Als ik zijn foto's bekijk werkt hij erg veel met grote diafragma's.. Het is niet verplicht om dat met wielrenners te doen.. ook zie ik graag wie er achter de kopman rijd. Iemand die de rijders toch niet kent zal dat worst zijn natuurlijk, dat snap ik wel.
Met deze sporten heb je hem ook op sluitertijdvoorkeur waarschijnlijk.
Geef je de voorkeur aan diafragmavoorkeuze heb je weer geen controle over de mate van bevriezing (behalve met iso zie hieronder).
Met een telezoom lens krijg je sneller een wazige achtergrond.
Met een hogere iso kan ook weer een snellere sluitertijd gekozen worden (door het toestel of door jezelf) en met een lagere iso een langere sluitertijd.
Ik denk ook dat als je een telezoom hebt ingezoomd, met een snelle zelf gekozen sluitertijd, met een lage iso, dat het diafragma goed open staat (laag getal) en zo de minste scherptediepte hebt.. lijkt mij.
Hoop dat ik het zo een beetje compleet heb, misschien komt er nog wat aanvulling.
Met het meetrekken bevriest inderdaad alles meer, als de sluitertijd sneller word bij een laag getal diafragmavoorkeur. Als, deze veel sneller word. Het weersoort speelt ook parten.
Ik heb geen tientallen jaren ervaring en ook geen fotovakschool, dus iemand met meer tips lezen we graag