Het is 20 jun 2025 04:55

Ga naar pagina Vorige  1, 2

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Canis Lupus Albus.
 Canis Lupus Albus.
BerichtGeplaatst: 07 mei 2010 23:44 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Aan dergelijke reacties te lezen is er hier nog serieus wat werk aan de winkel.

Ik heb geen zin om mezelf nogmaals te herhalen. Lees er mijn andere bedenkingen hieromtrent nog eens op na en laat ze misschien eens heel goed bezinken alvorens te reageren. Want je slaat de bal compleet mis...op veel gebieden.

Het is om behoorlijk moedeloos van te worden.

Profiel op dit foto forum

Canis Lupus Albus.
BerichtGeplaatst: 08 mei 2010 08:37 
Lid
Fotografie

lena shoot schreef:
Gomethevelo schreef:
Het is om behoorlijk moedeloos van te worden.

You said it!

Inderdaad, ik zei het.

Ik tracht nu al pagina's lang duidelijk te maken dat moeilijke fotografie niet gelijk staat met goede fotografie en dat ik maar al te goed weet dat zelfs het zuiver registreren van een vogeltje inderdaad maar al te dikwijls enorm moeilijk is. Maar dat een zuivere registratie HOE MOEILIJK DIE OOK MAG ZIJN niet hetgene is waar het hem om draait op een fotografieforum (of zou moeten om draaien).
En wat krijg ik als reacties?
Juist ja. Enkel opmerkingen die zeggen dat ik mijn muil moet houden, dat ik hen beledig met zulke dingen te zeggen en dat ik het zelf maar eens moet proberen om zo'n vogeltje te fotograferen want dat dit dus echt wel héél erg moeilijk is.... :shock....tja.

Gelukkig zijn er ook uitzonderingen op de regel. Mensen die wel snappen dat een poging tot een beetje creativiteit geen doodzonde is. Mensen die vinden dat zelfs een dode muis een zeer goede foto kan opleveren. En dat een zwart-wit omzetting, een HDR, of een andere creatieve benadering OOK binnen de natuurfotografie moeten kunnen....omdat het hier tenslotte toch nog altijd een fotografieforum is.

En Lena, doe JIJ eens een beetje normaal wil je. Lees er deze thread bijvoorbeeld maar eens op na. Je verwijt me te "zeiken", wel kijk dan ook eens wat en wie de aanleiding is tot al dit "gezeik". Er zijn er hier (in mijn eigen thread) al 3, jij inbegrepen, die me hier totaal off-topic de les komen spellen. Nogthans, bij geen enkele van die drie had ik negatieve kritiek bij één van hun foto's, integendeel zelfs. Zou ik dan niet mogen reageren, als er een paar me de mond willen snoeren? En over gezeik gesproken, het enige wat ik tot nu toe gekregen heb op mijn gefundeerde bedenkingen (ivm de dierenfotografie hier op het forum) zijn hooghartige sneren en verwijtende opmerkingen die allemaal totaal naast de kwestie zijn. Deze thread alleen al is daar voldoende het bewijs van.

Doe me dus een plezier, en kijk de volgende keer eerst eens goed rond vooraleer je hier beschuldigend met je vinger komt lopen wijzen. Okee ;) ?
Bedankt bij voorbaat :) .

Canis Lupus Albus.
BerichtGeplaatst: 09 mei 2010 13:21 
Lid
Fotografie

Hallo Lena, ik heb het nog niet allemaal gezlezen maar hier wil ik toch alvast op reageren.

"Afgeblaft"????

Daar valt mijn mond van open...Waar heb ik jou ergens 'in het openbaar afgeblaft', zoals jij beweert? Dat zou ik wel heel graag eens willen weten hoor. Gelieve me dus AUB te tonen waar ik dat heb gedaan.

Canis Lupus Albus.
BerichtGeplaatst: 09 mei 2010 14:08 
Lid
Fotografie

En nu een reactie op de rest.

Kijk Lena, ik begrijp best je visie op de zaak. En je bent de eerst die ten minste een poging doet om je standpunt hierover uit te leggen. En dat weet ik dus zeker wel te apprecieren.
Alleen heb ik het gevoel dat er tot nu toe niet veel mensen getracht hebben om de zaak ook eens vanuit mijn standpunt te bekijken. Zich beledigd voelen, ja, dat kunnen ze allemaal. Maar op een duidelijke, logische manier uitleggen waarom ik compleet ongelijk heb dat lukt blijkbaar al heel wat moeilijker.
Daarom, bedankt om als eerste een poging te doen me te overtuigen van mijn ongelijk. In plaats van, zoals zovelen, te "insinueren" dat ik mijn muil moet houden. Trouwens Lena, ik ben een bouwvakker, ik spreek zoals ik gebekt ben en daar ga ik me ook niet voor verontschuldigen ;) .

Ik ben uitverklaard, alles wat ik zou kunnen zeggen om mijn standpunt te verduidelijken is reeds gezegd. En ik ga het voor de zoveelste keer dan ook niet meer herhalen. Want hoe ik het ook verwoord of met hoeveel andere zaken ik het ook vergelijk jij zal toch bij je standpunt blijven dat een recht-toe-recht-aan waarneming van een vogel of zelfs een poging daartoe moet kunnen op een fotografieforum terwijl ik vind van niet. Voor mij staat 'de fotografie' voorop, voor velen op het dierenforum is dit het dier zelf. Voor mij maakt het niet uit of het nu een zeldzaam dier is of niet, noch of de foto in het wild genomen is of niet. Voor mij is het enkel het resultaat, de foto op zich, die telt. Voor velen op dit forum moet er ook veel rekening worden gehouden met de moeilijkheidsgraad om deze foto te nemen. Volgens mij niet.... En deze meningsverschilen zijn onoverbrugbaar vrees ik.
Ik denk dat ook jij met deze samenvatting kan akkoord gaan, niet?

Waar je wel gelijk in hebt is dat ik in al mijn enthousiasme mijn bewoordingen af en toe wel een beetje meer zou mogen wikken. Maar dat ik zal stoppen met mijn mening hierover te uitten daar hoef je toch niet direct op te hopen hoor :P .

Trouwens, op dit forum zijn er heel wat dierenfotografen en sommige zijn echt wel in staat om te beseffen dat het hier op de eerste plaats een fotografieforum is en geen dierenforum. En ik heb hier ook al ettelijke dierenfoto's de hemel ingeprezen..maar die zijn je blijkbaar ontgaan?

Om af te sluiten zou ik toch graag hebben dat je ook nog eens over het volgende nadenkt:
Mocht ik als straatfotograaf op dezelfde manier neerkijken op studiofotografen, zoals sommige dierenfotografen hier neerkijken op andere fotografietakken....
Straatfotografen moeten ook waarnemen, kunnen ook niet sturen, hebben ook geen extra belichting enzoverder...Maar mocht ik beweren tegenover een studiofotograaf dat zijn soort van fotografie minderwaarig is tegenover de mijne (want o zoveel gemakkelijker) dan zou je hier massa's verontwaardigde reacties op lezen denk ik.....En nogthans is dit krek dezelfde manier van denken die bij veel dierenfotografen hier gangbaar is.

Canis Lupus Albus.
BerichtGeplaatst: 09 mei 2010 16:12 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Gomethevelo schreef:
Tony schreef:
kunnen we het wel gezellig houden hier :S

Goed zo Tony, zeg het hen maar eens, die....die...ongezelligaards.... :( :kwaad

Ze heeft het tegen jou en niemand anders.

Gomethevelo schreef:
Aan dergelijke reacties te lezen is er hier nog serieus wat werk aan de winkel.

Het werk dat er aan de winkel is, dat is het werk dat jij moet verrichten.
Zo jammer dat je zelf niet inziet dat JIJ degene bent die moeilijk zit te doen (onbeschoft, hard in je reacties). Het werk is dus dat je inziet dat je es een beetje fatsoenlijk moet gaan doen.

Heel simpel: vind je iets niet mooi, zeg dat dan rustig en in nette bewoording, beschaafd zonder iemand af te kraken. Kun je dat niet: ga dan aan het onderwerp voorbij.
Denk je dat je iets opschiet met je gedrag?

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website

Canis Lupus Albus.
BerichtGeplaatst: 09 mei 2010 21:17 
Lid
Fotografie

Lena, wij zijn uitgepraat.
Maar wij hadden tenminste nog iets om over te praten....
Aan Gemini daar ga ik zelfs geen woorden aan vuilmaken.

Canis Lupus Albus.
BerichtGeplaatst: 09 mei 2010 21:23 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
:shock

Canis Lupus Albus.
BerichtGeplaatst: 09 mei 2010 22:41 
Lid
Fotografie

Wat me hier het meest van al dwarszit is het simpele vakjesdenken.

Dit is verdomd een FOTOGRAFIEFORUM hé beste mensen.

Een beetje fantasie mag echt best wel.
Een zwart-wit foto van een onnozel soort vogeltje is geen vloek.
Een HDR bewerking van een dierentuinbeest moet echt wel kunnen.

Een ruizige interpretatie van iets dat op een vogel lijkt kan ook best een ongelooflijk goede dierenfoto zijn hé.

Leer godverdomme eens buiten dat enge kot van jullie te denken.

Kuist allemaal mijn KLOTEN.

En smijt me gerust van dit forum als jullie denken dat ik geen gelijk heb. Want ik ben ik het hier strontbeu met jullie registreer-mentaliteit.

ZO DUIDELIJK GENOEG???????????????

Canis Lupus Albus.
BerichtGeplaatst: 09 mei 2010 22:42 
Beheerder
Fotografie

Encore une fois

Fotografie

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2