef:
Maar hoe groot is het verschil met een slr met superzoom? misschien een goedkopere oplossing waarbij je wel de volledige functionaliteit van je DSLR houdt.

Het verschil is het formaat en een paar kilo :P
Ik heb om (bijna) dezelfde redenen een Canon SX20 IS gekocht. Uiteraard lever je in op een SLR, maar voor mij wegen de voordelen (gemak, gewicht etc) in MIJN geval op tegen de nadelen.
Ik ken deze Fuji niet (intro februari zag ik), heb hiervoor wel de S5600 van Fuji gehad. En her en der op het forum staan hiervan nog resultaten, waarbij zelden opmerkingen over de kwaliteit van de opname zelf.

Dit vond ik in deze review http://www.photographyblog.com/reviews/ ... 10_review/ ;
There are a couple of areas where the Fujifilm HS10 just can't compete with a DSLR, though, most notably the pedestrian processing speeds for RAW files and the poorer image quality once you get above ISO 400. Having to wait a couple of seconds between every RAW image quickly becomes annoying, despite the headline-grabbing 10fps burst mode, and noise quickly rears its ugly head at ISO 800, becoming progressively worse throughout the rest of the ISO range. The average quality electronic viewfinder is also no match for even the cheapest optical viewfinder. The HS10 admittedly fares better in these areas when compared to other super-zoom compacts - just don't expect it to offer DSLR-like quality and performance and you won't be disappointed.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
BerichtGeplaatst: 25 apr 2010 16:57 
Lid
Fotografie

pdm fotografie ik heb totaal geen haast ermee en ga ook nog kijken naar andere brugcamera`s,ik zoek eigenlijk iets van een bereik van minimaal 500mm en ik denk dat die fuji op maximale zoom waarschijndelijk niet echt scherp zal zijn.
De andere ook alvast bedankt voor het snelle reageren :)

Zijn er nog mensen die nog andere goede brugcamera`s kennen en dan wel met een 500mm zoom bereik en snel zijn(voor vogels)en voor macro.

Ik had tijdens mijn vakantie mijn Nikon D80 en 17-70 en 70-300 en een 150mm macro en een monopod meegenomen want je wil eigenlijk niets missen,maar dat was eigenlijk wel iets teveel en het mannetje heeft daar ook niet altijd het geduld voor en begrijpelijk,maar ook het gewicht is dan niet leuk meer, dus een camera die bijna alles ineen heeft zou wel een uitkomst :foto zijn... of verlang ik teveel.... :S

BerichtGeplaatst: 25 apr 2010 17:03 
Lid
Fotografie

Heb een tijd geleden ook erg veel gezocht naar welke ik wilde kopen en ben uiteindelijk op de Panasonic Lumix FZ38 uitgekomen.
Kan helaas geen opzetflitser op, maar daarintegen wel weer in RAW schieten.
Daarnaast is hij erg snel. Zowel met in en uitschakelen, focussen en de sluitervertraging.
nadeel van een kleinere sensor dan we gewend zijn is toch wel de ruis.
Het is echt indrukken en binnen een fractie staat de foto erop.

Erg veel mogelijkheden erop. Macro en Pano's zijn geen enkel probleem.

Qua bereik heb je 18x optische zoom (72x digitaal).
Dan zit je dus op 27-486mm (eventueel nog een losse telelens te verkrijgen.)

Je kunt op de volgende site info vinden, ook over andere cameras.

http://www.cameralabs.com/reviews/Panasonic_Lumix_DMC_FZ35_FZ38/

BerichtGeplaatst: 25 apr 2010 18:24 
Lid
Fotografie

pdm_fotografie schreef:
Heb een tijd geleden ook erg veel gezocht naar welke ik wilde kopen en ben uiteindelijk op de Panasonic Lumix FZ38 uitgekomen.
Kan helaas geen opzetflitser op, maar daarintegen wel weer in RAW schieten.
Daarnaast is hij erg snel. Zowel met in en uitschakelen, focussen en de sluitervertraging.
nadeel van een kleinere sensor dan we gewend zijn is toch wel de ruis.
Het is echt indrukken en binnen een fractie staat de foto erop.

Erg veel mogelijkheden erop. Macro en Pano's zijn geen enkel probleem.

Qua bereik heb je 18x optische zoom (72x digitaal).
Dan zit je dus op 27-486mm (eventueel nog een losse telelens te verkrijgen.)

Je kunt op de volgende site info vinden, ook over andere cameras.

http://www.cameralabs.com/reviews/Panasonic_Lumix_DMC_FZ35_FZ38/

Bedankt ik ga het eventjes bekijken,ik weet wel uit ervaring dat panasonic heel mooie foto`s qua kleuren maakt(vaak een Leica lens)
Vraagje....het inzoomen gaat dat een beetje snel,ik heb ooit een olympus gehad en dat duurde echt lang het inzoomen.

BerichtGeplaatst: 25 apr 2010 20:14 
Lid
Fotografie

Graag gedaan :)
Er zit inderdaad een Leica lens in.
(DC Vario-Elmarit 1:2.8-4.4 / 4.8-86.4 ASPH)
Ik vind hem best snel zoomen. Soms te snel. Het eerste stapje duurt voor je gevoel even maar dan zoomt hij vaak voorbij het punt waar ik hem wil hebben.
Jammer dat je een eind uit de buurt woont, anders had je hem uit kunnen proberen.

Op youtube kun je ook veel vinden, ook voorbeeldfoto's op flickr.

En nog wat url's

http://www.photographyblog.com/reviews/panasonic_lumix_dmc_fz38_review/specifications/

http://www.wehkamp.nl/beeld-geluid/camera-accessoire/superzoom-camera/panasonic-dmc-fz38-digitale-compact-camera/C12_N07_N79_731050/

BerichtGeplaatst: 25 apr 2010 21:56 
Lid
Fotografie

Ik heb vroeger met een brugcamera rondgelopen, om vrijwel dezelfde redenen die jij nu opvoert.
Uiteindelijk besloten om toch de brugcamera te verkopen voor een DSLR met setje lenzen.

De DSLR met setje lenzen is niet altijd handig. Voor die gevallen heb ik een 28-200mm lens gekocht. Is ook een compromis, maar om naast een DSLR een brugcamera aanschaffen... daar heb ik dus niet voor gekozen. Teveel compromis.

Wat ik wel afgelopen zomer gekocht heb ik een digitale onderwatercamera (jazeker, zo'n compact modelletje). Onderwaterhuis is te onhandig en veel te duur voor die enkele onderwaterfoto :)
De wegwerpcamera's produceren heel beroerde foto's en zijn geen optie. Wat ik er maar mee wil zeggen is dat deze camera dingen kan die mijn DSLR niet kan.

Oke, terug naar jou vraag: Nee, ik heb met de Fuji geen ervaring, maar ik zou gewoon met de DSLR voorzien van een 28-200mm op stap gaan. Is geen 500mm, maar als dit (het zoombereik van 24-720 mm) via digitale vergroting wordt bereikt, dan kun je dit in de nabewerking ook wel bereiken. Als er bij losse lenzen al stevige compromissen moeten worden overbrugd, dan zal met bij een 30x zoomlens nog steviger compromissen hebben moeten overbruggen....
Wat je ook niet moet onderschatten is dat je voor foto's zonder bewegingsonscherpte bij 720mm een sluitertijd van 1/1000s nodig hebt. Behoorlijk zonnig weer dus... zeker omdat de lens niet echt lichtsterk zal zijn.

Tot slot: geen losse flitser mee, opzetflitser moet in noodgevallen maar de klus klaren. Statief gaat ook niet mee, er zijn altijd wel zaken te vinden die tijdelijk als statief dienst kunnen doen. Geen fotorugzak, maar een handiger rugzakje. Wel weer mee een extra accu en memory card.

Succes!

:)

BerichtGeplaatst: 25 apr 2010 22:17 
Lid
Fotografie

Henry ik heb een Nikon D80 en D300 maar met vakantie neem ik bewust al de D80 mee die weegt minder en ik heb ook een 18-200mm lens maar dan mis ik toch wel een macro stand en toch....mis ik hiermee ook de vogeltjes.
Ik had het vorige jaar deze combinatie meegenomen en verder niets maar dat vond ik ook weer niets,maar mijn intresse gaat uit naar de panasonic(leica lens),lijkt mij kwalitatief een betere als fuji.
Ik heb nu al en klein compact cameraatje van panasonic en de kleuren en scherpte zijn erg mooi,maar daar zit geen tele bereik op.
Mijn grootste telele bereik is nu de 70-300mm (450)en een hoop gewicht :( tijdens lange wandelingen,mijn nek zit dan savonds vast ;)
Henry bedankt en ik ga het allemaal nog eens rustig bekijken,heb net vakantie gehad dus heb nog wel eventjes de tijd.

BerichtGeplaatst: 25 apr 2010 22:31 
Lid
Fotografie

Oke, veel wijsheid toegewenst! :)

BerichtGeplaatst: 28 apr 2010 21:38 
Lid
Fotografie

Ik ben vandaag even naar een fotozaak geweest en info gevraagd.
En daar gaven ze de voorkeur aan een Sony HX 1 vanwege zijn snelheid en deze zou minder ruis vertonen en de Canon SX 1 IS ook vanwege dat deze ook weing ruis zou geven.
Zijn er mensen die ervaringen hebben met deze brugcamera`s :)

BerichtGeplaatst: 28 apr 2010 21:59 
Lid
Fotografie

http://www.dpreview.com/reviews/sonydschx1/

http://www.dpreview.com/reviews/canonsx1is/

Grote verschillen is dat de Sony geen RAW aan kan en er geen aansluiting voor een opzetflitser opzit.

BerichtGeplaatst: 28 apr 2010 23:13 
Lid
Fotografie

pdm_fotografie schreef:
http://www.dpreview.com/reviews/sonydschx1/

http://www.dpreview.com/reviews/canonsx1is/

Grote verschillen is dat de Sony geen RAW aan kan en er geen aansluiting voor een opzetflitser opzit.

Bedankt ik ga het eens bekijken en je hoort het nog wel ;)

BerichtGeplaatst: 30 apr 2010 22:19 
Lid
Fotografie

pdm_fotografie schreef:
Graag gedaan :)
Er zit inderdaad een Leica lens in.
(DC Vario-Elmarit 1:2.8-4.4 / 4.8-86.4 ASPH)
Ik vind hem best snel zoomen. Soms te snel. Het eerste stapje duurt voor je gevoel even maar dan zoomt hij vaak voorbij het punt waar ik hem wil hebben.
Jammer dat je een eind uit de buurt woont, anders had je hem uit kunnen proberen.

Op youtube kun je ook veel vinden, ook voorbeeldfoto's op flickr.

En nog wat url's

http://www.photographyblog.com/reviews/panasonic_lumix_dmc_fz38_review/specifications/

http://www.wehkamp.nl/beeld-geluid/camera-accessoire/superzoom-camera/panasonic-dmc-fz38-digitale-compact-camera/C12_N07_N79_731050/

Jammer... :( Groningen is inderdaad een beetje te ver maar bedankt voor het meedenken :)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp