Het is 27 jul 2025 22:07

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur File 760...
 File 760...
BerichtGeplaatst: 19 apr 2012 22:58 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Een tijdje niet echt actief kunnen zijn hier...erg druk met het bewerken van een aantal shoots en een evenement, daarnaast op het werk nogal druk...geen inspiratie meer over voor de titel, dus de bestandsnaam maar als titel genomen :kauw

Maar toch even een resultaatje met jullie delen...erg benieuwd naar de reacties :D

Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 File 760...
BerichtGeplaatst: 19 apr 2012 23:46 
Lid
Fotografie

Ik maak vrienden vandaag :vlag

Muizentrappetjes in 't haar (boven voorhoofd), witte(re) vlekken onder de ogen en één plek op 't voorhoofd met detail, verder nauwelijks detail in de huid, prachtige ogen, ragscherp en fraaie lippen, compo ook goed en natuurlijk een beeldschoon model :up

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 File 760...
BerichtGeplaatst: 19 apr 2012 23:59 
Lid
Fotografie

Thanks voor reply's...@Elise...heb daar ook naar gekeken inderdaad...maar ratio-gek als ik ben, hield ik rechts van de foto dan niet genoeg ruimte over...liquify kreeg ik het ook niet mooier mee helaas.

had vooral de reactie van Erik wel een beetje verwacht ;) Vandaar ook de :D in post 1 ;)

Vind het namelijk ook lastig op dit formaat...detail zit er gelukkig voldoende in de huid, zie daarvoor onderstaande 100% crops...(wel even klikken (2x tenzij je een hele grote monitor hebt))...dergelijk detail verdwijnt alleen helaas door het verkleinen/is moeilijker zichtbaar. De muizentrappetjes in het haar kon ik ook niet echt voorkomen...er is bijna niets verscherpt aan de foto, en ook na verkleinen niet verscherpt. Moet even wennen aan de scherpte van de nieuwe 24-70 denk ik :D

Welke vlekken onder de ogen bedoel je Erik? De make-up? Of heb ik toch nog iets gemist? :D

De crops...

Fotografie

Fotografie

File 760...
BerichtGeplaatst: 20 apr 2012 00:34 
Lid
Fotografie

Het is idd de make-up...had het kunnen verzachten (miss doe ik dat nog wel iets)

Plooi ben ik het mee eens inderdaad. Had haar eigenlijk haar hoofd net iets meer moeten laten draaien, dan was het weg geweest...verzachten ook geprobeerd...maar kreeg het niet mooi/natuurlijk voor elkaar voor mijn idee...dus maar zo gelaten als leerpuntje voor de man achter de knopjes ;) O ja, dito voor het haar natuurlijk ;) (zou dat normaal oplossen met een nog krappere crop...maar die werkte hier niet...plooi en haar...staan in het "nooit meer doen" boekje :D )

File 760...
BerichtGeplaatst: 20 apr 2012 03:45 
Lid
Fotografie

Hoi Jeroen, heb de door mij bedoelde - lichtere - vlekken hier gemarkeerd met zwarte pen:

Fotografie

File 760...
BerichtGeplaatst: 20 apr 2012 08:58 
Lid
Fotografie

Dat is make-up...vind ik geen storende vlek.
Je kunt kunt make-up op 1000 manieren aanbrengen, kan nooit iedereen zijn goesting zijn :dk

Mooie foto overigens, :upc

File 760...
BerichtGeplaatst: 20 apr 2012 10:21 
Lid
Fotografie

Bedankt voor de reacties!

Het witte is idd make-up Erik ;) Ook een beetje smaak denk ik...

Voor wat betreft de bewerking...daar zit natuurlijk een "verhaal" achter...aangezien ik normaal niet echt van de "extremere" bewerkingen ben. Aan de ene kant is het een kwestie van smaak...aan de andere kant, had ik het zelf ook liever minder gezien...

Het verhaal...afgelopen zondag een hele leuke shoot gehad, voor het eerst met een visa (in opleiding, dat dan weer wel...). Tijdens de shoot leek alles in orde, maar eenmaal thuis bleek de make-up helemaal niet goed te zitten. We zijn ook al achter de oorzaak....gebruik van het (veel te gele) instellicht van de flitser om de make-up aan te brengen.

Feitelijk zou je daarom kunnen zeggen dat het grootste deel van de serie "mislukt" is...deze foto was het ergste en daarom aan deze begonnen met bewerken. Door middel van een nieuw aangeleerd (maar tijdrovend) techniekje de bewerking zo gedaan dat de huid structuur niet wordt aangetast, maar alleen de kleuren. Er heeft dus aardig wat poetswerk plaats moeten vinden om tot dit resultaat te komen...in vergelijking met het origineel klop ik mezelf op de borst, haha...best trots...maar zo...als beeld...had ik zelf ook liever wat minder bewerking gezien.

Omdat ik weet dat de meesten hier niet zo van de "hardere" bewerkingen zijn was ik ook erg benieuwd naar de reacties....hij gaat bij mij onder het mapje "extreme retouche"...maar ondanks dat ik de foto zelf, uiteindelijk, wel lekker vind...kan ik me de commentaren wel voorstellen. :)

File 760...
BerichtGeplaatst: 20 apr 2012 11:04 
Lid
Fotografie

Make-up op één plek op 't voorhoofd? :S

Wat ik in die 'vlekken' zie is huidstruktuur, in de rest van het gelaat niet, dat is mijn bemerking ;)

Snap 't verhaal, Jeroen, netjes opgelost, dus :up

File 760...
BerichtGeplaatst: 20 apr 2012 11:59 
Lid
Fotografie

Nette foto jeroen :up De lichte make-up vin ikzelf wel mooi, maar het accentueert wel de "rimpeltjes" in dat gebied,... Omdat de rest vd huid ook netjes is gladgetrokken zou ikzelf die rimpeltjes ook even weghalen in die lichte gebieden.

De "bobbel" op haar borst ,... ik zou daar niet croppen, maar er even een rechter(e) lijn van maken.
Als laatst, de ogen,... die zijn echt heel sterk! (vooral goed te zien op de 100% crops)
Die zou ik écht wat meer ophalen om ze wat meer te laten spreken ;)

Yep, ik weet het,.... ben een intensieve Ps gebruiker :D

Maar ook zonder bovenstande een prima gebruik van licht, en technisch verder prima plaat :up

File 760...
BerichtGeplaatst: 20 apr 2012 12:50 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Fred Smink schreef:
Voor mij is het em net niet, huidtint vindt ik heel mooi, wel vindt ik ondanks dat er nog wat aan structuur te zien is dat je iets te ver bent doorgeschoten in de bewerking hiervan en de balans een beetje weg is.
Moet wel zeggen dat ikzelf niet zo'n voorstander ben van de sterk retoucheren van de huid.
De bewerking op de ogen heb je keurig gedaan zonder heel veel overdrijving, iets wat je toch regelmatig tegenkomt.
De houding van het model zou iets meer in haar voordeel uitgepakt hebben als ze haar rechter schouder wat had laten zakken en de linker schouder meer zou hebben ingedraaid richting camera waardoor de huidplooi in de nek zou zijn weggevallen.

Verder nog alle lof mbt. de scherpte en de evenredige belichting!

Precies wat ik ook denk. +1

File 760...
BerichtGeplaatst: 20 apr 2012 15:19 
Lid
Fotografie

fraaie foto van een fraai model.
En als ik de toelichtingen lees, heb je er een hoop werk aan gehad om dit te kunnen presenteren. :up

Wat mij bij de 100% crops opviel was dat op de irissen een witte waas licht, net of er deels een vlies over het oog ligt. Maar het is vrijwel zeker de reflectie van je ophelder scherm/karton/whatever. :angel
En als laatste opmerking, een van smaak, vind de bruine oogschaduw niet echt bij het model passen, maar vraag me niet wat wel, misschien iets minder dominant aangebracht. Maar zoals gemeld is een kwestie van smaak. ;)

Laatst bijgewerkt door flipjetiel44 op 21 apr 2012 15:25, in totaal 1 keer bewerkt.

File 760...
BerichtGeplaatst: 20 apr 2012 18:03 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Vind het een heel mooi portret, helder en scherp en prettig qua kleuren en belichting :upc

File 760...
BerichtGeplaatst: 20 apr 2012 20:30 
Lid
Fotografie

Thanks voor de reacties allemaal....goede tip Martin, zo stom dat voor de hand liggende zaken soms vergeten worden haha...(zat veel te moeilijk te doen).

@Erik...ik reageerde inderdaad iets te snel...de "vlek" op haar voorhoofd is lichter door het "weerkaatsen" van de flits (highlight).

@Flash...de bewerking zit over werkelijk de gehele foto ;) Het klopt wel dat deze binnen de zwarte lijnen minder is toegepast, omdat het eerste resultaat écht een plastick paspop opleverde (terug gepoetst dus)...
Maar goede fotograaf? Dat is teveel credit hoor...ik zou willen dat ik slechts 50% van de creativiteit had die velen hier en elders tentoonstellen...

Overigens vatten de gemixte reacties hier ook goed mijn gemixte gevoelens bij deze foto weer....vind hem gaaf...maar toch ook niet. Blijft even dubben :)

File 760...
BerichtGeplaatst: 20 apr 2012 20:56 
Lid
Fotografie

vind het een hele mooie.
een volgende keer de visagiste wat meer aandacht aan de wenkbrauwen laten schenken zou een tip kunnen zien.
schouder en borst zien er in mijn ogen wat vreemd uit.
maar door de bank :up

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp