Het is 21 jul 2025 14:18

Auteur 50 mm Canon 1.2
 50 mm Canon 1.2
BerichtGeplaatst: 08 apr 2013 19:17 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Wie heeft er ervaring met de 50 mm 1.2? Is die beter dan de plastic fantastic. Het prijsverschil waard?

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 50 mm Canon 1.2
BerichtGeplaatst: 08 apr 2013 19:20 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Lijkt me zeker beter.
Enerzijds, de 1.2 versie is L glas, en wordt vaak gerecenseerd als de beste 50mm onder de 50mm's van Canon.
De 1.8 (plastic fantastic) mist op een aantal punten wat volgens mij, het blijft een goedkoop lensje. Ondanks dat ie voor zijn prijs erg goed is.
Je gaat er sowieso op vooruit ;)
Zoek even op 'Canon 50mm 1.8 vs 50mm 1.2'. Vind je zat informative sites :)

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 50 mm Canon 1.2
BerichtGeplaatst: 08 apr 2013 22:33 
Lid
Fotografie

Ik meen een video van DigitalRev te hebben gezien, waarbij de 1.8, 1.4 en 1.2 getest werden.
Geloof dat 1.2 en 1.4 nagenoeg gelijk waren.

50 mm Canon 1.2
BerichtGeplaatst: 08 apr 2013 23:39 
Lid
Fotografie

Bij dit soort lenzen geldt het criteria "value voor money" niet, wan in dat geval wint de plastic fantastic altijd. Als je het geld hebt liggen en er voor wilt betalen, neem dan gewoon degene die de beste kwaliteit levert en zonder alle testen te hebben gelezen, durf ik het gokje te nemen dat dit de 1.2 lens zal zijn.

Update: Toch nog een testje op internet gezocht tussen de 50mm 1.8, de 1.4 en de 1.2-lens. Ik heb de conclusies gekopieerd en hierna geplaatst:
The 50 f/1.2 L is going to be purchased by those who want the best image quality they can get from f/1.2 to f/2, by those needing a more-pleasing background blur quality than the other two 50s deliver, by those requiring the least amount of lens flare in their results or by those who need/want the best quality (build) lens they can get. I can't say that the Canon EF 50mm f/1.2 L USM Lens is as great of a value as the 50 f/1.4, but I do think it is worth the price to serious photographers who need what it can deliver.

Bovenstaande tekst onderschrijft mijn eerdere conclusie. Een conclusie die ook van toepassing is op alle andere professionele lenzen. Jazeker, er zijn alternatieven beschikbaar, alternatieven die goede kwaliteit foto's afleveren tegen (veel) minder geld, maar als je gewoon de beste kwaliteit (bouwkwaliteit, optische kwaliteit, etc.) wilt hebben en bereid bent om daarvoor te betalen, dan zijn deze lenzen het geld gewoon waard :)

Laatst bijgewerkt door Henry op 09 apr 2013 00:29, in totaal 1 keer bewerkt.

50 mm Canon 1.2
BerichtGeplaatst: 08 apr 2013 23:59 
Lid
Fotografie

Ik denk dat het hier vooral interessant is hoevaak en hoe je hem wil gebruiken.

In extreem slechte licht omstandigheden is de 1.2 weer wat meer in het voordeel, al kun je je afvragen wat voor scherpte diepte je krijgt.

Ik gebruikte de 50mm F1.8 nooit, dus voor mij zou de 50mm F1.2 het niet waard zijn. OF het het waard is moet je zelf bepalen.

Waarom overweeg je hem aan te schaffen?

50 mm Canon 1.2
BerichtGeplaatst: 09 apr 2013 08:33 
Lid
Fotografie

Tsja,ik heb recent de overstap gemaakt van de F1.8 naar d F1.4. Dat vond ik al een grote stap. Hij bevalt me trouwens erg goed mbt de bouwkwaliteit en bokeh.
Tweedehands voor een aardige prijs kunnen kopen. Ik zou wel heel zeker moeten zijn dat ik de 1.2 veel ging gebruiken om dat verschil ervoor over te hebben. Dat kun jij echter alleen bepalen.

Succes met je keuze!

Arno

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp