Bedankt voor de reacties!
Het witte is idd make-up Erik

Ook een beetje smaak denk ik...
Voor wat betreft de bewerking...daar zit natuurlijk een "verhaal" achter...aangezien ik normaal niet echt van de "extremere" bewerkingen ben. Aan de ene kant is het een kwestie van smaak...aan de andere kant, had ik het zelf ook liever minder gezien...
Het verhaal...afgelopen zondag een hele leuke shoot gehad, voor het eerst met een visa (in opleiding, dat dan weer wel...). Tijdens de shoot leek alles in orde, maar eenmaal thuis bleek de make-up helemaal niet goed te zitten. We zijn ook al achter de oorzaak....gebruik van het (veel te gele) instellicht van de flitser om de make-up aan te brengen.
Feitelijk zou je daarom kunnen zeggen dat het grootste deel van de serie "mislukt" is...deze foto was het ergste en daarom aan deze begonnen met bewerken. Door middel van een nieuw aangeleerd (maar tijdrovend) techniekje de bewerking zo gedaan dat de huid structuur niet wordt aangetast, maar alleen de kleuren. Er heeft dus aardig wat poetswerk plaats moeten vinden om tot dit resultaat te komen...in vergelijking met het origineel klop ik mezelf op de borst, haha...best trots...maar zo...als beeld...had ik zelf ook liever wat minder bewerking gezien.
Omdat ik weet dat de meesten hier niet zo van de "hardere" bewerkingen zijn was ik ook erg benieuwd naar de reacties....hij gaat bij mij onder het mapje "extreme retouche"...maar ondanks dat ik de foto zelf, uiteindelijk, wel lekker vind...kan ik me de commentaren wel voorstellen.