Het is voor mij niet voldoende om een naam aan een belichting te geven, om ineens een goed resultaat te bekomen... zij het nu Rembrand, Vermeer, Botticelli, of Picasso... of wie weet nog welke schilder ?
Trouwens, zoals Frans het reeds benadrukte, al de groot meesters plaatsten hun licht heel zorgvuldig om een zo mooi mogelijk resultaat van hun onderwerp te bekomen
Ik geef trouwens nooit een naam aan mijn licht... niet het minste idée van zelfs

ik plaats mijn licht en " kijk " wat het geeft
Het enige wat voor mij telt, is dat door het soort licht dat ik plaats, het model er zo voordelig mogelijk uit komt.
Hier vind ik je belichting geen pluspunt voor Diewke...
Je kent je dochter ook 100% vanbuiten, door de duizenden foto's die je reeds met haar gemaakt hebt, dan is het volgens mij toch een kinderspel voor jou om een zo mooi mogelijk licht op te stellen.
Idem in het bijsturen van de poses, dit zou nu super vlot moeten gaan , om heel snel het allerbeste uit haar te halen,... en weerom vind ik dit in dit portret niet terug...
Ik stuur ook altijd enorm veel bij, soms met modellen die ik voor de shoot nog nooit gezien heb, en dat is uiteraard lastiger dan met een model waarmee je reeds duizenden foto's gemaakt hebt...
Maar als jij (Geert) het top vind, is alles opperbest...
DD.