Allereerst
Hieronder de beoordeling van mijn kant:
Foto 1:
Ik vind op de eerste plaats het licht van links erg vervelend op de foto.
Verder had ik haar gezicht iets gedraaid zodat je een lange en een korte kant krijgt. Geeft iets meer spanning. Haar gezicht iets meer naar links voor haar.
Houding wel leuk, alleen persoonlijk houd ik niet zo van die schuine compo's
Foto 2:
dit vind ik de sterkste uit de serie. Maar dat komt meer omdat op deze foto naar mijn inziens de blik van haar puur overkomt. Op de andere foto's vind ik haar blik te geforceerd over komen.
Alleen toch wat details waar het net op gaat. Denk aan de hand op haar been, geen vuist maar maak haar hand mooi lang. Net als haar hand in haar haar. Verder haar hoofd mocht misschien iets meer recht. Maar dit laatste puntje is een discussiepunt denk ik.
Foto 3: Ik houd niet zo van die schuine compo. Verder de blik te gemaakt. Wel leuke houding met haar benen zo. Niet origineel, maar werkt wel goed altijd.
Foto 4: Die vuist onder haar hoofd kan je beter niet doen. Komt lomp over en niet vrouwlijk. Handen fotograferen bij een gezicht is heel moeilijk hoor. Maar probeer een hand nooit van de brede kant te fotograferen en zeker niet als vuist bij een vrouw. Had 'm dan subtiel langs haar wang haar hoofd laten onderstuinen of haar kin waar je mooi haar vingens uitgestrekt ziet.
Verder compo en haar houding kan mij niet trekken.
Foto 5: Weer vind ik persoonlijk de foto scheef en het lijkt net alsof ze naar voren valt. Vind ik niet prettig. Verder haar zithouding vind ik niet echt goed. En als je dit wilt behouden, dan de handen, vingers sierlijker en langer laten zien.
Ik hoop dat je er wat aan hebt. Een perfect portret maken helaas is zo makkelijk nog niet.
Gr,
Vincent