Nuelle schreef:
Eigenwijs zijn is ook een goede eigenschap!
De canon die je wilt kopen is ook een "ouder" model. Die kan je dus relatief goedkoop aanschaffen. Verkopen van eigen gebruikte camera's levert altijd verlies op omdat de modellen zich toch vrij snel opvolgen. Zo heb ik eens binnen een jaar 2 camera's gekocht en verkocht. Ik had te snel een keus gemaakt en ben 2 keer gaan upgraden. En binnen zo'n korte tijd ging de waarde al rap achteruit.
Maar vergeet niet dat als je een canon koopt, of een nikon, je ook andere lenzen moet kopen. Je bent nu gewend aan een fijn bereik en als je dat weer gaat kopen dan zit daar natuurlijk een extra prijskaartje aan.
Waar loop je met je huidige camera tegenaan en wat vind je zo fijn met de canon?
Als ik de canon over neem, zitten daar twee lenzen bij. (en een grote tas)
Ik krijg geen fijne foto's met de Sony. Veel ruis, niet scherp en alleen met goed weer toonbare foto's(anders moet de iso weer omhoog en dat geeft zo snel ruis). En daar zal een groot gedeelte van aan mij liggen, maar zelfs met hulp was ik altijd ontevreden.
De canon geeft naar mijn idee minder ruis, is scherper en sneller. Of heel simpel gezegd, ik kan zelfs als enorme leek er toonbare foto's mee maken. Ik fotografeer vooral de honden en ook tijdens het trainen. Ze gaan niet zo snel als de windhonden, maar toch rap.
De planning was om volgend jaar, mocht ik na het afstuderen een baan vinden, een nieuwe camera te kopen, want zo vaak gebruikte ik hem niet. Maar nu ik al een aantal weken de Canon heb, vind ik het ineens weer leuk en pak ik dus heel vaak de camera. Daar hik ik eigenlijk tegen aan, als ik mijn Sony houd, dan blijft dat plan gewoon maar ik weet niet hoe vaak ik dan foto's blijf maken. Met de Canon zou ik eventueel door kunnen gaan tot ik echt toe ben aan wat beters qua body.
Dilemma dus. Het meeste zal tussen mijn oren zitten denk ik hihi