Het is 29 jun 2025 02:02

Ga naar pagina Vorige  1, 2

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur ~ In the eye of a piglet ~ + selfie
 ~ In the eye of a piglet ~ + selfie
BerichtGeplaatst: 14 apr 2017 13:40 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Wie wil er nou niet in de modder kloeien? Dat willen we allemaal wel!! En jij doet het gewoon Nuelle!

Grappige serie waarvan de 3e de beste lijkt te zijn. Iets het rood terugnemen dat ben ik wel met de voorgangers eens.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 14 apr 2017 14:01 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Nuelle schreef:
@Matthijs: je hebt helemaal gelijk! Op de computer valt t mee maar via Imgur wordt de foto altijd iets warmer. :shock Hij lijkt wel paars!!
Ik had er iets magneta uit moeten halen! Die fout ligt bij mij.

Ik heb dat zelf nog niet zo ervaren met Imgur ( die ik tegenwoordig gebruik i.p.v. Photobucket). Ik ben dan ook geen kleurenexpert, maar van magenta/paars heb ik niet geen last. :dk :)

Profiel op dit foto forum
BerichtGeplaatst: 14 apr 2017 16:11 
Moderator
Fotografie

Heel erg leuke serie, en ook ik heb Gert heel hoog zitten - meerdere malen gezegd dus dat weet hij. Wat een geweldige camera is die 5DM4 zeg, als je het niet had gezegd van die hoge ISO had ik het niet gezien. Voor mij ook 2 en 3, daar zie je toch het beste wat een menselijke blik die varkentjes hebben.

Je bent verkocht he? Dat hoop ik tenminste ;)

BerichtGeplaatst: 14 apr 2017 16:41 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Thanx!!!!!
Ik zei van te voren tegen Gert: alles leuk en goed maar ik ga niet in de drek liggen!! En wie lag er in de drek? juist: ik! :rof

Ja Peter, ik ben verkocht!! Alleen andere laarzen kopen. Ik had met stof erop maar die liggen te stinken op de vuilnisbelt nu. Op advies van Gert komen er nu echte rubberen (uiteraard ga ik wel een leuk kleurtje uitzoeken. Ik blijf een stads-vrouwtje hé! :rof :rof )

BerichtGeplaatst: 14 apr 2017 16:57 
Lid

Het was heel leuk om met Nuelle op pad te zijn. Ik bewonder haar foto's. Echt waar. Die hebben iets extra's.
Er gaat maar hoogst zelden iemand met mij mee. Dat heeft meerdere redenen. De belangrijkste: Een boerderij is geen speelplaats. Er lopen grote dieren rond die onvoorspelbaar kunnen reageren. Je moet ze niet opjagen. Dat vind de boer niet leuk. Die verdiend namelijk zijn geld met die dieren. Ik heb in de loop van de tijd het vertrouwen verdiend en gekregen bij de boeren. Ik ken er meer dan 100 intussen en tel ik er nog hoefsmeden, dierenartsen, slachters, etc bij dan kom ik aan 150 boerderijdier gerelateerde contacten. Bij verreweg de meeste contacten heb ik carte blanche. Ze weten dat ik nooit en te nimmer foto's zal maken die schadelijk kunnen zijn voor het boerenbedrijf. Dat betekend dat ik feitelijk persoonlijk insta voor diegene die met mij mee gaat... Ik heb deze manier van fotograferen noodgedwongen door mijn brakke gezondheid (staan en lopen is lastig) zo ontwikkeld. Dan maar in de stront....vieze broek? Stinkende camera? Niet interessant. Het resultaat telt. Om tot resultaat te komen is het handig als gedrag van dieren herkent. Daar gaat heel veel tijd inzitten. Er zijn nog veel onderlinge verschillen tussen rassen bijvoorbeeld. Dit maakt, durf ik te zeggen; de manier waar op ik de dieren fotografeer niet de makkelijkste.:) Ik hoor het Nuelle nog zeggen: 'Ik ga niet in de stront' Jawel...en met plezier. Ze had bovenstaande foto's nooit kunnen maken als ze het hok niet ingegaan was. Het is een mooie serie geworden! Iedereen dank voor de veren in mijn achterste (ik ga nu een zalfje zoeken) :)

Laatst bijgewerkt door Gert64 op 14 apr 2017 17:35, in totaal 1 keer bewerkt.

BerichtGeplaatst: 14 apr 2017 17:08 
Lid

-Ans- schreef:
Wat een heeeeerlijke ervaring moet dat geweest zijn om met Gert op pad te kunnen!!!
*Stiekem wel heel jaloers* :blush :blush :blush

Ik heb altijd al zoveel respect voor Gerts werk. Zo puur, ongecensureerd en vol liefde voor dieren. In tegenstelling tot hoe heel wat kortzichtige (sorry, maar dat vind ik toch) mensen zijn werk beoordelen.
Voor mij persoonlijk speelt Gert een belangrijke rol in mijn naïeve geloof dat er nog steeds plekken bestaan waar dieren een waardig bestaan krijgen alvorens naar de slacht te moeten. En zelfs op die laatste halte ook nog respectvol behandeld worden...
Maar dit is wat Gert betreft, natuurlijk... ;)

Ja...recent ben ik diverse malen met de dood bedreigd en zijn er meer verschrikkelijke dingen geroepen tegen mij door toetsenbord terroristen. Niet te traceren die helden. Wel bijna zonder uitzondering allemaal het PvdD logo in de profielfoto. Dat noem ik links extremistische fundamentalisten. Ik wist niet dat het bestond. Zoveel haat. Ik ben er erg van geschrokken. FB staat nu op alleen vrienden en iemand die ik ook maar verdenk blokkeer ik. Even zo goed heb ik een dag na het weghalen van de slachthuisserie deze weer neer gezet.

BerichtGeplaatst: 14 apr 2017 17:32 
Lid
Fotografie

Standpunt van de eerste vind ik goed uitpakken.
Koppie komt lekker los van de ondergrond, 2.8 ofzo?

BerichtGeplaatst: 14 apr 2017 21:05 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Ja 2.8. Mijn favoriet. Ik haal hem buiten de studio eigen niet daarvan af. Ik hou er gewoon van...

Dankje Gert voor je uitgebreide reactie. Het was een genot om met je op pad te zijn! Een enorm respect heb ik voor je en hoe jij met de boeren en met de dieren omgaat. Ik had nog nooit een varken van dichtbij gezien en toen ik binnen kwam kreeg ik van Gert meteen een klein biggetje in de armen. Ik was direct verkocht. Niks bang meer, niks bang voor vies te worden. :D
Heerlijk samen op de grond biggetjes op de foto zetten. Ik durfte niet naast die enorme moeder te gaan zitten, Gert wel! En die zijn mega groot! Ze keek ook heel argwanend naar mij :rof Ik ben geen held...
Dankjewel Gert!!!!

BerichtGeplaatst: 15 apr 2017 02:03 
Lid
Fotografie

Nummer 2 is helemaal top!! Prachtige serie Nuelle! :D :up

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2