duckie schreef:
Dat waterdichte is ook zonder de spray van Alex ok. Ik heb ooit 1 keer een AW hoes uit mijn toenmalige NOVA AW2 gehaald en er nooit meer zo mooi in gekregen. Echter alle andere tassen hebben in de regen, in de blubber en op natte watervelden gelegen, nog nooit een druppel in de tas gehad, en die AW hoes nooit gebruikt. Maar het kan geen kwaad.
Ik heb laatst een Fjall Raven schoudertas gekocht om alleen een body met lens mee te nemen, want soms is mijn Stealthreporter toch te groot.
Geen enkele bescherming tegen stoten, maar dat ligt toch gewoon aan hoe je ermee omgaat. Je laptop, telefoon ed doe je ook gewoon in een Eastpak die overal neer geflikkerd wordt. Kijk maar eens in gangen op scholen.

Maar ik raad je in ieder geval wel een echt fotomerk te nemen ivm draagconfort, intiutieviteit, bescherming en niet alleen tegen het weer.
Dus Crumpler, Kata, Lowepro, Thinktank, Domke, Billingham.
Delsey, Samsonite en HAMA (*&*#$%@$%^^*(*)(^%#@%^#) en Vanguard niet! Ik neem ook geen Lowepro, Kata, Thinktank en Crumpler voor koffers en reistassen.

leg mij es uit wat er zoal mis is met een delsey rugzak? en de andere merkjes?
en dan ff vanuit het perspectief bekeken van de gemiddelde amateur-fotograaf.. zelf gebruik ik allang geen tassen meer, maar die delsey heeft meerdere malen de grond gezien in allerlei vloeibare, bevroren of modderige toestanden, en nog nooit geen ene krimp gegeven..
crumpler.. prachtig, maar w.s. vet en vet boven het 100 euri budget van ts..
ik heb hier ook nog allerlei alu koffers liggen, die top of the bill zijn, maar die blijven ook hoofdzakelijk thuis, als ik ze niet echt nodig heb.. mie luff travelling light weet je..

alu koffer is mooi om je zooi in een koffer in de kofferbak te leggen als je ergens heen moet, maar ermee rondzeulen tijdens evenement of weet ik veel, i don´t think so..
als het echt shitterig begint te worden, dan neem ik die spullen nog wel mee, maar over het algemeen, is zowat iedere tas geschikt om mee te nemen.. komt nog bij, dat je vanuit de tas niet kunt fotograferen..of ik moet eea niet goed begrepen heben, dat kan ook nog altijd natuurlijk..
beter kan altijd, maar je mag wel wat flappen op de toonbank neerpleuren..
wat ik gebruik?
cam+ lens om de schouder, en een pouch of konttas voor het wat langere tele-gedoe..en dan moet ik al echt naar iets specifieks gaan, waarvan ik weet, dat ik beide lenzen nodig heb..