Thom Zalm schreef:
Ik ben erg bescheiden al zeg ik het zelf. (En dat is raar om over mezelf te zeggen dat weet ik.)
Ik heb het idee dat je de opmerking van Harald niet helemaal snapt, hij zegt niet dat je niet bescheiden bent, of juist wel, daar heeft hij het niet over
Thom Zalm schreef:
Stier.
Ik vind deze compo opzich wel interresant.
Een koe die naar buiten kijkt met een mooie omgeving voor mij.
Wel vind ik de foto iets te donker en had de compo iets ruimer gemogen.
Zelf vind ik het beetje missende scherpte niet storend.
Of het een stier of een kip is, maakt voor de foto niets uit

Sorry ben geen koeienkenner

Maar ik had wat jij nu hebt een halfjaar geleden ofzo ook, dat ik alle foto's die ik maakte plaatste, of ze slecht waren of niet, maakte niet uit, want ik wilde zoveel mogelijk leren. Da's op zich een prima gedachte natuurlijk, maar kijk:
Ik kreeg na een dagje foto's maken op alle foto's dezelfde tips, want ze waren volgens dezelfde 'regels' of manieren gemaakt, met dezelfde instellingen etc, dus de tips uit foto 1, golden ook voor foto 37 zegmaar. Je kunt beter een foto plaatsen, en dan het commentaar krijgen, en je dan afvragen:
-Hee, ik krijg op deze foto dit commentaar, als ik de mensen op Photodrome was, zou ik dan ook het commentaar geven op de foto die ik eigenlijk net wou posten?
Je moet leren je af te vragen, of het nut heeft om 100 foto's te plaatsen, of te leren van de tips van foto 1, zodat je ze de volgende keer toe kan passen, in plaats van AL je foto's te plaatsen, zonder je echt goed af te vragen, is dit nu beter als die vorige, heb ik de tips van de vorige foto, aangepakt in deze? Als dat niet is, zie ik niet zoveel nut om foto's te plaatsen, want je leert er niets meer van na 3 foto's geplaatst te hebben denk ik. En ik denk dat je er alleen maar een rotgevoel door krijgt, door op foto 37 nog steeds kritiek te krijgen.
Hoop dat je er wat mee kunt / gaat doen