Het is 23 aug 2025 19:29

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Kat
 Kat
BerichtGeplaatst: 27 aug 2012 19:15 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
oke hier dan mijn eerste foto hier op het forum.. ik moet nog veel leren, dus ik hoop op opbouwende kritiek.. :up

Fotografie

Camera Model: NIKON D7000
Lens Focal Length: 50,00 mm
Shutter Speed: 1/13 sec
F-Number: F1,8
ISO: 160

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Kat
BerichtGeplaatst: 27 aug 2012 19:29 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
zit sfeer in je foto, scherpte mocht wat ruimer..
smaakt wel

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Kat
BerichtGeplaatst: 27 aug 2012 19:46 
Lid
Fotografie

Helemaal mee eens over de scherpte.. wat ik mij nou ook afvraag ( het zal natuurlijk wel aan mijn instellingen liggen ) maar ik kreeg het maar niet voor elkaar om de scherpte helemaal op zijn koppie te krijgen :( inplaats alleen op zijn oog...

Kat
BerichtGeplaatst: 27 aug 2012 19:58 
Lid
Fotografie

scherptedieptegebrek ligt aan je diafragma.
dus of meer licht op de kat of iso omhoog om je diafragmaopening te verkleinen.
ook je sluitertijd is erg kort. bedoel natuurlijk lang ;)
de lichtste beweging van je hand en of kat is een bewogen foto.

je schreef in je voorsteltopic dat je 7 jaar gefotografeerd hebt met 450d.

dit is elementaire fotografische kennis.

Profiel op dit foto forum
 Kat
BerichtGeplaatst: 27 aug 2012 20:04 
Lid
Fotografie

Wat een gave foto!! Dit is nou helemaal mijn ding he :D

Wat betreft scherptediepte vind ik ook wel jammer, en sluitertijd naar beneden lijkt me niet echt kunnen in dit geval, of je kat moet doodstil liggen en je moet een statief hebben, maar ik zou hier gewoon de iso omhoog gedaan hebben, maar max 800 omdat je in deze foto eigenlijk expres wilt onderbelichten en anders ga je ruis zien. :)

Kat
BerichtGeplaatst: 27 aug 2012 20:59 
Lid
Fotografie

Dank jullie wel voor het commentaar.. ik begrijp dat je bij een een bepaalde sluitertijd bijna niet met de blote hand kunt fotograveren... ;) ik had in dit geval geen statief bij de hand maar me camera stond op een heel laag tafeltje... Ik had misschien wel de ISO idd iets kunnen opkrikken ( hier had ik niet aan gedacht )

Frans... Het wil niet zeggen dat als ik 7 jaar gefotografeerd heb dat dit op professioneel gebied was, ik bezit wel wat kennis heb ook een paar workshops gedaan maar meer ook niet, en daarom heb ik me hier aangemeld om meer te leren over fotografie ;)

Ik ga gewoon ff wat oefenen en testen wat mijn camera kan, want hij kan meer dan mijn vorige en ik zit gewoon ff te rommelen met de AF....

Kat
BerichtGeplaatst: 27 aug 2012 21:50 
Lid
Fotografie

En JIJ kan weer meer dan je camera ;) Maar dan moet je wel de basiskennis weten en ik moet eerlijk zeggen als je 7 jaar al fotografeert vind ik het ook wel een beetje vreemd dat je dat niet weet. Je hoort als je een foto gaat maken, wel te denken aan diafragma, sluitertijd, iso. Dit is namelijk allemaal met elkaar verbonden, afhankelijk van elkaar. Als jij aangeeft niet aan de iso te denken dan zegt mij dat genoeg over dat je de basiskennis niet hebt.

En dit heeft niks te maken met professioneel gebied, maar met fotograferen, zonder die kennis kun je imo niet eens fotograferen want is het niet meer dan wat foto's door je camera laten schieten.

En je kunt wel foto's maken met een blote hand, handschoen maakt het niet veel gemakkelijker op denk ik. (nooit zelf geprobeerd). ;)
(sorry heel flauw)

Kat
BerichtGeplaatst: 27 aug 2012 22:21 
Lid
Fotografie

[saskia] schreef:
En JIJ kan weer meer dan je camera ;) Maar dan moet je wel de basiskennis weten en ik moet eerlijk zeggen als je 7 jaar al fotografeert vind ik het ook wel een beetje vreemd dat je dat niet weet. Je hoort als je een foto gaat maken, wel te denken aan diafragma, sluitertijd, iso. Dit is namelijk allemaal met elkaar verbonden, afhankelijk van elkaar. Als jij aangeeft niet aan de iso te denken dan zegt mij dat genoeg over dat je de basiskennis niet hebt.
)

En dit zegt mij nu genoeg over jou :up ik vind het heel knap van je dat dit over me kan zeggen terwijl je me niet kent, en al kan oordelen na nog geeneens 10 postings die ik hier geplaatst hebt,
omdat ik door me enthousiasme even de ISO vergeten was :clap :clap ik geef het tenminste toe dat ik er niet aan gedacht had, ik had ook gewoon me mond kunnen houden.. Maar zo ben ik niet, maar misschien dat ik dat in het vervolg beter wel kan doen wahahha..

En ik ben hier om te leren en niet om afgezeken te worden ...

Kat
BerichtGeplaatst: 27 aug 2012 22:27 
Lid
Fotografie

En je diafragma was je ook even vergeten? ;) Oow nee want je wist niet hoe je meer scherp kon krijgen, waarom ga je na deze info dan nog ontkennen dat je niet de basiskennis bezit?

Kat
BerichtGeplaatst: 27 aug 2012 22:43 
Lid
Fotografie

Ik ben hier te oud voor om op dit soort kinderachtige reacties in te gaan :zwaai

Kat
BerichtGeplaatst: 27 aug 2012 22:45 
Lid
Fotografie

Niet van het forum weg gaan hoor! Zo is het niet bedoeld. ;)

Kat
BerichtGeplaatst: 27 aug 2012 22:47 
Lid
Fotografie

De blik vind ik prachtig.
Je foto is me echter te donker.
MoNoa schreef:
Ik had misschien wel de ISO idd iets kunnen opkrikken ( hier had ik niet aan gedacht )

Had niet ietsjes omhoog gemoeten als je t mij vraagt, maar zeker naar de 800. :)

Kat
BerichtGeplaatst: 27 aug 2012 22:51 
Lid
Fotografie

Dat ga ik zeker doen de volgende keer ;)
Bedankt..

Kat
BerichtGeplaatst: 27 aug 2012 23:20 
Lid
Fotografie

Nee nee juist zo donker, dat vind ik nou zo mooi :P

Kat
BerichtGeplaatst: 27 aug 2012 23:26 
Lid
Fotografie

Ik vind hem heel mooi. Zwart wit geprobeerd?
Ik vind een paar reacties een beetje overdreven. Ik moet eerlijk toe geven dat ik omdat ik graag een bepaalde foto wil maken de instellingen wel eens vergeten ben. Volgens mij overkomt iedereen dit wel eens?

En o ja, lichter moet niet. Misschien ietsje meer contrast? Hooglichten iets omhoog?

Kat
BerichtGeplaatst: 28 aug 2012 21:31 
Lid
Fotografie

Bedankt voor het commentaar, ik neem deze tips zeker mee voor de volgende keer :up

Kat
BerichtGeplaatst: 29 aug 2012 15:49 
Lid
Fotografie

Ook al zou ze het niét zijn vergeten en gewoon niet weten lijkt het me alsnog niet nodig om dat te benadrukken :nee . Iedereen komt hier volgens mij voor positief commentaar :up .

Ik vond de foto ontzettend leuk om eerlijk te zijn! Heb je de foto gewoon thuis gemaakt? Nog een zwarte achtergrond gebruikt?

Enige puntjes is dat ik de foto iets te gelig vond en zoals al meer gezegd iets te donker. Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik in photoshop wat geprobeerd heb?
Fotografie

Kat
BerichtGeplaatst: 29 aug 2012 16:09 
Lid
Fotografie

Ik vind hem nu rozig.. :dk

Kat
BerichtGeplaatst: 29 aug 2012 16:25 
Lid
Fotografie

Ik kijk al een paar dagen naar deze foto...

Ik zal de meeste hier een beetje moeten tegenspreken, want ik vind hem niet zo mooi... Het spijt me, MoNoa... :(

Scherpte is best oké voor mij. Ik vind het niet altijd nodig dat de neus van een dier scherp hoeft te zijn, maar hier misschien net wel. De zwarte achtergrond vind ik ook helemaal niet storen!

Alleen, ik kan me maar niet ontdoen van het feit dat ik steeds het gevoel krijg dat deze kat opgezet lijkt... :unsure Is het nu door de blik in z'n ogen, de gelige kleur in de foto...? Ik ben er nog steeds niet uit... :blush

In ieder geval denk ik dat met betere scherpte en belichting een knappe foto zou verkregen zijn (afgezien van de slordige haartjes die op de rand van het matje liggen...).

De bewerking van cindyv vind ik ook wat te rozig/paarsig. Bovendien zijn er nu vlekken zichtbaar in de donkere gedeeltes...

@Monoa: ik ben zeker benieuwd naar nog meer foto's van jou!

O ja... :blush En als brave ziel wil ik toch even meegeven dat ik niet zo goed begrijp waarom sommige mensen steeds de lust hebben om in hun commentaar te gaan provoceren... :dk :dk

Kat
BerichtGeplaatst: 31 aug 2012 10:04 
Lid
Fotografie

-Ans- schreef:
Ik kijk al een paar dagen naar deze foto...

Ik zal de meeste hier een beetje moeten tegenspreken, want ik vind hem niet zo mooi... Het spijt me, MoNoa... :(

Hoef je toch geen sorry voor te zeggen :) :up

Citaat:
Scherpte is best oké voor mij. Ik vind het niet altijd nodig dat de neus van een dier scherp hoeft te zijn, maar hier misschien net wel. De zwarte achtergrond vind ik ook helemaal niet storen!

Alleen, ik kan me maar niet ontdoen van het feit dat ik steeds het gevoel krijg dat deze kat opgezet lijkt... :unsure Is het nu door de blik in z'n ogen, de gelige kleur in de foto...? Ik ben er nog steeds niet uit... :blush

Wahahaha... sorry moest ff lachen om je commentaar :D maar de kat is niet opgezet, de rare blik in zijn ogen kan inderdaad wat raar zijn ( eerder angstig/ onzeker ), maar dat komt omdat deze kat eigenlijk een straatkat is en de dochter van mijn partner heeft hem net uit het assiel gehaald.. Hij ligt hier ook onder een tv meubel omdat hij zich hier het veiligst voelt, vandaar dat de achtergrond erg donker is.. :wink2

Citaat:
In ieder geval denk ik dat met betere scherpte en belichting een knappe foto zou verkregen zijn (afgezien van de slordige haartjes die op de rand van het matje liggen...).

Ik ga het aankomend weekend nogmaals proberen om een beter foto te krijgen :wink2

Citaat:
De bewerking van cindyv vind ik ook wat te rozig/paarsig. Bovendien zijn er nu vlekken zichtbaar in de donkere gedeeltes...

Helemaal mee eens, Cindy ik vind het niet erg dat je de foto bewerkt hebt.. maar ik zie ook overal vlekker nu aan de onderkant..

Citaat:
@Monoa: ik ben zeker benieuwd naar nog meer foto's van jou!

Dank je wel, en ik zal van het weekend nog wat foto's plaatsen ..

Iedereen bedankt voor het commentaar :up

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp