Het is 17 mei 2025 06:11

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Auteur fotorugzak
 fotorugzak
BerichtGeplaatst: 15 dec 2010 12:04 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Dag allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe fotorugzak.
Het liefst zou ik 1 willen waar ook nog plaats genoeg is voor andere dingen mee te nemen, zoals trui enzo... en wat mij ook wel handig lijkt is, dat ik de camera langs de zijkant er uit kan halen.
Ik heb nu nog maar 1 lens (18-105) maar zou mss nog 2 nieuwe lenzen bijkopen (50 en 70-300 of 105 macro).

Ik heb al eens rondgekeken en kom uit bij de lowepro fastpack.
Iemand hier ervaring mee? Of iemand die andere rugzakken kan aanbevelen?

Alvast bedankt!

Nolton xx

PS: prijs liefst niet veel hoger dan €100;)

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 fotorugzak
BerichtGeplaatst: 15 dec 2010 14:51 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Kijk eens in het ass. van Lowepro ;)
Meer dan genoeg keuze in rugzakken. Met de zgn slingshot slinger je de rugzak naar voren en kun je zo bij je cam.
bvb deze ;
http://www.kamera-express.nl/Tassen-kof ... rey.htmkun je in het bovenste vak ook nog je trui kwijt :D

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 fotorugzak
BerichtGeplaatst: 15 dec 2010 15:45 
Lid
Fotografie

Inderdaad gewoon even tussen de beschikbare modellen zoeken. Je lijkt aardig te weten wat je wel wilt hebben / verwacht van een rugtas, dus dan moet het maken van de keuze niet zo moeilijk meer zijn :)

fotorugzak
BerichtGeplaatst: 15 dec 2010 17:01 
Lid
Fotografie

Flipside en fastpack zijn wel aan te raden als ook de primus. Ik zou de slingshot laten voor wat het is, een tas voor erbij maar niet voor primair gebruik.

Ik zelf kies liever voor een gewone rugzak zoals mijn Computrekker Plus AW maar ik wil een nog veel grotere, want idd neem ik voor een dagje weg ook eten, en kleding mee voor meerdere weersoorten. Maar goed dat is mijn probleem. En mijn vrouw uitleggen waarom ik nog een tas moet hebben :)

fotorugzak
BerichtGeplaatst: 15 dec 2010 19:05 
Lid
Fotografie

ben zelf niet zo´n rugzak-fanaat, maar ik heb hier nog altijd een delsey-foto-rugzakkie liggen..ik neem hem bijna nooit meer mee, en momenteel wordt hij als opslag gebruikt.. :blush

heb hem toendertijd wel geimpregneerd met spray, en de kwaliteit is gewoon erg goed..

voordeel is ook nog, dat hij niet opvalt..(schreeuwigere teksten met merken erop, of iets wat doet denken aan iets waar foto-gear inzit is een uitnodiging voor het dievengilde), maar ik zou persoonlijk opteren voor een sort of domkeye bag, je blijft zodoende low-profile, en je kan er van alles en nog wat inproppen.. :up

heb zelf een lowepro-flip-geval gehad, ik geloof een aw-200 of zo, maar die was al snel wat klein voor mij, aangezien een 70-200 daar niet in past..(en een body met grip erop wordt ook al snel proppen..)

lowepro vind ik wel ontzettend goed, het spul kan veel aan, maar ik impregneerde zelf altijd nog es extra de tas..(spuitbusjes zijn voor ene prikkie te koop bij bv kruidvat oid...)

toch handig, als je door shitweer overvallen wordt, en de druppels rollen van je tas af.. :upc

groetjes, Alex!

fotorugzak
BerichtGeplaatst: 15 dec 2010 19:13 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Als ik een tas zoek, ga ik naar een grote fotozaak, die tassen op voorraad hebben.
Neem wat spullen mee die je er in wilt hebben, en passen maar.... :)

fotorugzak
BerichtGeplaatst: 15 dec 2010 21:00 
Lid
Fotografie

Dat waterdichte is ook zonder de spray van Alex ok. Ik heb ooit 1 keer een AW hoes uit mijn toenmalige NOVA AW2 gehaald en er nooit meer zo mooi in gekregen. Echter alle andere tassen hebben in de regen, in de blubber en op natte watervelden gelegen, nog nooit een druppel in de tas gehad, en die AW hoes nooit gebruikt. Maar het kan geen kwaad.

Ik heb laatst een Fjall Raven schoudertas gekocht om alleen een body met lens mee te nemen, want soms is mijn Stealthreporter toch te groot.

Geen enkele bescherming tegen stoten, maar dat ligt toch gewoon aan hoe je ermee omgaat. Je laptop, telefoon ed doe je ook gewoon in een Eastpak die overal neer geflikkerd wordt. Kijk maar eens in gangen op scholen. :)

Maar ik raad je in ieder geval wel een echt fotomerk te nemen ivm draagconfort, intiutieviteit, bescherming en niet alleen tegen het weer.

Dus Crumpler, Kata, Lowepro, Thinktank, Domke, Billingham.

Delsey, Samsonite en HAMA (*&*#$%@$%^^*(*)(^%#@%^#) en Vanguard niet! Ik neem ook geen Lowepro, Kata, Thinktank en Crumpler voor koffers en reistassen. :)

fotorugzak
BerichtGeplaatst: 15 dec 2010 22:12 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Heb zelf diverse tassen, de enigste rugzak die ik heb is een Lowepro Rover AW II en die bevalt top! Het is wel een rugzak die ten opzichte van een slingbag, meer geschikt is voor de zwaardere wandelingen waarbij ook gefotografeerd wordt. De Slingbag is meer voor iemand die tijdens het fotograferen ook nog een stuk wil lopen. Bij de Rover moet de tas van de rug af voordat je er iets uit kan halen en je hebt een erg groot vak over voor overige materialen. In de tas is ruimte voor een 7D met 24-70 f2,8 gemonteerd, met daarbij een losse 70-200 f2,8, een flitser en een 50mm 1,8. In het grote vak kun je dan nog van alles kwijt, denk aan een lunchpakker, flesje drinken en een extra fleese, uiteraard zijn er ook nog extra vakjes voor de extra accu´s en geheugenkaartjes. Het draagcomfort is ERG hoog, vergelijkbaar met een goede 60 liter backpack.

fotorugzak
BerichtGeplaatst: 15 dec 2010 22:39 
Lid
Fotografie

bobvanduin schreef:
Heb zelf diverse tassen, de enigste rugzak die ik heb is een Lowepro Rover AW II en die bevalt top! Het is wel een rugzak die ten opzichte van een slingbag, meer geschikt is voor de zwaardere wandelingen waarbij ook gefotografeerd wordt. De Slingbag is meer voor iemand die tijdens het fotograferen ook nog een stuk wil lopen. Bij de Rover moet de tas van de rug af voordat je er iets uit kan halen en je hebt een erg groot vak over voor overige materialen. In de tas is ruimte voor een 7D met 24-70 f2,8 gemonteerd, met daarbij een losse 70-200 f2,8, een flitser en een 50mm 1,8. In het grote vak kun je dan nog van alles kwijt, denk aan een lunchpakker, flesje drinken en een extra fleese, uiteraard zijn er ook nog extra vakjes voor de extra accu´s en geheugenkaartjes. Het draagcomfort is ERG hoog, vergelijkbaar met een goede 60 liter backpack.

flesje drinken is altijd handig.. :rof

fotorugzak
BerichtGeplaatst: 15 dec 2010 23:10 
Lid
Fotografie

duckie schreef:
Dat waterdichte is ook zonder de spray van Alex ok. Ik heb ooit 1 keer een AW hoes uit mijn toenmalige NOVA AW2 gehaald en er nooit meer zo mooi in gekregen. Echter alle andere tassen hebben in de regen, in de blubber en op natte watervelden gelegen, nog nooit een druppel in de tas gehad, en die AW hoes nooit gebruikt. Maar het kan geen kwaad.

Ik heb laatst een Fjall Raven schoudertas gekocht om alleen een body met lens mee te nemen, want soms is mijn Stealthreporter toch te groot.

Geen enkele bescherming tegen stoten, maar dat ligt toch gewoon aan hoe je ermee omgaat. Je laptop, telefoon ed doe je ook gewoon in een Eastpak die overal neer geflikkerd wordt. Kijk maar eens in gangen op scholen. :)

Maar ik raad je in ieder geval wel een echt fotomerk te nemen ivm draagconfort, intiutieviteit, bescherming en niet alleen tegen het weer.

Dus Crumpler, Kata, Lowepro, Thinktank, Domke, Billingham.

Delsey, Samsonite en HAMA (*&*#$%@$%^^*(*)(^%#@%^#) en Vanguard niet! Ik neem ook geen Lowepro, Kata, Thinktank en Crumpler voor koffers en reistassen. :)

leg mij es uit wat er zoal mis is met een delsey rugzak? en de andere merkjes?

en dan ff vanuit het perspectief bekeken van de gemiddelde amateur-fotograaf.. zelf gebruik ik allang geen tassen meer, maar die delsey heeft meerdere malen de grond gezien in allerlei vloeibare, bevroren of modderige toestanden, en nog nooit geen ene krimp gegeven..

crumpler.. prachtig, maar w.s. vet en vet boven het 100 euri budget van ts.. :angel

ik heb hier ook nog allerlei alu koffers liggen, die top of the bill zijn, maar die blijven ook hoofdzakelijk thuis, als ik ze niet echt nodig heb.. mie luff travelling light weet je.. :D alu koffer is mooi om je zooi in een koffer in de kofferbak te leggen als je ergens heen moet, maar ermee rondzeulen tijdens evenement of weet ik veel, i don´t think so..

als het echt shitterig begint te worden, dan neem ik die spullen nog wel mee, maar over het algemeen, is zowat iedere tas geschikt om mee te nemen.. komt nog bij, dat je vanuit de tas niet kunt fotograferen..of ik moet eea niet goed begrepen heben, dat kan ook nog altijd natuurlijk..

beter kan altijd, maar je mag wel wat flappen op de toonbank neerpleuren..

wat ik gebruik?

cam+ lens om de schouder, en een pouch of konttas voor het wat langere tele-gedoe..en dan moet ik al echt naar iets specifieks gaan, waarvan ik weet, dat ik beide lenzen nodig heb..

fotorugzak
BerichtGeplaatst: 16 dec 2010 00:41 
Lid
Fotografie

Delsey is net zoals Samsonite en andere koffer producenten ook maar in de lucratieve cameramarkt gestapt. Met optisch gelijkwaardige producten en een kwalitatief goede bouw ed. Maar en nu komt het, uit diverse tests ed komt toch naar voren dat ergonomie ed net je van het is ed.

Crumpler is eigenlijk de enige die in fotografie land is terecht gekomen en succesvol is als niet fototassen fabrikant.

Toen Domke, Billingham ed al jaren bezig waren waren er ook mensen die toch een rugzak ed wilde. Lowealpine rugzak ontwerpers zijn weggehaald en onder een nieuwe merknaam aan de gang gegaan. Zij het draagstel, de fotografen de wensen en indeling. Zo heeft Kata een achtergrond in fotojournalistiek en film werk, en in haar gamma, kevlar helmen en scherfvesten met PRESS erop. Die heritage vind je nogsteeds terug in hun ontwerpen. Ergo het zijn tassen voor gebruik met kennis van andere onderdelen. Terwijl Delsey gewoon een koffer en reistassen fabrikant is en er tassen bij is gaan maken.

Echter zoals ik al zei, ik heb al meer dan 6 jaar 7 abonnementen op engelse fotobladen en nog nooit hebben de Kata's, Lowepro's ed verloren hooguit van elkaar. De Samsonite, HAMA, en Delsey en Vanguard krijgen alleen een goed woordje ivm de kostprijs, nooit om hun goede ontwerp, techniek, slimmigheden ed.

Dat betekent niet dat je die tassen niet moet kopen. Maar zoals Bob aangeeft bij zijn Rover, het draagcomfort heeft oa te maken met de heupriem die verstelbaar is, en je kunt er allerlij S&F dingen nog aanhangen. Een reden voor mij oa om van mijn Computrekker naar de Plus versie te gaan en ik loop nu gemakkelijk met meer dan 30Kg op mijn rug met daarbij nog een Manfrotto 055 en een Walkstool erbij. Veel gewicht maar je merkt er niets of vrijwel niets van. En dat komt door de rugzakken achtergrond en de opslag door fotografen.

Ik zou zelf ook een tas kunnen gaan bouwen als ik tassenboer was, lekker in een bestaande lijn. Ff een rugzakje aanpassen, met oranje binnenvoering, en padding, de gaatjes voor de ook door anderen verzonnen Ipod zakjes en oordopjes kabels zaten er toch al in Et Voila een foto tas.

Maar iedereen mag van mij van alles kopen, maar wat voor Sigma spul, niet alles maar wel veel, en HAMA, Vanguard en nog een paar van die 'Trust/Sitecom' fotomerken worden gekocht en vrij snel toch vervangen door datgene wat je eigenlijk wilde maar geen geld voor opzij wilde zetten.

Daar ging het mij om Alex :)

fotorugzak
BerichtGeplaatst: 16 dec 2010 00:47 
Lid
Fotografie

...en vaak is goedkoop ook duurkoop.

We kopen voor een klein vermogen aan camera + lenzen en besparen vervolgens op de rest...

....om er vervolgens achter te komen dat dit eigenlijk slecht geïnvesteerd geld is geweest (dit geldt ook voor de camera + lenzen, want in plaats van 1 keer goed spul te kopen, gaan we liever voor twee keer upgraden).

:)

fotorugzak
BerichtGeplaatst: 16 dec 2010 01:20 
Lid
Fotografie

Henry schreef:
...en vaak is goedkoop ook duurkoop.

We kopen voor een klein vermogen aan camera + lenzen en besparen vervolgens op de rest...

....om er vervolgens achter te komen dat dit eigenlijk slecht geïnvesteerd geld is geweest (dit geldt ook voor de camera + lenzen, want in plaats van 1 keer goed spul te kopen, gaan we liever voor twee keer upgraden).

:)

doen we met camera's ook iedere paar jaar weer.. ;) upgraden, upgraden en nog es upgraden.. als pro-lensje versie II uitkomt met alweer die nieuwere en betere VR of IS,en extra magic nano-crystal APO coating, supersnelle usm, of weet ik veel, dan rennen we ook om ter hardst naar de winkel want die ene ultieme lens, zal ook wel dat ene ultieme shot geven..tsja, die 'ouwe' was ineens toch ineens een heel pak onscherper, onhandiger, slechter, he? ;) :rof

het ging hier trouwens om rugtassen, en rugtassen zijn sowieso nooit ergonomisch, of handig bereikbaar.. je moet de zooi van je rug afgooien, de tas op de grond zetten, openmaken, en naar je lensje op zoek.. welk vakje dan je lens in zit, maakt dan ook niet meer uit.. :D

30 kg aan foto-equipment op mijn rug, zie ik nog niet zo direct zitten..mensen zijn veelal geneigd om teveel zooi mee te nemen, iedere mm in bereik schijnt gecovered te moeten worden..(denkt men toch), terwijl dat juist helemaal niet nodig is..

ik zie er genoeg een hele middag door de dierentuin of pretpark rondzeulen, met staief in de hand (op klaarlichte dag), en een full-backpak op hun rug, zuchtend en puffend......

30 kg, ik zou echt niet weten, wat ik daar allemaal mee zou mee moeten doen.. :D

voor die paar keer dat ik aan de wandel ga met een tassie, kan het best wel een tikkie goedkoper..nog nooit 1 enkel probleempje gehad..

op camera's en lenzen wordt ook bespaard, en da's maar goed ook, want de rekeningen moeten ook nog betaald worden.. heb er nog weinig met een d3x zien rondlopen, met een setje van een paar 10-duizend in de rugtas..het kan wel natuurlijk, maar het hoeft niet.. en dat geldt eigenlijk voor alles..

fotorugzak
BerichtGeplaatst: 16 dec 2010 08:20 
Lid
Fotografie

Geen idee waar jewoont, maar bij kamera express hebben ze heel veel tassen. neem je spullen mee en passsen maar. Ook goed op je rug nemen, stop hem dan goed vol want je neemt altijd teveel gewicht mee, een flesje water en een appel kun je goed gaan voelen als je tas niet lekker zit.

Ik heb zelf geen zij vak, dit geeft alleen de mogelijkheid op een extra diefstal plaats, dat is een nadeel, voordeel is natuurlijk lekker snel pakken en dergelijke. Als ik fotografeer wissel ik niet zo vaak, ik ga vogels fotograferen of landschappen, maar zelde allebei. De camera gaat dan 1 keer uit mijn tas, en bij de auto er weer in.

Ik heb het vermoeden dat die zijvakken vooral interessant zijn omdat de verkopers dat interessant vinden.

fotorugzak
BerichtGeplaatst: 16 dec 2010 13:22 
Lid

ik heb een naneu pro militari ops large.
normale prijs rond de 100 euro, ik heb hem in promotie 50 euro betaald bij konijnenberg.
bij mij past er een D80body in met daarop nikkor 70-300 en zonnekap. plus nog 3 lenzen en flits.
nog een part vak voor lunch en drinken en vakjes voor oa accu's en dergelijke.

jeff

fotorugzak
BerichtGeplaatst: 16 dec 2010 13:28 
Lid
Fotografie

Nagtie schreef:
Ik heb zelf geen zij vak, dit geeft alleen de mogelijkheid op een extra diefstal plaats, dat is een nadeel, voordeel is natuurlijk lekker snel pakken en dergelijke. Als ik fotografeer wissel ik niet zo vaak, ik ga vogels fotograferen of landschappen, maar zelde allebei. De camera gaat dan 1 keer uit mijn tas, en bij de auto er weer in.

Ik heb het vermoeden dat die zijvakken vooral interessant zijn omdat de verkopers dat interessant vinden.

nou nou nou.....probeer je nu je eigen mening als feit weer te geven? Omdat jij het niet fijn vind is het enkel een verkoop truuk. Er zijn wel een heeeele boel mensen die een slingbag met zij opening gebruiken omdat het gewoon goed werkt.

fotorugzak
BerichtGeplaatst: 16 dec 2010 13:39 
Lid
Fotografie

Maar Bob, ik geloof dat een flipside dus die gene die om je heup draaid, handiger is dan dat je je dure camera half naar achteren hangend uit je tas moet frunikken en terug is nog moeilijker.

Voor dit soort werk heb ik juist een Toploader gekocht.

Voor diefstal of er juist tegen zijn vind ik ook niet relevant, ik geloof nooit dat men zo makkelijk een tas openritst en graait.

Een rugzak ik voor vervoer, paraattassen zijn voor snel pakken en terug steken. Als je dat wilt is een slingshot misschien toch beter EN een rugzak. Of een toploader achtig systeem EN een rugzak. Ik raad in ieder geval een kleinere tas EN een grotere rugzak aan ipv een hollandsche koopgeest achtige hybride oplossing aan die uiteindelijk toch tot een andere koop leidt.

Ik ben het verder met Alex eens dat je met een grote tas teveel mee gaat of wilt nemen.

Echter als ik op stap ga met volle bepakking, dan heb ik filters, eten, drinken, kleding, stoeltjes statieven ed bij me omdat ik dat wil kunnen gebruiken. Kan ik dichtbij komen of weet ik expliciet wat ik wil dan neem ik uiteraard gewoon alleen mijn statief met draagriem en een kleine schoudertas mee. De Toploader icm met mijn S&F harnas en riem kan ik dus in diverse combinaties samenstellen. Echter zou ik ook nog wel een Slinshot willen in de 200 formaat of zo omdat een Stealthreporter goed is maar alleen voor foto spul en sleutels, telefoon ed, maar een apartvakje voor andere zaken.

Ach ik moet gewoon de gehele lijn van LP kopen, ben ik van alle gezeur af.

Alhoewel dan krijg ik misschien last van mijn vrouwelijke hormonen en kan ik niet kiezen :)

fotorugzak
BerichtGeplaatst: 16 dec 2010 14:25 
Lid
Fotografie

duckie schreef:

Ach ik moet gewoon de gehele lijn van LP kopen, ben ik van alle gezeur af.

Alhoewel dan krijg ik misschien last van mijn vrouwelijke hormonen en kan ik niet kiezen :)

Jeroen, vind je niet dat je al last hebt van je vrouwelijke hormonen als je zoveel tasjes wil kopen :proost erg mannelijk vind ik het in ieder geval niet klinken :sar

Ben zelf ook aan het kijken voor een nieuwe tas. Deze tas gaat voornamelijk dienen als opslag thuis en zal meegaan met autotripjes waarbij hij lekker in de achterbak of op de bijrijdersstoel zal blijven liggen. Toch lijkt het er op dat het een rugtas gaat worden van Lowepro, de vertex 300AW. Deze krijgt voor mij de voorkeur boven schoudertassen omdat je bij de Vertex erg veel ruimte hebt naast elkaar ipv boven elkaar, dus in 1 oogopslag alles bereikbaar zonder eerst andere dingen aan de kant te moeten doen. Deze tas krijgt iets minder goede cijfers voor draagcomfort maar dat is bij mij voor ondergeschikt belang, daar heb ik immers de Rover AW II voor.

fotorugzak
BerichtGeplaatst: 16 dec 2010 14:42 
Lid
Fotografie

Jezus wat is de website traag van DeGreef-partner.nl

fotorugzak
BerichtGeplaatst: 16 dec 2010 15:00 
Lid
Fotografie

Ik heb gewoon de site van lowepro als basis en laat me als er nieuwe folders zijn, me lekker voorzien van materiaal.

De Greef heb je alleen mee te maken als je via de site van LP mailt, dan wordt je gemaild of gebeld via de greef, maar verder weten ze nog minder dan dat er op de site vermeld wordt. :)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Ga naar pagina 1, 2  Volgende