Het is 11 jun 2024 08:25



Auteur Welke combinatie is voor mij het best. (Camera + Lens)
 Welke combinatie is voor mij het best. (Camera + Lens)
BerichtGeplaatst: 28 okt 2008 12:53 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 18
Bezwaar bewerken: Nee
Hallo.

Wie help mij met de keuze tussen onderstaande Camera's
Vooral weinig ruis, goed objectief, snelle autofocus, en in mindere mate het aantal FPS vindt ik
belangrijk. Bij welke van onderstaande opties krijg ik het meeste waar voor mijn geld.
Ook alternatieven met ongeveer dezelfde prijs zijn welkom.

1. Sony DSLR-A350 met Sony 16-105mm F 3.5-5.6 DT en Sigma 70-300mm F4.0-5.6 DG Macro
sony
2. Canon EOS 40D + 17-85mm IS
3. Canon EOS 40D + 18-55 IS + 55-250 IS
4. Nikon D90 18-105mm VR Kit

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

Groeten
Karel


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Welke combinatie is voor mij het best. (Camera + Lens)
BerichtGeplaatst: 28 okt 2008 17:28 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 769
Woonplaats: assen
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
ik zou persoonlijk kijken wat je zelf het beste in de hand ligt, en wat je zelf fijn vind. probeer ze in een winkel uit. ik denk dat de nikon en de canon bijna niet voor elkaar onder doen. van de sony weet ik het niet.

persoonlijk zou ik voor de canon gaan. maar dat komt omdat ik altijd al een canon had.

tevens komt mischien de canon 5d binnen je budget als je even nog wacht. dan heb je een full frame.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Welke combinatie is voor mij het best. (Camera + Lens)
BerichtGeplaatst: 28 okt 2008 18:46 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 31598
Woonplaats: Schagen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Qua ruis zou mijn optie op de 40D vallen ten opzichte van de ander twee merken. Zou dan voor de tweede optie persoonlijk opteren, omdat de 17-85 een zeer fijne lens is die veel beter presteert tov 18-55 IS.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Welke combinatie is voor mij het best. (Camera + Lens)
BerichtGeplaatst: 28 okt 2008 20:25 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Moeilijk... ik zou het eerlijk gezegd niet weten :S

Ik weet niet hoe de verschillende opties ten opzichte van elkaar presteren. Dit moet wel te vinden zijn op het www :)
Wat ik wel weet is dat de ruisbeheersing van de Canon 5D (wel een full frame camera), de Nikon D200 en Nikon D300 gewoonweg goed is. Uiteraard is die van de Canon 5D mark II en de D700 nog iets beter...

Voor goede objectieven:
- Canon: de professionele lenzen (met name de L IS serie) schijnt heel goed te zijn.
- Nikon: de professionele lenzen zijn echte toppers, maar ook bijvoorbeeld de 50mm f/1.8

Ben alleen bang dat de bodies inclusief professionele lenzen iets boven je budget zijn... Ik snap dan ook je lenskeuzes bij de verschillende bodies niet zo goed. Ik zou gelijkaardige lenzen verwachten...

Zelf zou ik als je voor kwaliteit gaat niet snel voor een 18-200 lens kiezen. Is toch een compromis...

Misschien is nog wel het beste advies:
- ga naar een winkel
- houd de camera eens in de hand
- speel een beetje met de knopjes
- maak een keuze
Denk dat er weinig verschil zit in de kwaliteit.

Voor het geval je veel meer geld wilt investeren in deze hobby / dit zwarte gat, dan kun je beter kiezen voor kwalitatief goede lenzen en een mindere body. Een body veroudert snel, goede lenzen gaan lang mee (en behouden relatief goed hun waarde).

:)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Welke combinatie is voor mij het best. (Camera + Lens)
BerichtGeplaatst: 28 okt 2008 22:36 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 18
Bezwaar bewerken: Nee
Bedankt voor de reacties.
Alle combinaties liggen rond de 1000 euro. Het verschil in kwaliteit van de lenzen
komt door de prijs van de body. Wanneer zoals bij de Sony de body goedkoper is heb je meer ruimte over voor lenzen. Nikon heeft de duurste body dus komt alleen de kit lens in aanmerking.

Ps heb zoveel mogelijk gekeken naar gelijke lenzen, alleen bij de Nikon hou ik daar geen budget voor over

Groeten
Karel


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Welke combinatie is voor mij het best. (Camera + Lens)
BerichtGeplaatst: 28 okt 2008 22:57 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ben je nu eerlijk gezegd een beetje kwijt ;)

Je hebt gekeken naar gelijke lenzen: waarop heb je de gelijkheid dan gezocht?
- brandpuntsafstanden verschillen (16-105mm, 70-300mm versus 17-85mm versus 18-55mm + 55-250mm versus 18-105mm)
- lichtgevoeligheid van de lenzen?
- kosten van de lenzen (heb de prijzen niet bij de hand, maar denk dat de prijzen ook verschillen. Klopt ook omdat de prijzen van de bodies verschillen)

Je kunt ook combinaties maken enkel gebaseerd op verschillende Sony op verschillende Canon of op verschillende Nikon bodies. Als je die combinaties in de hand houdt, dan zul je zie dat de gewichtsverdeling minder goed is als je een goedkope body combineert met een toplens (met name in het telebereik worden deze lenzen zwaar).

Canon heeft een enorm arsenaal aan lenzen, Nikon heeft al minder keuze en Sony nog minder.
Tweedehands lenzen zijn er veel te koop van het merk Canon en Nikon. Ook third party leveranciers (Sigma, Tokina, etc.) maken lenzen voor deze bodies.
De topspullen doen nauwelijks voor elkaar onder.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Welke combinatie is voor mij het best. (Camera + Lens)
BerichtGeplaatst: 29 okt 2008 16:21 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 18
Bezwaar bewerken: Nee
@Henry
Je hebt gekeken naar gelijke lenzen: waarop heb je de gelijkheid dan gezocht?
Je hebt wel een beetje gelijk. Dit gaat eigenlijk alleen op voor de Canon met 17-85
en de sony met 16-105. Dit zijn volgens mij "mooie"" lenzen. Bij de Sony is dan de 70-300
een extraatje maar wel een standaardlens. De 18-55IS en de 55-200IS voor Canon zijn natuurlijk van een andere kwaliteit als de 17-85IS. Had dit alternatief erbij gezet i.v.m. het grotere tele bereik. Ben wel benieuwd wat dan het verschil in kwaliteit precies is.
Bij de Nikon D90 met 18-105VR is het zo dat dit de enige combinatie is die binnen budget blijft, heb hier dus niet de mogelijkheid om er een betere lens aan toe te voegen.

Hoop dat je me na deze uitleg weer een beetje kunt volgen.

Groeten
Karel


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Welke combinatie is voor mij het best. (Camera + Lens)
BerichtGeplaatst: 29 okt 2008 18:30 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik heb de rode draad weer te pakken :D

De technische kwaliteit van de foto wordt (in mijn ogen) in bepangrijke mate bepaald door de kwaliteit van het glaswerk. Als het glaswerk goed is, is het beeld op de sensor goed. De sensor met achterliggende logica registreert alleen maar het opvallend licht.

Goedkoop glaswerk bevat "lensfouten" die weer resulteren in bijvoorbeeld het eerder zichtbaar worden van het paarse spook, weglopende lijnen, softe beelden... etc. etc.
Dure lenzen hebben niet alleen beter glaswerk, ook de mechanische constructie is beter en ook is de lichtgevoeligheid beter. Lenzen worden niet zo vaak vervangen als camerabodies.

Een camerabody heeft geen lang leven. Bijna elke twee jaar verschijnt er weer een nieuw model body die weer beter presteert op een aantal vlakken, zoals:
- aantal pixels (hot topic van de afgelopen periode)
- betere ruisonderdrukking (hot topic van deze tijd)
- snellere processingtijd (meer fps)
- zuiniger omgang met energie
en waaraan nieuwe features zijn toegevoegd
- denk aan live view

Ik zou persoonlijk kiezen voor beter glaswerk en een mindere body. Over (bijvoorbeeld) 2 jaar is je huidige body dan weer "oud" en begint het verlangen te ontstaan naar het nieuwste model (tenminste... dat is wat ik regelmatig zie gebeuren). Ook kun je vaak goed overweg met de functies van een mindere body en heb je al die extra knopjes niet nodig.

:)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Welke combinatie is voor mij het best. (Camera + Lens)
BerichtGeplaatst: 29 okt 2008 19:11 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 18
Bezwaar bewerken: Nee
Wederom bedankt voor de reactie.

gtoeten
Karel


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Welke combinatie is voor mij het best. (Camera + Lens)
BerichtGeplaatst: 23 maart 2009 09:44 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 20
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Of je spaart iets door en je koopt bij foto konijnenberg een Nikon D90 18-105 VR + VR 70-300 voor € 1279,00.
Dan heb je een dijk van een combi voor een redelijke prijs.

Gideon


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed