jouw sony heeft ingebouwde beeldstabilisatie, dus je hebt geen OS-versie nodig.. komt nog bij, dat die nieuwe sigma OS-versie echt veel meer kost, en dan wordt het prijsverschil met een sony 70-200 2.8 G-SSM wel erg klein..gewoon lekker omkijken naar een non-OS versie, en dat ding is gewoon erg goed..weliswaar geen waethersealing, maar ja, het verschil moet ergens in zitten nietwaar.. er wordt wel es wat gemiept over ´softness´ op f/2.8, maar da´s voornamelijk op allerlei testsites, en zeg nou zelf, hoevaak heb je F/2.8 nodig..? ik zit ook wel eens op F/2.8 maar dan is het voornamelijk binnen, en bij slecht licht, en dan valt die ´softness´ eigenlijk helemaal niet zo heel erg op..stevig gebouwd ding, en het kan echt wel tegen een stootje.. (heb vorig jaar eens mijn a200 met de sigma 70-200 2.8 een eind in het weiland gepleurd, omdat de supersteadyshot voor de kl.te was, met als gevolg dat de sigma van de lensmount afbrak, de camera kaduuk was, maar de sigma zat nog gene krasje op..
veel value for money..
enneh, mijn avatar is niet gesjopt..
usm is retesnel, en stil.. wel heb je wat meer accu-verbruik, want dat motortje moet wel aangestuurd worden natuurlijk, maar veel verschil qua ´sprit´ in je accu´s is er niet te merken hoor.. met een grip en 2 accuutjes kun je behoorlijk vele pics schieten..
ter vergelijking.. deze sigma wegt ongeveer evenveel als mijn leica 180mm 2.8 prime, en toch heb ik meer houvast, meer grip en draagcomfort met die sigma dan met die leica.. al zal de body ook wel en verschil maken denk ik.. de statief-mount zit weliswaar wat dicht op de lens, maar da´s een westie van wennen.. als je er echt last van hebt, is die in no-time te verwijderen.. zorg wel dat je hem niet kwijtraakt, want die dingen zijn redelijk duur om te vervangen..(heb het gelukkig nog niet zelf meegemaakt, want ik laat hem er altijd op zitten..)
ik zeg altijd maar, een zware is je ware..