Moeilijk... ik zou het eerlijk gezegd niet weten

Ik weet niet hoe de verschillende opties ten opzichte van elkaar presteren. Dit moet wel te vinden zijn op het www

Wat ik wel weet is dat de ruisbeheersing van de Canon 5D (wel een full frame camera), de Nikon D200 en Nikon D300 gewoonweg goed is. Uiteraard is die van de Canon 5D mark II en de D700 nog iets beter...
Voor goede objectieven:
- Canon: de professionele lenzen (met name de L IS serie) schijnt heel goed te zijn.
- Nikon: de professionele lenzen zijn echte toppers, maar ook bijvoorbeeld de 50mm f/1.8
Ben alleen bang dat de bodies inclusief professionele lenzen iets boven je budget zijn... Ik snap dan ook je lenskeuzes bij de verschillende bodies niet zo goed. Ik zou gelijkaardige lenzen verwachten...
Zelf zou ik als je voor kwaliteit gaat niet snel voor een 18-200 lens kiezen. Is toch een compromis...
Misschien is nog wel het beste advies:
- ga naar een winkel
- houd de camera eens in de hand
- speel een beetje met de knopjes
- maak een keuze
Denk dat er weinig verschil zit in de kwaliteit.
Voor het geval je veel meer geld wilt investeren in deze hobby / dit zwarte gat, dan kun je beter kiezen voor kwalitatief goede lenzen en een mindere body. Een body veroudert snel, goede lenzen gaan lang mee (en behouden relatief goed hun waarde).